farsi beauty
سرماخوردگی نوزاد

آیا سرماخوردگی از مادر به نوزاد منتقل میشود؟

شیرین میرزایی
شیرین میرزایی جمعه 6 آبان 1401

سلام خسته نباشید. من چند روزی هست که سرماخوردم. یه نوزاد شش ماهه دارم. میخواستم بدونم ممکن سرماخوردگیم به بچم منتقل بشه؟؟

پاسخ
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

سلام همراه عزیز.

در پاسخ به این سوال که آیا سرماخوردگی از مادر به نوزاد منتقل می شود باید بگوییم که بله. به این علت که در این زمان نوزاد نزدیک به مادر بیمار است، احتمال انتقال ویروس وجود دارد. و مادر در این زمان برای جلوگیری از انتقال بیماری به کودک لازم است برخی نکات مهم را رعایت کنید.

برای جلوگیری از انتقال سرماخوردگی از مادر به نوزاد نکات زیر را رعایت کنید:

  1. سعی کنید هنگام شیردهی ماسک بزنید.
  2. در صورت سرفه یا عطسه حتما با دستمال یا آرنج جلوی دهان خود را بگیرید.
  3. پس از آنکه دستتان را برای سرفه یا عطسه رو به روی دهانتان قرار دادید حتما دستانتان را به خوبی شست و شو دهید.
  4. حتما قبل و بعد از زمانی که می خواهید شیر بدهید، قبل از شستن نوزاد و تعویض پوشک دستانتان را به خوبی بشویید.

آیا سرماخوردگی از شیر مادر به نوزاد منتقل می شود؟

افراد زیادی بعد از آنکه سرما می خورند از شیر دادن به نوزاد خودداری می کنند. اما این کار اشتباه است. شما لازم است حتی زمانی که درگیر سرماخوردگی هستید به شیر دادن ادامه دهید. اگر در این زمان به کودکتان شیر بدهید نوزاد شما در میان اطرافیانتان کمترین ریسک ابتلا به سرماخوردگی را خواهد داشت. شیر مادر دارای آنتی بادی در برابر آن بیماری است و خیلی از بیماری ها از طریق شیر منتقل نمی شوند. علاوه بر این، شیر مادر مهم ترین منبع تغذیه ی کودک بوده و هیچ چیز را نمی توان جایگزین آن کرد. بنابر این، فرزند شما هم ممکن است سرما بخورد اما درصد ابتلای نوزادی که شیر مادرش را می خورد نسبت به نوزادی که شیر خشک می خورد کمتر می باشد.

نکته ی بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که مادری که سرماخورده و می خواهد به کودک خود شیر بدهد به مایعات زیادی احتیاج دارد. زیرا تب مایعات بدن را کم می کند .

نکته ی دیگر اینکه از مصرف داروهای بدون نسخه جلوگیری کنید. زیرا بعضی از داروها می توانند بی خطر باشند اما برخی دیگر، از طریق شیر به مادر منتقل شده و همچنین می توانند میزان شیر را کم کنند. بنابر این حتما از داروهایی استفاده کنید که با نسخه ی پزشک می باشد.

اگر نوزاد شما به سرماخوردگی مبتلا شد، شیر دادن را قطع نکنید و به آن ادامه دهید زیرا خوردن شیر مادر در زمان بیماری برای نوزاد کمک کننده می باشد.

در پایان لازم است با بیماری هایی که هنگام ابتلا به آن ها می توانید با خیالی آسوده به شیر دهی ادامه دهید آشنا شوید. این بیماری ها شامل موارد زیر می باشند:

  • سرماخوردگی
  • سرفه و گلو درد
  • برونشیت
  • آنفولانزا
  • عفونت سینوس
  • عفونت دستگاه ادراری
  • استفراغ و اسهال
  • تب

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی
هانیه طهماسبی یکشنبه 7 خرداد 1402
farsibeauty instagram page
پرسش و پاسخ

فروردین ماهی

اردیبهشت ماهی

خرداد ماهی

تیر ماهی

مرداد ماهی

شهریور ماهی

مهر ماهی

آبان ماهی

آذر ماهی

دی ماهی

بهمن ماهی

اسفند ماهی