farsi beauty
بارداری

آیا پیاده روی باعث چرخش جنین می شود؟ این نکات را حتما رعایت کنید

هانیه نیشابوری
هانیه نیشابوری جمعه 19 اسفند 1401

سلام وقتتون بخیر
آیا ورزش پیاده روی می تواند به قرار گیری جنین بریچ در جهت درست کمک کند؟ اصلا انجام ورزش باعث چرخش جنین می شود؟

پاسخ

موقعیت جنین بریچ چیست؟

وقتی جنین در حالت بریچ قرار دارد به این معناست که جنین در رحم به حالت وارونه قرار دارد. در موقعیت بریچ جنینی که در رحم است در حالتی قرار دارد که سرش به سمت بالا می باشد (سر از دهانه رحم دور است) و پاها یا باسنش به سمت دهانه رحم قرار دارد. برای زایمان طبیعی باید سر جنین به سمت دهانه رحم باشد که به این حالت مطلوب سفالیک هم می گویند. مادرانی که نگران چرخش جنین بریچ هستند و به دنبال راه حل هستند باید بدانند که جنین در حالت بریچ قبل از زایمان می چرخد اما گاهی جنین پس از هفته 37 یعنی در زمان ترم هنوز هم نچرخیده است. این اتفاق ممکن است در سه درصد از حاملگی اتفاق بیافتد و پزشک سعی می کند با مداخله جنین را از حالت بریچ خارج کند. در صورت عدم موفقیت پزشک زایمان سزارین باید انجام شود.

بارداری

ورزش برای چرخیدن جنین

انجام ورزش هایی همچون شنا و پیاده روی به صورت روزانه و منظم می تواند به صورت طبیعی به چرخش جنین بریچ و قرار گیری آن در جهت درست کمک کند. در ادامه با ورش هایی که تاثیر بیشتری بر چرخیدن جنین دارند آشنا می شوید.

بارداری

شنا بهترین ورزش برای چرخیدن جنین بریچ

با قرار گرفتن در آب و حالت شناوری در آن احساس خوبی به مادر منتقل می شود و همچنین با کاهش فشار وزن مادر از روی لگن فضای بیشتری برای چرخیدن جنین ایجاد می شود. شنای کرال و قورباغه تحرک جنین را افزایش می دهد و می تواند به چرخیدن جنین کمک کند.

انجام ورزش Breech Tilt برای چرخش جنین بریچ

در این ورزش از نیروی جاذبه کمک گرفته می شود تا جنین بچرخد و در حالت صحیح قرار بگیرد. در این ورزش می توانید صاف به پشت بخوابید و لگن را بلند کنید. می توانید از بالشت کمک بگیرید و آن ها را در زیر باسن بچینید. این تمرین را در روز سه بار به مدت ده تا پانزده دقیقه انجام دهید. این تمرین ممکن است سبب سرگیجه شود بنابراین هر لحظه که احساس سرگیجه داشتید تمرین را متوقف کنید و با پزشک یا ماما در این مورد صحبت کنید.

تاثیر پیاده روی بر جنین بریچ

پیاده روی ورزشی آسان و راحت است که شما می توانید در زمان بارداری آن را انجام دهید تا از مزایای آن هم بهره مند شوید. با کمک این ورزش قدرت و استقامت شما بیشتر می شود و کمر درد در دوره بارداری کاهش می یابد. همچنین پیاده روی منظم انرژی شما را بیشتر می کند و از افسردگی در این دوران جلوگیری می کند. بهتر است در انجام این ورزش زیاده روی نکنید و در ماه های آخر از پزشک هم مشورت بگیرید تا با توجه به وضعیت جنین این ورزش را انجام دهید. با انجام این ورزش ممکن است وضعیت جنین در حالت بریچ تغییر پیدا کند.

پیاده روی
ماساژ شکم برای چرخش جنین

این ماساژ را به جهت عقربه های ساعت انجام دهید. می توانید از یک روغن استفاده کنید تا از ترک های پوستی در زمان بارداری جلوگیری کنید. ابتدا دست چپ را در زیر شکم قرار دهید و دست راست را کمی بالاتر از آن بگذارید. دست ها را از سمت راست شکم به سمت بالا بیاورید. وقتی دست ها به بالای شکم رسیدند آنها را روی هم بگذارید و به سمت پایین دست ها را حرکت دهید. به آرامی این ماساژ را انجام دهید و چند مرتبه در روز به مدت ده دقیقه این کار را تکرار کنید.

بارداری

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار
فاطمه دیوسالار جمعه 19 اسفند 1401
farsibeauty instagram page
پرسش و پاسخ

فروردین ماهی

اردیبهشت ماهی

خرداد ماهی

تیر ماهی

مرداد ماهی

شهریور ماهی

مهر ماهی

آبان ماهی

آذر ماهی

دی ماهی

بهمن ماهی

اسفند ماهی