farsi beauty

راه های محافظت از زیبایی و جوانی پوست و پیشگیری از ایجاد چین و چروک صورت

جوانسازی پوست صورت

یکی از مساله هایی که امروزه بسیاری از افراد با آن سر و کار دارند روشی برای جلوگیری از پیری پوست و جوانسازی آن می باشد. ما اینجا در فارسی بیوتی همراه شما هستیم که در دنیایی که علاوه بر ژن مسائل دیگری نیز در ایجاد چین و چروک بر روی پوست نقش دارند روش هایی را به شما معرفی کنیم که مانع از پیری پوست شود.

بیان چند نمونه از دلایلی که سبب ایجاد چین و چروک بر روی پوست می شود :

  • استعمال سیگار سبب می شود که پوست شما چند برابر افراد دیگر در معرض چین و چروک قرار بگیرد.
  • رژیم های غذایی بسیار سخت و کاهش وزن سریع سبب افتادگی پوست شده و تغذیه ی پوست کم می شود.
  • استفاده از کافئین و الکل نیز یکی از دلایل آسیب رسیدن به پوست می شود.
  • آفتاب سوختگی و برنز سبب می شود که شما بیست سال پیر تر به نظر برسید.
  • زندگی در شهرهای بزرگ و قرار گرفتن در معرض آلاینده ها و مواد مضر سبب ایجاد چروک در پوست می شود.
  • استرس یکی از مسائل مهم در این زمینه بوده و سه سال شما را پیرتر نشان می دهد.

پوست صورت

توقعی که ما سال های قبل از یک کرم داشتیم تنها بخشیدن رطوبت به پوست بود اما با پیدایش اسیدهای هیدروکسی آلفا در های مراقبت و حفاظت جدی و مهم پوست باز شد که توانایی رفع چروک های پوست را داشته و سبب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود. امروزه با توجه به یافته های جدید دانشمندان، محصولاتی وجود دارند که تاثیرات بسیار زیاد و مهمی بر روی پوست می گذارند.

نکات مهم برای دستیابی به پوستی جوان و زیبا

۱) پاک کردن صورت فراموش نشود :

این کار را هرگز پشت گوش نیندازید زیرا قرار گرفتن در معرض آلودگی ها و مواد مضر می تواند سبب مشکلات بسیاری برای پوست شود به همین علت به کمک پاک کننده ای ملایم و مناسب پوست خود، پوست را دو مرتبه در طول روز پاک و تمیز کنید.

۲) استراحت و خواب کافی را کم اهمیت ندانید :

یکی از آسیب های جدی و مهمی که انسان ها امروزه با بی توجهی بر پوست و سلامت خود وارد می کنند توجه نکردن به استراحت و خواب کافی است. استراحت و خواب به اندازه، استرس را کم کرده و سبب یاری رساندن به بدن برای بازسازی بهتر خود می شود. خواب کافی علاوه بر تاثیرات مثبت بر روی سلامتی باعث افزایش انرژی شما در طول روز خواهد شد.

۳) حتما کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده استفاده کنید :

یکی از نکات مهم، استفاده از ضد آفتاب به صورت روزانه می باشد که سبب حفاظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید می شود. همچنین استفاده از مرطوب کننده را کم اهمیت ندانید. شما می بایست دو مرتبه در طول روز از مرطوب کننده استفاده کنید که باعث می شود پوست شما انعطاف پذیری بیشتری پیدا کند.

پوست صورت

۴) آب، زیاد بنوشید :

کمبود آب باعث افزایش چین و چروک پوست شده و سبب سیاهی دور چشم می شود. برای جلوگیری از این مساله کافی است مقدار زیادی نوشیدنی به خصوص آب بنوشید تا علاوه بر شادابی پوست از ایجاد این مشکل جلوگیری کنید‌.

۵) ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید :

ورزش کردن را به هیچ وجه فراموش نکنید و در هفته سه الی پنج جلسه ورزش کنید. این مساله سبب کاهش استرس شده و باعث می شود بهتر بخوابید. این اتفاقات زمانی پیش می آید که بدن به شکل کلی عملکرد بهتری داشته باشد. و این از طریق ورزش امکان پذیر است.

۶) پاک کننده ی مناسب پوست انتخاب کنید :

با توجه به مسائلی که گفتیم استفاده از پاک کننده ی پوست برای تمیز کردن آن یکی از مسائل حیاتی برای پوست است. امروزه در فروشگاه ها انواع مختلفی از این پاک کننده ها وجود دارند که صرفا گران ترین پاک کننده به معنای بهترین پاک کننده نیست و شما باید دقت کنید پاک کننده ای مناسب برای پوستتان انتخاب کنید.

پوست صورت

۷) برخورد خشن با پوست ممنوع :

به این نکته ی بسیار مهم توجه کنید که پوست شما بسیار حساس است و برخورد محکم و خشن با آن سبب آسیب رسیدن به پوست می شود. بنابراین هنگام تمیز کردن پوست بسیار با ملایمت رفتار کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب