farsi beauty

انواع شغل های رشته انسانی

مبینا افشار
مبینا افشار یکشنبه 24 مهر 1401

با سلام، کنکور انسانی دادم و می خوام انتخاب رشته کنم ولی شغل های مربوط به این رشته رو نمی شناسم. ممنون می شم اگر اطلاع دارید از تمامی این رشته ها و شغل ها اطلاعاتتون را با من به اشتراک بگذارید.

پاسخ

رشته های انسانی انواع مختلفی دارد. از پردرآمد ترین شغل های رشته انسانی که بسیار پرطرفدار و آینده دار هستند رشته های حقوق، روانشناسی، حسابداری، اقتصاد و انواع مدیریت ها می باشد. 

 

فرصت های شغلی رشته ی حقوق

فرصت های شغلی این رشته عبارتند از:

مشاور حقوقی بانک یا شهرداری و شرکت های مختلف، تحریر ادله، بازپرسی و دادیاری، ادارات ثبت اسناد و املاک، ادارت اجرای احکام مانند موارد مدنی و کیفری، تنظیم قرارداد های اقتصادی و بازرگانی خارجی و داخلی و دفاتر استاد رسمی به شکل دفتریار و سردفتر از جمله شغل های پر درآمد رشته ی حقوق می باشد.

 

فرصت های شغلی رشته ی روانشناسی

شغل های مربوط به رشته ی روانشناسی عبارتند از:

مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده، مشاور برای ازدواج و طلاق و مشاور آموزش کودکان استثتایی از جمله شغل های پردرآمد و فعال رشته های روانشناسی می باشد.

 

فرصت های شغلی رشته ی حسابداری

فرصت های شغلی مربوط به این رشته عبارتند از:

حسابرس، حسابدار، مدیر مالی، کارمند بانک، رئیس بانک، استاد دانشگاه، کارشناس گمرک، کارشناس امور مالیاتی و کارشناس پشتیبانی نرم افزار حسابداری از جمله شغل های رشته حسابداری است که بسیار پردرآمد و مفید هستتند.

 

فرصت های شغلی رشته ی اقتصاد

فرصت های شغلی این رشته عبارتند از:

وزارت صنایع، بورس، مدیر فروش، فعالیت در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، کارخانجات، وزارت صنایع، شرکت های تجاری و بازرگانی و شرکت های فعال در زمینه صادرات و واردات از جمله شغل های رشته ی اقتصاد می باشد.

 

فرصت های شغلی رشته ی مدیریت

شغل های مربوط به این رشته عبارتند از:

مدیریت منابع انسانی، مدیریت صنعتی، مدیریت جهانگردی، مدیریت بازرگانی، مدیریت اموربانکی، مدیریت هتلداری و شرکت های بیمه از جمله شغل های رشته مدیریت می باشد که شما می توانید در بسیاری از شرکت ها و موسسات غیر دولتی مشغول به کار شوید.

 

کم درآمدترین شغل های رشته ی انسانی

کم درآمدترین رشته های انسانی مربوط به رشته های معارف اسلامی مانند معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و ادیان، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و علوم قرآنی و همچنین رشته های فقه شافعی، فلسفه و حکمت اسلامی فقه و حقوق امامی هستند که نسبت به سایر رشته های انسانی درآمد کمتری دارند. این رشته ها همچنین فرصت های شغلی کمتری دارند.

 

شغل های رشته انسانی که استخدام قطعی دارند

برخی از رشته های انسانی استخدام رسمی دارند و از جمله مزیت های این رشته ها این است که تمامی سال های تحصیل جزو سابقه کار دانشجو حساب می شود و تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. بنابراین پس از اتمام تحصیل شما به صورت قطعی دارای یک کار رسمی هستید. از جمله این رشته ها، رشته های دانشگاه فرهنگیان می باشد که شامل موارد زیر می باشد:

آموزش ابتدایی، آموزش الهیات، آموزش تربیت بدنی، آموزش کودکان استثنایی، آموزش تاریخ، آموزش جغرافیا، آموزش علوم اجتماعی، آموزش زبان عربی و آموزش زبان و ادبیات فارسی از جمله مشاغل استخدامی فرهنگیان می باشد.

علاوه بر رشته های فرهنگیان رشته های دانشگاه علوم قضایی و خدمات دادگستری از جمله مشاغلی هستند که استخدام رسمی دارند. همچنین با تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی وابسته به وزارت اطلاعات شما می توانید استخدام رسمی و شاغل شوید. از جمله شغل های این دانشگاه امنیت اقتصادی، امنیت اطلاعات، امنیت نرم، امنیت بین الملل، ضد تروریسم و پژوهشگری امنیت می باشد.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار
فاطمه دیوسالار یکشنبه 24 مهر 1401
farsibeauty instagram page

فروردین ماهی

اردیبهشت ماهی

خرداد ماهی

تیر ماهی

مرداد ماهی

شهریور ماهی

مهر ماهی

آبان ماهی

آذر ماهی

دی ماهی

بهمن ماهی

اسفند ماهی