farsi beauty

چرا بوتاکس اثر نمی‌کند؟

بوتاکس

پوست صورت انسان همیشه شاداب و جوان نیست، با افزایش سن پوست حالت افتاده و چروکیده‌ای پیدا می‌کند. علم پزشکی هنوز نتوانسته راه درمان قطعی برای جلوگیری از پیر شدن پوست صورت و چین و چروک آن پیدا کند اما به کمک درمان‌های موقت، علاوه بر جوانسازی پوست صورت چین و چروک صورت را هم از بین می‌برند.
بوتاکس(سم بوتولینوم) یک داروی تزریقی است که با وارد شدن به عضلات زیرپوست و فلج کردن عضلات در ناحیه مورد نظر موجب از بین رفتن چین و چروک صورت می‌شود. همانطور که می‌دانید یکی از دلایل چین و چروک روی صورت انقباضات و حرکات عضلات صورت است. پزشک با تزریق بوتاکس که یک عامل خارجی است مانع حرکات و انقباض عضلات می‌شود.

بوتاکس صورت برای اولین بار در سال 1980 توسط یک پزشک کانادایی کشف شد، این پزشک خط اخم بیماران را با آن درمان کرد. امروزه از بوتاکس برای درمان سردرد میگرنی، افتادگی پلک، اسپاسم عضلات، از بین بردن چین و چروک، بالا بردن ابرو، درمان مثانه بیش فعال، انحراف چشم، خطوط پنجه کلاغی و درمان خط خنده استفاده می‌کنند.
اما چرا در برخی افراد بوتاکس صورت اثر نمی‌کند؟ آیا دلیل خاصی دارد؟
در ادامه با عواملی که موجب عدم تاثیر بوتاکس می‌شود آشنا خواهید شد.

چه عواملی در عدم تاثیر بوتاکس موثر هستند؟

بوتاکس صورت با وجود اینکه یک روش درمانی موثر در از بین بردن چین و چروک عمیق و سطحی صورت است، اما عوامل بسیاری موجب عدم تاثیر بوتاکس می‌شود. این عوامل عبارتنداز:

 

بوتاکس

 

نوع چین و چروک

نوع چین و چروک، عمق چین و چروک از عوامل مهمی هستند که باید در زمان تزریق بوتاکس به آن‌ها توجه شود. چین و چروک‌های پوستی به دو دسته تقسیم می‌شود:
چین و چروک پویا: این خطوط چین و چروک در زمان اخم کردن، خندیدن و تغییر فرم صورت ظاهر می‌شوند.
چین و چروک استاتیک: چین و چروک‌های عمیقی هستند که حتی در زمان استراحت و در حالت عادی روی صورت دیده می‌شوند. چین و چروک‌های کنار لب و بینی بسیار عمیق هستند و برای درمان آن باید از بوتاکس استفاده کرد.
گاهی اوقات چین و چروک سطحی نیستند که تزریق بوتاکس روی آن‌ها انجام شود، باید برای پر کردن این خطوط عمیق تزریق ژل انجام شود.

میزان تزریق بوتاکس

یکی از شایع‌ترین دلایل عدم تاثیر بوتاکس، میزان تزریق آن است. میزان تزریق بوتاکس به نوع چین و چروک و عمق آن بستگی دارد، برخی نواحی با تزریق مقدار کمی بوتاکس بهبود می‌یابند در حالی که اگر مقدار بیشتری تزریق کنید در زیر پوست جمع می‌شود و اثربخشی آن از بین می‌رود. در مقابل اگر بوتاکس رقیق باشد در زیرپوست حرکت می‌کند، برای از بین بردن عوارض و تاثیرگذاری بیشتر بوتاکس باید دوز مناسبی از بوتاکس را تزریق کنند.
پزشکان در هر جلسه تزریق بوتاکس دوز آن را افزایش می‌دهند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. بدن به دوز قبلی مقاوم می‌شود و با تزریق دوز قبل نمی‌توان عارضه را برطرف کرد و لازم است که کمی دوز آن را بالا ببرند.

