farsi beauty

چرا بازوم بزرگ نمیشه؟ این نکات رو یاد بگیر تا بازوهات بزرگ بشن

جلو بازو

احتمالا برای شما هم پیش آمده که مدت های بسیاری برای رسیدن به بدنی عالی تلاش کرده اید و با این حال نتیجه ی مطلوبی کسب نکرده اید . یا احتمالا برایتان پیش آمده که حرکت های بازو را با صرف انرژی بسیاری انجام می دهید و در نهایت نتیجه ای که به دنبال آن بوده اید را کسب نکرده اید. ما در فارسی بیوتی قصد داریم اشتباهاتی را که سبب می شود شما به نتیجه ی دلخواه در انجام ورزش های بدنسازی مربوط به بازو نرسید را با شما در میان بگذاریم. بنابر این شما می توانید با رعایت چند مورد ساده اشتباهات خود را برطرف کرده و به نتیجه ی دلخواه برسید. با ما همراه باشید.

نکته هایی که باید به آن توجه کنید:

۱) انجام تمرین هایی که تنها بازو را مورد هدف قرار می دهد ممنوع :

به این نکته ی بسیار مهم توجه کنید که بدن ما به گونه طراحی شده است که اگر تنها بازو در تمرین ها درگیر باشد عضلات بازو ها فرصتی برای کاهش چربی و افزایش حجم پیدا نخواهند کرد. بنابر این نکته ای که در ابتدا باید به آن دقت کنید این می باشد که تمرین هایی را انتخاب کنید که چند بخش از بدن را درگیر کند .برای مثال از تمرین ترکیبی استفاده کنید که علاوه بر قسمت بازو شانه را نیز درگیر کند.


۲) استفاده از وزنه های زیادی سبک ممنوع :

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که ممکن است اصلا وزنه هایی که برای تمرین استفاده می کنید به اندازه ی کافی سنگین نباشند؟ خانم ها تصور غلطی در این مساله داشته و فکر می کنند با استفاده از وزنه های سنگین پس از مدتی هیکلی مردانه خواهند داشت. که ما اینجا در فارسی بیوتی به شما این اطمینان را می دهیم که اصلا این‌گونه نبوده و شما تنها از طریق تزریق تستسترون به بدنی مردانه دست پیدا خواهید کرد. همچنین برخی افراد گمان می کنند با استفاده از وزنه های سنگین ممکن است به بدنشان آسیب برسد اما منظور ما استفاده از وزنه هایی با این حجم از سنگینی نیست که به شما آسیب بزند . امامساله این است که برای این که بیشتر عضلات شما درگیر باشند می بایست از وزنه های کمی سنگین تر استفاده کنید. به این صورت که در دو تکرار مرحله ی آخر در هر تمرین می بایست همیشه سنگین تر باشد.


۳) شروع ورزش با یک حرکت بازو ممنوع :

شما می بایست برای شروع تمرین با حرکتی ترکیبی کار خود را آغاز کنید و ورزش را تنها با یک حرکت بازو آغاز نکنید. به عنوان مثال می توانید کار خود را با چین آپ آغاز کنید . به این نکته ی بسیار مهم هم توجه کنید که زمانی که کارخود را با تمرینی تک بعدی شروع می کنید و به تمرینی ترکیبی انتقال می دهید کار بسیار سخت تر می شود. بنابر این برای اینکه نتیجه ی بهتری ببینید با هر هدفی که در ورزش دارید بهتر است در آغاز تمام بدن خود را گرم کنید.

 

بازو بدنسازی

۴) زوم کردن روی یک گروه عضلات در تمرین ممنوع :

برخی افراد گمان می کنند با این روش که بر روی یک گروه عضلانی مخصوص کار کنند سبب بالا رفتن استحکام و استقامت آن ها در آن تمرین می شود که خب اشتباه هم فکر نمی کنند اما این مساله تاثیرات منفی بر روی بالا رفتن قدرت دارد. بنابر این تمرینات باید بر روی بخش های عضلاتی مختلف انجام شود تا به قدرتی که به  دنبال آن هستید دست پیدا کنید.

