farsi beauty

چه روزهایی برای ناخن گرفتن خوب است؟

شیرین میرزایی
شیرین میرزایی شنبه 23 مهر 1401

سلام وقت بخیر، میخواستم بدونم که چه روز هایی برای گرفتن ناخن هایمان خوب است ؟

پاسخ

شاید جالب باشد که بدانید در برخی روایات و با توجه به سخن بسیاری از ائمه ناخن گرفتن در بعضی روز ها بسیار نیکو بوده و دارای فایده می باشد. به عنوان نمونه یکی از روز هایی که بسیاری‌ از ائمه به ناخن گرفتن در آن روز سفارش کرده اند جمعه می باشد. امام صادق در این باره می فرمایند : ناخن گرفتن در روز جمعه انسان را در برابر بیماری های خوره، کوری و پیسی بیمه می کند. و اگر در روز جمعه نیاز به گرفتن ناخن ها نباشد. آن را سوهان بکش تا ریزه هایی از آن جدا شود‌.

علاوه بر روز جمعه روز پنجشنبه نیز بسیار مورد توجه بوده و می گویند پنجشنبه نیز روز خوبی برای گرفتن ناخن ها است. به عنوان مثال امام باقر در این باره می فرمایند : هرکس ناخن های خود را روز پنجشنبه بگیرد و یک ناخن را برای روز جمعه بگذارد خداوند پریشانی را از وی زایل می کند‌.

همچنین علاوه بر روز های پنج شنبه و جمعه روز های دیگری نیز مورد توجه بوده اند‌. 

برای مثال در روایتی آمده است که : هر کس روز چهارشنبه ناخن بگیرد و از انگشت کوچک دست راست شروع کرده و به انگشت کوچک دست چپ ختم کند.این کار او را از چشم درد حفظ می کند.

همچنین امام رضا می فرمایند : روز سه شنبه ناخن بگیرید.

سخنی از رسول اکرم هم وجود دارد که می گویند : هر کس روز شنبه یا پنجشنبه ناخن یا شارب خود را بگیرد از درد دندان و چشم عافیت پیدا می کند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی
هانیه طهماسبی شنبه 23 مهر 1401
farsibeauty instagram page

فروردین ماهی

اردیبهشت ماهی

خرداد ماهی

تیر ماهی

مرداد ماهی

شهریور ماهی

مهر ماهی

آبان ماهی

آذر ماهی

دی ماهی

بهمن ماهی

اسفند ماهی