farsi beauty

چگونه شوره مژه را درمان کنیم

آرزو سعادت
آرزو سعادت شنبه 23 مهر 1401

سلام وقتتون بخیر آیا راهکاری برای درمان خانگی شوره چشم هست؟

پاسخ

برای حل این مشکل در ابتدا بهتر است که با پزشک مشورت کنید. اما چند روش برای درمان شوره ی مژه وجود دارد. اول اینکه می توانید از شامپو بچه استفاده کنید. برای این هدف کافی است. مقداری شامپو بچه را رقیق کرده و گوش پاک کن را به آن آغشته کرده و به مژه های بالا و پایین خود بزنید. به این نکته دقت کنید که زمانی که شامپو را به مژه هایتان می زنید چشم ها را ببندید و سریع آن را بشویید. برای رسیدن به نتیجه ی فوری چهار الی پنج مرتبه این روش را انجام دهید.

راه دیگر ماساژ مژه با روغن بادام است. 

برای این منظور و از بین بردن خشکی مژه هایتان پیش از خواب مژه ها را به کمک روغن بادام گرم ماساژ دهید. این روش سبب رشد دوباره ی مژه ها و بازسازی مژه هایی می شود که به علت شوره ی مژه ریخته اند.

یکی از راه های دیگری که برای این مشکل وجود دارد رعایت رژیم غذایی سالم است. برای این منظور از خوردن غذاهای چرب، کافئین و الکل بپرهیزید. در طول روز هشت تا ده لیوان آب بنوشید و از سبزیجات تازه و آب پز و آبمیوه ها استفاده کنید.

بهداشت مژه ها و پلک ها را حفظ کنید‌. این یکی از مهم ترین مسائلی است که برخی افراد نسبت به آن بی توجه اند. شما باید اطمینان داشته باشید که هیچ مواد آرایشی روی چشم هایتان نمانده است. برای آنکه مطمئن شوید آلودگی ها و مواد آرایشی به طور کامل از چشم های شما به دور می باشند به طور منظم چشم هایتان را شست و شو دهید. وجود آلودگی سبب می شود غدد چشم تحریک شود که شوره ی بیشتری به وجود بیاورد. بنابر این حتما چشم هایتان را با آرایش پاک کن هایی که توسط افرادی متخصص به وجود آمده و تست شده اند شست و شو دهید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی
هانیه طهماسبی شنبه 23 مهر 1401
farsibeauty instagram page

فروردین ماهی

اردیبهشت ماهی

خرداد ماهی

تیر ماهی

مرداد ماهی

شهریور ماهی

مهر ماهی

آبان ماهی

آذر ماهی

دی ماهی

بهمن ماهی

اسفند ماهی