۵) اشتباهات در تمرین و تکرار آن ها ممنوع :

برخی افراد تمرین های خود را اشتباه انجام می دهند و مدام گله می کنند که چرا نتیجه نمیگیرند. بنابر این به نکته ی بسیار مهم توجه کنید که تمرینات خود را زیر نظر مربی انجام دهید تا از درستی آن مطمئن باشید در غیر این صورت نه تنها به نتیجه ای که می خواهید نخواهید رسید بلکه به بدنتان آسیب خواهید زد. 

 

۶) رژیم غذایی نامناسب ممنوع :

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که مدت زیادی به باشگاه بروید و تمرینات خود را به نحو عالی انجام داده باشید و با این حال تغییرات چندانی را حس نکنید.هرچند انجام ورزش سطح قدرت شمارا افزایش داده و شما را قوی تر می کند اما به این مساله دقت کنید که چربی در بدن انسان باید به حداقل برسد تا بدن شروع به تغییرات عضلانی کند. بنابر این اگر دوست دارید به مجزا کردن عضلات برسید و بدنی عالی بسازید می بایست رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کرده و پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید زیرا پروتئین سبب ماهیچه سازی می شود. 

 

۷) قوز کردن و اشتباه ایستادن ممنوع :

بسیاری از افراد در هنگام ورزش به این مساله دقت نمی کنند . برای مثال ممکن است برایتان پیش آمده باشد که هنگام ورزش نگاهتان به آیینه بیفتد و متوجه شوید که چقدر بد ایستاده اید یا قوز کرده اید .بنابر این هنگام انجام ورزش به این نکته دقت کنید که رعایت برخی اصول ساده مثل درست ایستادن یا عقب یا جلو نبردن بیش از اندازه ی گردن  می تواند تاثیر مثبتی بر روی نتیجه ی کار داشته باشد . برای مثال بسیاری از افراد هنگام انجام حرکت هایی مانند پوشاپ دقت نمی کنند و نتیجه ی کارشان چیزی که انتظارش را داشته اند نمی شود.

 

بازو بدنسازی

۸) ممکن است ورزش های شما بیش از حد پیشرفته باشند :

اشتباهی که اکثر افراد انجام می دهند این است که پس از مدتی گمان می کنند می توانند تمام حرکت ها را به نحو احسنت و عالی انجام دهند و با همین تفکر اشتباه دست به انجام حرکت های بسیار پیشرفته و حرفه ای می زنند و در آخر حرکت را در نیمه های راه رها کرده و یا تمامش را به اشتباه انجام می دهند که همین امر سبب می شود نتیجه ای که باید را کسب نکنند. بنابر این در ابتدا حرکت های ساده و پایه ای را به خوبی یاد گرفته و در آن ماهر شده و تمامشان را درست انجام دهید و پس از آن آرام آرام سراغ حرکت های کمی پیشرفته تر بروید و به همین روش سعی کنید تمام حرکت هایی که انجام می دهید را کاملا بلد باشید و در آن مهارت پیدا کرده باشید.

 

۹) تکرار بیش از حد یک تمرین و درگیری عضلات از یک سو ممنوع :

خیلی از افراد تصور می کنند اگر یک تمرین را بیش از اندازه تکرار کنند نتیجه ی بهتری می گیرند برای مثال برخی افراد مدام جلو بازو میزنند.  که این روش کاملا غلط است. زیرا فیبر عضلانی قادر نیست در مدت زیادی با یک حرکت ارتباط بر قرار کند و در نتیجه تاثیری که به دنبال آن هستید را دریافت نمیکنید. بنابر این تمرین هایی انجام دهید که بازوی شما را از زاویه های مختلف درگیر کنند و با کمک مربی پس از گذشت زمان که به پیشرفت دست پیدا کردید تمرین های خود را تغییر دهید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب