farsi beauty

طرز تهیه ژله فالوده ای خوشمزه و مجلسی

ژله فالوده ای

اگر به دنبال یادگیری دسری خوش طعم و فوق العاده هستید که چهره ی جذابی داشته باشد ژله فالوده بهترین انتخاب است. ژله فالوده نوعی دسر فوق العاده ی ایرانی می باشد که با طعم و رنگ مختلفی درست می شود. برای مشاهده ی آموزش ژله فالوده در بخش آموزش آشپزی همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز :
رشته ی فالوده خشک۲۰۰ گرم
ژله آلوئه ورا۲ بسته
آب جوش۶ لیوان
ژله بلوبری۲ بسته
رنگ خوراکی آبی۲ قطره

دستور تهیه ژله فالوده ای

مرحله ی اول، قرار دادن قالب در یخچال و پخت فالوده :

در ابتدای کار قالبی مناسب انتخاب کرده و داخل آن را به کمک روغن چرب می کنیم. سپس چربی اضافی را با دستمال کاغذی از میان برده و قالب را درون فریزر می گذاریم و اجازه می دهیم قالب به مدت یک ساعت داخل فریزر باشد تا روغن آن منجمد شود. پس از آن تابه ای مناسب انتخاب کرده و داخل آن به اندازه ای که تابه تا نیمه پر شود آب می ریزیم. حالا تابه را بر روی حرارت می گذاریم تا آب جوش بیاید. پس از آنکه آب جوش آمد رشته ی فالوده را داخل تابه ریخته و اجازه می دهیم پانزده دقیقه بماند تا بپزد. پس از آنکه پانزده دقیقه سپری شده و رشته های فالوده پخته شد. کاسه ای را با آب سرد پر کرده و فالوده ها را پس از پخت داخل کاسه ی آب سرد می ریزیم.

مرحله ی دوم، اضافه کردن ژله به قالب :

در مرحله ی دوم به سراغ آماده کردن ژله می رویم. برای اینکار ابتدا کاسه ای مناسب انتخاب کرده و ژله های آلوئه ورا را همراه با دو لیوان آب جوش داخل کاسه می ریزیم و به خوبی هم می زنیم تا ذرات ژله داخل آب جوش حل شود. بهتر است ژله را بر روی بخار کتری بنماری نکنیم زیرا سبب می شود ژله دیر تر ببندد. حالا ژله را به قطر پنج سانتی متر داخل قالب می ریزیم. سپس داخل فریزر می گذاریم و اجازه می دهیم پنج دقیقه داخل فریزر بماند تا نیم بند شود. پس از سپری شدن پنج دقیقه، زمانی که ژله نیم بند شد قالب را از فریزر خارج می کنیم. حالا کاسه ای دیگر انتخاب کرده و ژله ی بلوبری را همراه با باقی آب جوش به آن اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم.

مرحله ی سوم، اضافه کردن رشته های فالوده و ژله :

در مرحله ی سوم رشته های فالوده را داخل آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن خارج شود. سپس مقداری از فالوده را بر روی ژله داخل قالب می ریزیم. و سپس به اندازه ای که روی فالوده را گرفته و بپوشاند ژله آلوئه ورا اضافه می کنیم‌. در ادامه برای بار دیگر قالب را به مدت پنج دقیقه داخل فریزر می گذاریم. پس از گذشت پنج دقیقه قالب را خارج کرده و دوباره مقداری فالوده بر روی ژله می ریزیم. حالا به اندازه ی یک ملاقه ژله بلوبری را با ژله آلوئه ورا مخلوط می کنیم تا رنگش به آبی کم رنگ تبدیل شود. سپس آن را داخل قالب می ریزیم.

مرحله ی چهارم، آماده سازی نهایی ژله فالوده :

حالا برای بار دیگر قالب را داخل فریزر می گذاریم و اجازه می دهیم پنج دقیقه بماند. حالا همین ترتیب را پیش می رویم و ملاقه به ملاقه به تعداد ژله های بلوبری که با ژله ی آلوئه ورا ترکیب می کنیم، اضافه می کنیم‌. تا رنگ آن آرام آرام پر رنگ تر شود. زمانی که لایه های ژله مان تمام شد برای آنکه لایه ی آخر پر رنگ تر باشد رنگ خوراکی اضافه کرده، مخلوط می کنیم و داخل قالب می ریزیم. در پایان قالب را داخل یخچال گذاشته و اجازه می دهیم چهار ساعت بماند تا به طور کامل ببندد‌. پس از آنکه چهار ساعت داخل یخچال ماند. ژله فالوده را از یخچال خارج کرده و لبه های آن را به کمک چاقو از قالب جدا می کنیم‌. و سپس پنج تا هفت ثانیه داخل آب ولرم قرار داده و بیرون می آوریم. حالا ظرفی مناسب و مرطوب آماده کرده و ژله را داخل آن بر می گردانیم. در پایان هم یک ساعت ژله را داخل یخچال می گذاریم تا کاملا انسجام پیدا کند. پس از یک ساعت آن را از یخچال خارج کرده و به وسیله ی میوه های مختلف تزئین کرده و سرو می کنیم. ژله فالوده ی خوش طعم و هیجان انگیز ما آماده است. نوش جان.

ژله فالوده ای

منبع تصویر poriakhoshkam

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب