farsi beauty

ماساژ چیست، چرا به ماساژ نیاز داریم؟

ماساژ

روش ماساژ درمانی روشی کار آمد است که از قدیم الایام مورد استفاده گرفته است .ماساژ از حرکاتی منظم و اصولی تشکیل شده که بر روی بافت های بدن انجام می شود.این حرکات اهداف خاصی را دنبال می کنند. افرادی که در آن مهارت دارند می توانند با انجام منظم آن بر روی بافت های بدن تاثیر فراوانی بر سیستم عصبی ،مفاصل ،گردش خون، پوست وعضلات می گذارد.علاوه بر مزایای گفته شده ،این حرکات استادانه واصولی بر روی بافت های نرم بدن به رهایی از استرس وتنش ها، کاهش درد وگرفتگی عضلات،درد های ناشی از صدمات وناراحتی های کم و حتی بسیار شدید کمک شایانی می کند. در ادامه با انواع ماساژ فواید وروش انجام آنها آشنا می شویم.

انواع ماساژ

انواع گوناگونی از شیوه های ماساژ وجود دارد که دارای فواید زیادی برای بخش های مخلتف بدن است.در طی دوره ی ماساژ، فرد ماساژور با وارد کردن فشار های مختلف (از کم تا زیاد) به قسمت تحت درمان اقدام به کاهش درد و تنش ها می کند.

1- ماساژ سوئدی و فواید آن

یکی از کاربردی ترین ماساژ ها ،ماساژ سوئدی است. این ماساژ بسیار ملایم است و تمام بدن را شامل می شود.این ماساژبرای افرادی که نسبت به لمس شدن حساس هستند ،استرس و فشار زیادی بر رو آنان وجود دارد و برای اولین بار است که ماساژ انجام می دهند گزینه ی مناسبی است.

از فواید این ماساژ حفظ وافزایش آرامش در طول انجام آن وباز شدن گرفتگی های عضلانی است.

روش انجام آن

این ماساژ 60 تا 90 دقیقه طول می کشد .شما بر روی تخت ماساژ دراز می کشید ملحفه ایی بر روی شما انداخته می شود و ماساژور برای ماساژ هر قسمت ملحفه را برمی دارد. ماساژور ترکیبی از کارهایی مانند مشت و مال ، نوازش های طولانی به سمت قلب ،حرکات دروانی و عمقی ،لرزاندن و ضربه زدن و تکنیک های منفعل ضربه زدن را انجام می دهد.

ماساژ سنگ داغ

2- ماساژ سنگ داغ وفواید آن

این ماساژ شبیه ماساژ سوئدی است با این تفاوت که ماساژور از سنگ داغ نیز کمک می گیرد.

از خواص این ماساژ افزایش آرامش و کاهش تنش های عضلانی است. همچنین سنگ داغ فواید زیادی برای افزایش گردش خون ،تسکین درد دارد.

روش انجام آن:

مدت زمان انجام این ماساژ 90 دقیقه است.در طول این ماساژ شما نباید لباسی به تن داشته باشید اما برای راحتی می توانید لباس زیر به تن داشته باشید. در طول این ماساژ سنگ داغ بر روی نقاط مختلف بدن شما قرار داده می شود . گاهی اوقات ماساژور با در دست داشتن سنگ ،فشار های مختلفی بر روی بدن اعمال می کند.گاهی از سنگ سرد نیز استفاده می شود.

ماساژ صورت

3- ماساژ رایحه درمانی وفواید آن

در این نوع از ماساژ از روغن های معطر استفاده می شود استفاده از این روش به هزاران سال قبل از مصر باستان بر می گردد زمانی که گاهی از ماساژ وحمام های معطر استفاده می شد. اکثر اوقات ماساژور برای انتخاب روغن با شما مشورت می کند.

ترکیب ماساژ و روغن های معطر سبب آرامش بسیاری می شود.گاهی اوقات این روغنها به شما نیرو و انرژی می دهد.درد وگرفتگی عضلانی را بر طرف می کند . علائم افسردگی ،اضطراب و استرس های شما را کاهش می دهد.

روش انجام آن

این ماساژ 60 تا 90 دقیقه طول می کشد .هنگامی که بدن شما با روغن ماساژ داده می شود ،پوستتان آن را جذب می کند . گاهی فقط سر ، شانه وکمر ماساژ داده می شود.

4- ماساژ بافت عمیق:

در این ماساژ از فشار زیادی استفاده می شود.ماساژ بافت عمیق برای کاهش گرفتگی عضلانی مناسب است.این ماساژ برای افرادی که مشکلات عضلانی مضمن مانند درد، جراحت،اخلالات اسکلتی وعضلانی یا عدم تعادل دارند گزینه ی مناسبی است. از فواید این ماساژ می توان به برطرف کردن گرفتگی عضلات،درد عضلانی مضمن و اضطراب اشاره کرد.

روش انجام آن

این ماساژ حدود 60 تا 90 دقیقه زمان می برد .در این ماساژ شما نباید احساس درد یا ناراحتی داشته باشید. ماساژور با استفاده از ضربات آرام و فشار عمیق انگشتان تلاش بر رفع گرفتگی های شما می کند.

 

5- ماساژ مناسب ورزشکاران(ماساژ ورزشی):

در این ماساژ گاهی کل بدن مورد توجه قرار می گیرد و برخی اوقات ماساژور به قسمت های خاص که دچار آسیب شده اند ،توجه می کند .اگر در هنگام انجام ورزش تخصصی خود دچار آسیب شده اید یا حتی اگر بدنتان مستعد آسیب ورزشی می باشد ماساژ ورزشی گزینه ایی مناسب برای رفع گرفتگی و آسیب است.

از خوبی های این ماساژ افزایش انعطاف بدنی ،بهبود عملکرد بدن ، از بین بردن استرس و گرفتگی های عضلانی است.

روش انجام ماساژ ورزشی:

این ماساژ 60 تا 90 دقیقه زمان می برد .ماساژور با توجه به نیاز بدن شما فشار عمیق یا نوازش آرامش بخش را انتخاب می کند.گاهی اوقات نیز ماساژور برای اثربخشی بیشتر، تکنیک های ماساژ مانند طب سوزنی یا ماساژ بافت عمیق را با توجه به نیازمندی ورزشکار ترکیب می کند.

6- ماساژ نقطه ماشه ایی(تریگر پوینت)

گاهی نواحی گرفتگی در بافت های عضلانی ،که به نقاط ماشه ایی معروف هستند،موجب درد در سایر نقاط بدن می شوند. این ماساژ با تمرکز بر تسکین نقاط ماشه ایی ،می تواند درد کلی بدن را کاهش دهد.این ماساژ برای افرادی که آسیب دیده اند، درد مزمن یا ناراحتی خاصی دارند مناسب است.

روش انجام ماساژ تریگر پوینت

در این ماساژ بر کل بدن شما کار می شود .ماساژور نوازش های وسیع وروان را با فشار های قوی و ضعیف ترکیب می کند.گاهی اوقات ماساژور با توجه به نیاز بدنی شما ،بر روی قسمتی از بدن شما کار می کند.

 

7- ماساژ شیاتسو:

شیاتسو نوعی فیزیوتراپی است که سلامت عاطفی ،روحی و عملکرد بدنی را بهبود می بخشد.پزشکان چینی برای قرن ها ماساژ شیاتسو را با گیاه درمانی و طب سوزنی همراه می کردند تا درمانی موثر تر برای بیماران داشته باشند.

از فواید این ماساژ انتقال آرامش و راحتی روحی وعاطفی به بیمار و دور شدن از استرس ،نگرانی و افسردگی است.از دیگر فواید آن کاهش گرفتگی عضلانی و سردرد است.

روش انجام شیاتسو:

ماساژور هممی تواند بر تمامب نقاط بدن تمرکز کند یا نواحی خاصی را درنظر بگیرد. در طول این ماساژ 60 تا 90 دقیقه ایی ماساژور از کف دست و نوک انگشتانش برای ماساژ نواحی بدن استفاده می کند. فشار وارد شده ضربان دار یا ریتمیک است. در طول این ماساژ شما می توانید لباس بر تن داشته باشید.

8- ماساژ بازتاب درمانی (رفلکسولوژی)

به گفته ی انجمن آمریکا ،تکنیک های رفلکسولوژی مسیر های عصبی را تحریک کرده تا بدن عملکرد مطلوبی داشته باشد.اگر می خواهید انرژی بدنتان افزایش پیدا کند،این ماساژ مناسب شماست.

چگونه انجام می شود؟

در این ماساژ 30 تا 60 دقیقه ایی شما می توانید لباسی گشاد بپوشید تا ماساژور به پاها دسترسی داشته باشد. ماساژور از فشار آرام تا محکم بر نقاط فشار پاها، دست ها و گوش ها برای تحریک نقاط بازتابی استفاده می کند.

9- ماساژ تایلندی

این نوع از ماساژ برای افرادی که خواستار ماساژی فعال ترو پویا هستند مناسب است.

این ماساژ فواید زیادی همچون رفع استرس و درد، افزایش انعطاف پذیری ، جریان خون و سطح انرژی دارد.

روش انجام ماساژ تایلندی:

درماساژ تایلندی مجموعه حرکاتی مانند حرکات کششی یوگا بر کل بدن اجرا می شود.ماساژور با استفاده از کف دست وانگشت ها فشار های قوی تا ضعیف به بدنتان وارد می کند.در طول 60 تا 90 دقیقه ماساژ شما ممکن است با وضعیت های مختلف کشش وپیچش مواجه شوید.

10- ماساژ پیش از زایمان (دوران بارداری)

در ماساژ پیش از زایمان ماساژور از فشار ملایمی برای ماساژ بهره می گیرد وبر روی پاها، باسن وپایین کمر تمرکز می کند.این ماساژ برای بانوان بارداری که نیاز به ماساژ دارند می تواند روشی بی خطر باشد اما بسیاری از مراکز ماساژ ، به ویژه در ایالات متحده به دلیل خطر سقط جنین این کار را به زنانی که در سه ماهه ی اول بارداریشان هستند پیشنهاد نمی کنند.از فواید این ماساژها در دوران پیش از بارداری و هنگام آن می توان به کاهش استرس ودرد ها وتنش عضلانی اشاره کرد.

روش انجام ماساژ بارداری:

این ماساژ 45 تا 60 دقیقه زمان می برد.بر حسب راحتی خودتان می توانید لباس گشاد بپوشید یا تا حدودی برهنه باشید.در طول ماساژ می توانید به بغل دراز بکشید یا روی میز مخصوصی که یک جای خالی برای شکم برآمده ی شما در نظر گرفته شده دراز بکشید.اگردر قسمت ساق پا یا سایر قسمت ها دردی داشتید قبل از آن با پزشک مشورت کنید.

11- ماساژ روی صندلی

این نوع ماساژ به شما دسترسی سریع و راحتی به ماساژ می دهد و شما از فشار آرام تا متوسط را تجربه می کنید.اگر تا به حال تجربه ی ماساژ نداشتید این ماساژ به شما پیشنهاد می شود. از فواید این ماساژ افزایش آرامش و رفع استرس است .

روش انجام این ماساژ:

در این ماساژ ،درمانگر یا ماساژور بر روی گردن،شانه ها و پشت تمرکز دارد.در طول این ماساژ 10 تا 30 دقیقه ایی شما چشمانتان را می بندید و بر روی صندلی مخصوص ماساژ قرار می گیرید.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب