farsi beauty
2c26143d-7acd-43e7-a7fb-af82018932d5-قدرت-مغز.jpg

کارهایی که قدرت مغز شما را افزایش می دهد!

۱) سعی کنید با دست مخالف مسواک بزنید. این کار باعث به وجود آمدن نورون های جدید در مغز شده و قسمت هایی در مغز را فعال می کنند که هرگز از آن استفاده نکرده اید.

۲) روزانه سی دقیقه مطالعه کنید. این روش نوعی ورزش ذهنی محسوب می شود که می تواند حافظه ی شما را تقویت کرده و تمرکزتان را افزایش دهد.

۳) تلاش کنید خواب هایتان را به یاد بیاورید. این کار اولین کاری است که شما پس از بیدار شدن انجام می دهید. و همچنین اولین کاری است که مغز در صبح انجام می دهد و می تواند عملکرد مغز شما را تقویت کند.

۴) هر روز صبح تخت خوابتان را مرتب کنید. این کار ابتدایی ترین کار فیزیکی در طول روز است و باعث می شود باقی کارهای روزانه را با همان نظم، انجام دهید.

۵) نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید. بیشتر از هفتاد درصد مغز ما را آب تشکیل داده است. زمانی که شما به اندازه آب می نوشید باعث تقویت عملکرد مغزتان می شوید.

۶) دوش آب سرد را فراموش نکنید. دوش آب سرد باعث می شود مغز در وضعیت موج مغزی تتا قرار می گیرد. و این موضوع می تواند آرامش، شفاف شدن ذهن و خلاقیت شما را بیشتر کند.

۷) به عنوان صبحانه از مواد غذایی با طبع گرم مثل شیره، ارده و شکلات تلخ استفاده کنید. این مواد غذایی می توانند باعث بهبود عملکرد مغز شما شوند.

۸) نوشتن را دست کم نگیرید. حتی مطالب کوتاهی که در ذهنتان می باشد را بنویسید. زمانی که شما می‌خواهید چیزی بنویسید مغز به سلول ها دستور می دهد که آن کار را انجام دهد. اگر صبح ها شروع به نوشتن کنید می‌توانید به شفافیت و خلوت شدن ذهن کمک کنید.

۹) مدیتیشن کنید. با انجام مدیتیشن مغز وارد حالت آلفا می شود. حالت آلفا می تواند سبب آرامش شده و توانایی حافظه را افزایش می دهد.