farsi beauty

به چه کسی می توان گفت متخصص پوست و زیبایی؟

متخصص زیبایی کیست؟

یک متخصص خوب پوست و زیبایی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ فردی که به دنبال یک متخصص خوب زیبایی است باید چه ملاک هایی را در نظر بگیرد؟ به طور کلی یک متخصص خوب و حرفه ای زیبایی باید در زمینه های مختلف که مستقیماٌ با زیبایی در ارتباط است، اطلاعات، تجربه و تخصص داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

هر کدام از متخصصین پوست چه کارهایی می کند؟

درماتوپاتولوژی

به درمان و تشخیص بیماری پوست و مو و ناخن ها به وسیله نمونه گیری و بررسی آنها با استفاده از میکروسکوپ می پردازد.

دکترای پوست

دکترای پوست وظیفه درمان، تشخیص و پیشگیری بیماری های پوست و مو و بیماری های مربوط به ناخن ها را دارد.

جراح زیبایی

جراح زیبایی علاوه بر اینکه به عمل های جراحی زیبایی که مربوط به ظاهر بیمار است می پردازد، درمان ناخن ها و پوست و مو را نیز انجام می دهد.

جراح پوست

درواقع جراحی های زیبایی و پوست و ناخن ها را جراح پوست انجام می دهد.

متخصص زیبایی کیست؟

نمونه ای از درمان هایی که متخصصین زیبایی انجام می دهند.

متخصصین برای اینکه بتوانند حرفه ای تر باشند علاوه بر دانش نیاز دارند که از سطح تجربه بالایی نیز برخوردار باشند. به همین جهت آنها دوره های مختلفی را می گذرانند. برخی از درمان هایی که متخصصین انجام می دهند عبارتند از :

  • انجام جراحی های زیبایی که برای از بین بردن فرو رفتگی های پوست و همچنین محو کردن و از بین بردن جای جوش و لک باقی مانده از آن است.
  • انجام جراحی هایی که از طریق لیزر برای از بین بردن لکه های حاصل از پیری، جای خالکوبی و  از بین بردن رگ های کوچک که ناشی از برخی بیماری ها مانند واریس می باشد می پردازد.
  • عمل جوانسازی پوست که با استفاده از پر کننده ها و توکسین بوتولینوم انجام می شود. درواقع با تزریق این پر کننده ها جوانی به پوست شما باز می گردد.

متخصص زیبایی کیست؟

مهارت هایی که یک فلوشیپ پیدا می کند.

متخصص پوست بعد از گذراندن دوران تحصیل خود و گذراندن دوره کارورزی یا همان Intern به مدت یک سال و گذراندن دوره دستیاری یا همان Residency حداقل برای سه سال در رشته پوست شناسی، در صورتی که ادامه تحصیل بدهد، به دوره ای که او در حال گذراندن است فلوشیب می گویند که اگر بخواهیم به زبان ساده تر بیان کنیم درواقع همان جراحی پوست یا زیبایی و یا پلاستیک به روش پیشرفته می باشد که مهارت های پیشرفته ای که کسب می کند به شرح زیر می باشد:

  • جراحی لیزری
  • درمان رگ یا همان اسکلروتراپی
  • پیوند و ترمیم موهای طبیعی
  • درمان پیشرفته زخم های به وجود آمده به دلیل جراحی سرطان های پوستی
  • تزریق توکسین بوتولینوم و پر کننده ها برای جوانسازی
  • لایه برداری های سنگین شیمیایی
  • آب کردن مقداری از چربی بدن در صورتی که بیمار به هوش باشد که به آن لیپوساکشن چربی گویند.
  • استفاده از روش های خاص جراحی برای درمان سرطان پوستی که به آن جراحی موهس گویند که البته جراحی مویز تلفظ می شود.

لیپوساکشن

چگونگی مراجعه و اعتماد به متخصصین پوست

برای پیدا کردن متخصص خوب پوست و زیبایی راه های مختفی وجود دارد در صورتی که شما قصد دارید به متخصص پوست مراجعه کنید، می توانید با پرس و جو از اطرافیانتان و یا سرچ کردن در گوگل و ذکر استان و یا شهر محل زندگی تان بهترین متخصص پوست و زیبایی را بیابید، اما نکته حائز اهمیت آن است که شما چگونه می توانید مطمئن شوید که آن متخصص پوست به اندازه کافی حرفه ای و با تجربه است؟ برای این کار هم راه های متفاوتی وجود دارد که به آن می پردازیم:

  • اکثر متخصصین پوست دارای سایت می باشند، شما می توانید با مراجعه به سایت آنها و خواندن نظرات مراجعه کنندگان اطلاعاتی را بدست آورید.
  • همانطور که گفته شد می توانید از اقوام و یا آشنایان درباره آن متخصص تحقیق کنید.
  • علاوه بر اینها شما می توانید با مراجعه به مطب دکتر و صحبت با پزشک از نتایج درمان و شیوه درمانتان مطمئن شوید.

نکته: نتیجه حاصل از دزمان و جراحی شما کاملا به مهارت و میزان تجربه متخصص بستگی دارد. بنابراین قبل از اقدام به هرگونه کاری از صحت اطلاعات موجود درباره آن متخصص اطمینان حاصل کنید.

مراقب زیبایی هایتان باشید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب