farsi beauty

خواص ماست برای پوست و مو شما را شگفت زده می کند

ماست برای پوست و مو

ما در فارسی بیوتی قصد داریم شما را با خواص بی نظیر ماست برای پوست و مو آشنا کنیم. با توجه به خواص بسیار ماست‌ احتمالا با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که بیش از قبل از این ماده ی غذایی استفاده کرده و طراوت و درخشش فوق العاده ای به پوست و موی خود ببخشید. وجود اسید لاکتیک در ماست باعث رفع خارش از طریق میکروب ها و باکتری ها شده و به علت دارا بودن خاصیت ضد التهابی و خواص آنتی اکسیدانی استفاده از آن سبب خداحافظی با پوستی خشک و رسیدن به سلامت پوست می شود. برای مشاهده ی خواص ماست برای پوست و مو با ما همراه باشید.

 

به کمک ماست پوست خود را بوتاکس کنید :

ماسک ماست روشی بی نظیر برای خلاص شدن از شر چین و چروک پوست بوده و سبب جوانسازی پوست می شود و مانند بوتاکس برای پوست شما عمل خواهد کرد.این ماسک بی نظیر تغذیه ای مناسب برای پوست شما است که با استفاده از آن زیبایی پوست را چند برابر خواهید کرد.

 

مواد مورد نیاز :

  • آب هویج : ۵ قاشق
  • نشاسته ذرت : ۲ قاشق
  • ماست : ۱ قاشق

 

روش تهیه ی ماسک : نصف فنجان آب سرد و نصف فنجان آب گرم را مقابل دستتان قرار دهید. سپس آب سرد را با نشاسته ترکیب کرده و پس از آن آب گرم را به آن اضافه کرده و بر روی حرارت بگذارید. حرارت را ملایم کرده و اجازه دهید مواد به کرمی یکدست تبدیل شود. سپس حرارت را خاموش کرده و زمان دهید نشاسته سرد شود. سپس ماست و آب هویج را به نشاسته ی کرم شکل اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنید. حالا صورتتان را بشویید و از ماسک تهیه شده بر روی پوست زده و اجازه دهید به مدت سی دقیقه روی پوستتان بماند.در پایان هم صورتتان را به کمک آب گرم شست و شو دهید. این ماسک یکی از ماسک های فوق العاده ای است که حتی پس از اولین مرتبه متوجه تاثیرگذاری آن بر روی پوست خواهید شد. برای دستیابی به نتیجه ی فوق العاده سه تا چهار مرتبه از این ماسک در طول هفته استفاده کنید.

 

ماسک ماست برای بهبود عفونت پوستی :

اگر پوستتان دچار عفونت شد. اصلا نگران نباشید زیرا ماست دارای پروبیوتیک بوده که توانایی بسیاری در رفع عفونت های پوستی دارد و شما تنها با ماسک ماست می توانید این عفونت را درمان کنید.

 

مواد مورد نیاز :

ماست : ۱ قاشق چایخوری

گاز پانسمان : به میزان لازم

 

روش تهیه ی ماسک: مقداری ماست روی منطقه ای که دچار عفونت شده بزنید و به کمک گاز پانسمان روی آن را ببندید. برای بهبود کامل عفونت پوستتان دو بار در طول روز از این روش استفاده کنید.

 

 

رفع آفتاب سوختگی به کمک ماسک ماست :

اکثر افراد به علت های متفاوتی مقابل نور خورشید قرار گرفته و به علت برخورد اشعه ماورا بنفش پوستشان آسیب دیده و می سوزد. اگر دچار این مشکل شدید نگران نباشید ماست حاوی خاصیت ضد التهابی است و می تواند پوست را خنک کند. با استفاده ی موضعی از ماست می توانید به ساده ترین روش آفتاب سوختگی پوستتان را درمان کنید.

 

ماست برای پوست و مو

درخشان سازی و روشن کردن پوست به وسیله ی ماست :

وجود اسید لاکتیک در ماست توانایی لایه برداری سطحی را به ماست بخشیده و پوست های مرده را کنار می زند. بنابراین استفاده از ماست پوست را روشن تر می کند. امتیازی که ماست نسبت به باقی لایه بردار ها دارد این است که به علت وجود چربی های مفید پوست را مرطوب کرده و به هیچ وجه باعث خشکی پوست نمی شود. بنابر این اگر حساسیتی نداشته باشید این ماسک بهترین لایه بردار ممکن است. که پوست شما را روشن می کند.

 

از بین رفتن آکنه و جوش به کمک ماست :

وجود اسید لاکتیک و روی در ماست سبب شده که استفاده از آن باعث رفع آکنه و جوش پوست شود.

 

مواد مورد نیاز :

  • پنبه
  • ماست : به میزان لازم

 

طرز استفاده : پنبه را گلوله ای کرده و به ماست آغشته کنید و روی محل آکنه بزنید. به این نکته دقت کنید که پس از یک بار استفاده از پنبه آن را دور انداخته و برای بار دیگر به قسمت دیگرتان نزنید در غیر این صورت آکنه در نقاط دیگر هم گسترش پیدا می کند. اجازه دهید یک شب روی پوست شما مانده و فردای آن روز با آب سرد شست و شو دهید.

 

رفع لک ها و جای جوش به کمک ماست :

وجود جای جوش ها و لک های پوستی یکی از عواملی است که اعتماد به نفس افراد را کاهش داده و زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهد. برخی افراد به دلایل مختلف از دارو های شیمیایی استفاده نمی کنند. اما استفاده از ماست راهی مطمئن و بدون ضرر برای رفع جای جوش و لک های شما است.

 

مواد مورد نیاز :

  • ماست : ۱ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو: ۲/۱ قاشق غذاخوری

 

روش استفاده از ماسک : ظرفی مناسب انتخاب کرده و آب لیمو و ماست را داخل آن ریخته و ترکیب کنید.سپس آن را به مناطقی که مد نظرتان است بزنید و اجازه دهید پانزده دقیقه روی پوست بماند سپس به کمک آب سرد بشویید. به این نکته توجه کنید که به هیچ وجه از این ماسک به اطراف چشم هایتان نزنید زیرا ممکن است به پوست آن محل آسیب بزند.

 

رطوبت بخشیدن به پوست :

یکی از بهترین و طبیعی ترین روش ها برای مرطوب کردن پوست استفاده از ماست است. این ماسک پوست شما را انعطاف پذیر تر کرده و سبب ایجاد رطوبت و طراوت پوست می شود.

 

 

مواد مورد نیاز :

  • کاکائو : 1 قاشق غذاخوری
  • عسل ارگانیک : 1 قاشق چایخوری
  • ماست : 4 قاشق غذاخوری

روش استفاده از ماسک : ظرفی مناسب انتخاب کرده و ماست و عسل و کاکائو را داخل آن ریخته و به خوبی ترکیب کنید. سپس از مواد بر روی پوست صورت و گردن زده و اجازه دهید سی دقیقه بر روی پوست بماند. و در نهایت هم پوست خود را به کمک آب سرد شست و شو دهید.

 

ماست برای پوست و مو

کم کردن چین و چروک پوست به کمک ماست :

اگر می خواهید چین و چروک های پوستتان کاهش پیدا کرده و به پوستی جوان تر دست پیدا کنید استفاده از ماسک ماست یکی از ساده ترین روش ها است. از این ماسک استفاده کنید تا با گذشت زمان شاهد تاثیر آن بر روی چین و چروکتان باشید.

 

 

مواد مورد نیاز :

  • ماست : ۲ قاشق غذاخوری
  • جو : ۱ قاشق غذاخوری

 

روش تهیه و استفاده ی اسکراب : جو و ماست را با یکدیگر ترکیب کرده و کمی زمان دهید تا جوها نرم شوند. سپس از آن بر روی پوست صورت و گردن خود زده و به شکل دورانی ماساژ دهید. پانزده دقیقه زمان داده و در پایان پوست خود را به کمک آب سرد به خوبی بشویید.

 

پاک کردن عمیق پوست چرب :

افرادی که صاحب پوست های چرب هستند معمولا پوستشان دارای ترشحات بسیاری است و جوش های سر سیاه می زنند. ماست با خاصیت بی نظیر آنتی باکتریالی می تواند پوست را به شکل بسیار عمیق تمیز کرده و مشکلات پوست های چرب را برطرف کند. بنابر این استفاده از ماسک ماست را در اولویت قرار دهید.

 

به کمک ماست با خشکی پوست خداحافظی کنید :

اگر پوستتان دچار خشکی شده است نگران نباشید شما می توانید به کمک ماست این مشکل را حل کنید. ماست می تواند سبب بازسازی پوست شده و علاوه بر رطوبت بخشیدن به پوست آن را به خوبی تغذیه کند.

 

مواد مورد نیاز ماسک اول برای رفع خشکی پوست :

  • عسل : یک قاشق غذاخوری
  • ماست : ۲ قاشق غذاخوری

 

روش استفاده : ماست و عسل را با یکدیگر ترکیب کرده و به شکل دورانی روی پوست خود بزنید. سپس اجازه دهید پانزده دقیقه روی پوست بماند و در پایان هم به خوبی شست و شو دهید تا خشکی پوستتان کاملا برطرف شود.

 

مواد مورد نیاز ماسک دوم برای رفع خشکی پوست :

  • کیوی : ۱ عدد
  • ماست : دو قاشق غذاخوری

 

 

روش استفاده : کیوی را پوست گرفته و به همراه ماست داخل مخلوط کن بریزید. پس از آنکه مواد به خوبی میکس شد آن را بر روی پوستی که از قبل شسته اید بزنید و اجازه دهید پانزده دقیقه روی پوست بماند. سپس پوستتان را شست و شو دهید.

 

ماست

به کمک ماست با شوره ی سر خداحافظی کنید :

اگر شما هم جزو افرادی هستید که وجود شوره در سرتان حسابی کلافه تان کرده است ما استفاده موضعی از ماست را به شما پیشنهاد می دهیم. زیرا ماست به علت خواص ضد قارچی که دارد می تواند سبب رفع شوره ی سر شود. چرا؟ چون یکی از دلایل به وجود آمدن شوره سر قارچ می باشد. عفونت قارچی باعث می شود پوست سر پوسته پوسته شود و ماست این مشکل را به کلی برطرف می کند.

 

بهبود مشکل ریزش مو به کمک ماست :

ریزش مو یکی از مشکلات شایع در بین اکثر افراد است که روش های بسیاری هم برای آن پیشنهاد می شود. یکی از دلایل ریزش مو نا مناسب بودن تغذیه ی فولیکول های مو می باشد که ماست به علت دارا بودن ویتامین B5 و ویتامین D باعث کمک به تغذیه ی فولیکول های مو شده و ریزش مو را کاهش می دهد. بنابر این استفاده از ماست که سرشار از مواد مغذی و مورد نیاز برای مو می باشد روشی ساده و مفید برای کاهش ریزش موهای شما است.

 

افزایش سلامت موها :

اگر به دنبال روشی هستید که موهای سالم ، براق و خوش حالتی داشته باشید ماست بهترین گزینه است. ماست به علت داشتن اسید لاکتیک و پروتئین ها می تواند باعث افزایش سلامت موهای شما شود. همچنین شما می توانید به جای استفاده از نرم کننده های مختلف ماست را امتحان کرده و شاهد تاثیر بی نظیر آن باشید.

 

مواد مورد نیاز :

  • روغن زیتون : ۳ قاشق غذاخوری
  • ماست : ۲ فنجان

 

طرز استفاده : در ابتدای کار مو ها را خیس کنید. سپس ماست و روغن زیتون را ترکیب کرده و به موهایتان بزنید و اجازه دهید پانزده دقیقه بر روی موها بماند و سپس موهایتان را مانند همیشه شست و شو دهید.

 

ماست، نرم کننده ی بی نظیر موها :

شما می توانید به جای استفاده از انواع نرم کننده ها از ماست کمک بگیرید تا علاوه بر نرم کردن موهایتان باعث ترمیم موهای آسیب دیده و خشک شده و حالتی بی نظیر به موهایتان ببخشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب