farsi beauty

خواص چای سفید برای آرامش اعصاب و لاغری

چای سفید

چای سفید یک نوشیدنی خاص با طعمی لطیف بوده که دارای آنتی اکسیدان بسیار زیادی است و جزو چای های بهبود دهنده بیماری ها در طب سنتی نیز استفاده می شود. این چای از گل برگ های تازه چیده می‌شود و می‌تواند به سلامت دستگاه های بدن کمک زیادی کند.

چرا این چای، چای سفید نام دارد؟

علت نامگذاری این چای، پرزهای سفید رنگ این گیاه می باشد که آن را به چای سفید معروف کرده است، چای سفید پس از دم کردن رنگی کدر و طعم ملایمی داشته و یکی از محبوب ترین چای های جهان به شمار می رود.

 خواص چای سفید در چیست؟

همانطور که ذکر شد چای سفید دارای آنتی اکسیدان زیادی است که موجب جوانسازی پوست می شود، همچنین می‌تواند به سلامت پوست بدن کمک زیادی کند.

 این چای خواص آنتی باکتریال داشته و از بدن در مقابل عفونت‌ها محافظت می کند.

از دیگر خواص چای سفید می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم :

چای سفید

ارزش غذایی چای سفید در چیست؟

در واقع چای سفید خواص زیادی را برای محافظت از بدن در برابر عوامل تهدید کننده بیرونی ایفا می کند، این چای حاوی فلوراید و فلاونوئیدها می باشد و همچنین در آن تانن ها و کاتچین به همراه پلی فنن زیادی وجود دارد.

اگر می خواهید به طور تخصصی تر درباره خواص چای سفید اطلاعات داشته باشید با سایت ما همراه باشید.

1. حفظ سلامت پوست بدن

مصرف مداوم چای سفید می‌تواند به طراوت و شادابی پوست بدن و صورت کمک زیادی کند، این خواص به دلیل آنتی اکسیدان موجود در این چای می باشد.

2. جلوگیری از سرطان های شایع

مصرف چای سفید می‌تواند از بدن در مقابل بسیاری از سرطان ها خصوصاً سرطان ریه و دستگاه تنفسی محافظت کند و عصاره این چای می تواند از رشد و متاستاز سرطان در هر نواحی بدن جلوگیری کند.

3. آنتی باکتریال

طبق تحقیقات ما مشخص شده که چای سفید خواص ضدعفونی کننده دارد و مصرف این چای بدن را از باکتری های مضر و میکروارگانیسم ها محافظت می کند، مصرف این چای می تواند سیستم ایمنی را بالا برده و جالب است بدانید که محصولاتی مانند صابون با استفاده از عصاره این چای ساخته می شود.

4. رفع دیابت

لازم است بدانید مصرف چای سفید از تشنگی بیش از حد در بیماران دیابتی جلوگیری کرده و می‌تواند گلوکز خون را کاهش و ترشح انسولین را در بیماران دیابتی افزایش دهد.

چای سفید

5. ضد پیری پوست

مبارزه با رادیکال‌های آزاد بدن وظیفه دیگر چای سفید می باشد زیرا چای سفید می تواند با این عملکرد ابتلا به پیری را کاهش دهد.

6. کاهش وزن و لاغری

تناسب اندام آرزوی هر فرد مبتلا به اضافه وزن می باشد، چاقی بیش از حد می تواند موجب ضعف سیستم ایمنی بدن و موجب بستر بسیاری از بیماری ها شود، اگر میخواهید وزن ایده آل داشته باشید این چای را مصرف کنید تا از روند تشکیل سلول های چربی در بدن شما جلوگیری کند و وزن طبیعی را به شما هدیه دهد.

7. از بین برنده سردرد های مزمن

این چای مخصوص بیمارانی است که از سردرد های مزمن مانند سردرد های میگرنی، سردرد های خوشه ای، سردرد آنفولانزا و سرماخوردگی رنج می برند، مصرف این چای قبل از خواب می تواند در رفع سردرد هم بسیار مفید عمل کند.

8. سرحال کننده و انرژی دهنده

لازم است بدانید در این چای کافئین وجود دارد که می‌تواند بدن شما را پر انرژی تر و سرحال تر کند، البته جای نگرانی نیست زیرا کافئین موجود در این چای از قهوه و یا چای سبز کمتر است و برای اشخاصی که به کافئین حساسیت دارند خطرناک نمی باشد.

9.  کاهش استرس و اضطراب

 مصرف چای سفید می تواند از استرس و اضطراب های مزمن جلوگیری کند و همچنین سیستم ایمنی شما را بسیار قوی تر از قبل کند.

10. آرام کننده اعصاب

این چای خواص آرام سازی اعصاب و روان را داشته و حتی بوی آن نیز می تواند موجب آرام سازی سیستم اعصاب مرکزی شود.

چای سفید

چگونه چای سفید را دم کنیم؟

برای مصرف چای سفید لازم است یک فنجان آب و 2 قاشق چای خوری چای سفید را به همراه شیرین کننده دلخواه تان تهیه کرده و پس از آن به مراحل زیر عمل کنید :

در ابتدا دمای آب را به 75 الی 85 درجه برسانید و پس از آن برگ های چای را روی حرارت و درون آب بریزید.

پس از 8 دقیقه می توانید این چای را از روی حرارت بردارید و آن را از صافی رد کنید و شیرین کننده دلخواه را به آن اضافه کرده و آن را میل کنید.

این چای را به چه مقدار مصرف کنیم؟

مصرف این چای در طول روز به میزان 2 تا 4 فنجان بسیار مفید است.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

481 مطلب