farsi beauty

انواع عمل جراحی دیسک گردن

زهرا بشیری
زهرا بشیری چهارشنبه 27 مهر 1401

سلام
عمل جراحی دیسک گردن به چند روش انجام میشه؟

پاسخ

سلام دوست عزیز. جراحی دیسک گردن به چند روش انجام می شود. روش اول جراحی دیسک گردن از جلو می باشد. در این روش، جراحی از جلوی گردن (آنتریور) انجام می شود. زمانی از چنین جراحی استفاده می شود که مشکلی که بر روی دیسک گردن به وجود آمده است بر روی ریشه ی عصبی گردن یا نخاع فشار وارد کند.

روش دیگر جراحی گردن از پشت می باشد. این  روش جراحی زمانی انجام می شود که فرد علاوه بر دیسک گردن گرفتار تنگی کانال سرویکال یا بیماری OPLL شده باشد.

روش دیگر جراحی هم زمان یا ۳۶۰ درجه است. این نوع جراحی زمانی انجام می شود که بیمار در شرایط اورژانسی، خاص و حادی باشد.  انجام جراحی به این صورت است که جراحی به صورت همزمان از پشت گردن و جلوی آن انجام می شود. به همین دلیل هم به این نوع جراحی، جراحی ۳۶۰ درجه می گویند. زمانی از این روش استفاده می شود که بیمار دچار تنگی بسیار زیاد دیسک گردن شده‌ و دیسک های گردن فشار زیادی بر روی نخاع می آورند. در این زمان شرایط خیلی خطرناک می باشد زیرا فشار وارد شده بر روی نخاع و ریشه های عصبی خیلی زیاد است.

روش دیگر استفاده از لیزر می باشد. در این روش ابتدا یک عکس رادیولوژی از دیسک گردن می گیرند‌. سپس با توجه به عکس یک سوزن نازک را وارد دیسک پاره شده می کنند سپس به کمک این سوزن فیبر نوری بخصوصی به بدن بیمار وارد شده و در هنگام عمل انرژی لیزر از راه این فیبر به صورت مستقیم به دیسک پاره شده تابانده می شود. این لیزر که تابانده می شود باعث بخار شدن آرام آرام بخش های مختلفی از مایع ژلاتینی دیسک می شود. پس از آن موادی که مانده اند توسط پزشک خارج شده و سبب آزاد شدن ریشه های عصبی و نخاع می شوند. این چهار روشی که نام برده انواع عمل جراحی دیسک گردن می باشد.

امیدواریم مطلب برایتان مفید بوده باشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی
هانیه طهماسبی چهارشنبه 27 مهر 1401
farsibeauty instagram page

فروردین ماهی

اردیبهشت ماهی

خرداد ماهی

تیر ماهی

مرداد ماهی

شهریور ماهی

مهر ماهی

آبان ماهی

آذر ماهی

دی ماهی

بهمن ماهی

اسفند ماهی