تزریق نادرست بوتاکس

 بوتاکس زمانی نتیجه مثبت و خوبی دارد که به درستی تزریق شود، در صورتی که برای چروک‌های عمیق صورت تزریق سطحی بی‌تاثیر است. عوامل بسیاری وجود دارد که در تزریق نادرست بوتاکس تاثیرگذارند که از این عوامل می‌توان به عدم مهارت پزشک، عدم آشنایی با آناتومی بدن، تزریق در ناحیه نادرست اشاره کرد.
برای انجام این کار بهتر است به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید.

تولید آنتی بادی در بدن

بوتاکس نوعی سم حاصل از باکتری است که برای رفع چین و چروک صورت به زیر پوست تزریق می‌شود. در برخی مواقع بدن بیمار در برابر باکتری موجود در بوتاکس آنتی بادی تولید می‌کند. آنتی بادی تولید شده مانع فعالیت باکتری می‌شود و بدین ترتیب تزریق بوتاکس بی‌نتیجه است.

تقلبی بودن بوتاکس استفاده شده

 یکی از عوامل مهمی که در زمان تزریق باید به آن توجه کنید، برند بوتاکس است. سعی کنید برای هزینه کمتر از برندهای متفرقه استفاده نکنید، شاید هزینه بالایی را برای تزریق بوتاکس بپردازید اما از بهترین و با کیفیت‌ترین برند استفاده کنید. از برندی استفاده کنید که مورد تایید FDA( سازمان غذا و دارو آمریکا) باشد. نوع بوتاکس تزریق شده از عواملی است که به صورت مستقیم در ماندگاری و طول عمر بوتاکس تاثیر می‌گذارد.

در صورت عدم تاثیر بوتاکس چه باید کرد؟

موفقیت آمیز بودن تزریق بوتاکس بیشتر به نوع بوتاکس و دوز آن بستگی دارد. اگر بعد از یکبار تزریق به نتیجه مطلوب نرسیدید و تغییری در خود مشاهده نکردید باید به پزشک مراجعه کنید. زمانی که بوتاکس اثری نداشته باشد، پزشک یا دوز تزریق را افزایش می‌دهد یا از برند دیگری استفاده می‌کند.

 

بوتاکس
تزریق بوتاکس حتما باید زیرنظر پزشک و در یک کلینیک معتبر انجام شود، اگر با این وجود باز هم بوتاکس بی‌تاثیر بود باید از دیگر روش‌های درمانی چون فیلر، لیفت صورت استفاده کنید.

چگونه از تاثیرگذاری بوتاکس مطمئن شویم؟

مهارت و تخصص پزشک، نوع بوتاکس تزریق شده، شدت عارضه، کلینیک مورد نظر، دوز تزریق از عواملی هستند که برای اطمینان خاطر از تاثیرگذاری بوتاکس باید آن را بررسی کنید. قبل از تزریق بوتاکس با پزشک مشاوره کنید تا اگر بوتاکس روی چین و چروک صورت شما بی‌تاثیر است از دیگر روش‌های درمانی استفاده کنید.  

جمع بندی

به نقل از بلاگ تزریق بوتاکس پیشانی کلینیک صدف : با افزایش تمرکز جامعه بر زیبایی ، افزایش لوازم آرایشی جراحی و غیر جراحی در حال افزایش است. بیش از ۱۵.۹ میلیون روش کم تهاجمی در سال ۲۰۱۸ انجام شده، که سم بوتولینوم نوع A بوتاکسAllergan ، شرکت، دوبلین، ایرلند محبوب‌ترین است (۷.۴۴ میلیون ، ۳ درصد بالاتر از ۲۰۱۷) سم بوتولینوم A از زمان ارائه اولین گزارش پتانسیل زیبایی در سال ۱۹۹۲ توسط Carruthers ، ابزاری قدرتمند در مبارزه با پیری زیبایی بوده است. اگرچه جستجوی مشاوره و معالجه با یک پزشک مجاز می تواند هزینه زیادی نداشته باشد، اما گزینه های ارزان قیمت اغلب به صورت تزریق کنندگان غیر پزشک و بدون آموزش که بسیاری از آنها به دنبال مشاوره آنلاین و رسانه های اجتماعی هستند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

166 مطلب