farsi beauty

همه چیز درباره مضرات و خواص جوانه گندم برای سلامتی

جوانه گندم

در مورد جوانه گندم بدانید

جوانه گندم بخش بسیار کوچکی از مغز گندم را تشکیل می دهد و 25 درصد از وزن کل هسته گندم را در بر می گیرد.

با اینکه این جوانه بسیار کوچک و ریز است اما خواص بسیار جالبی برای بدن و ارگان های داخلی دارد.

به طور کلی اضافه کردن جوانه گندم به برنامه غذایی یکی از روش های عالی برای برخی اختلالات، مشکلات و بیماری های بدن می باشد.

جوانه گندم

خواص جوانه گندم برای بدن

1. تضمین سلامت قلب

مطالعات ما نشان می دهد مصرف جوانه گندم در طول هفته و در رژیم غذایی و به خصوص تحرک و ورزش کردن در کنار آن بسیاری از مشکلات عروق و قلب را کاهش می دهند و می تواند عملکرد قلبی را بهبود ببخشد.

2. جلوگیری از سرطان های مزمن

اضافه کردن جوانه گندم به برخی از غذاها می تواند اثرات مثبتی را روی سرطان های خاص مانند سرطان تخمدان داشته باشد، تحقیقات ما نشان می دهد افرادی که از جوانه گندم استفاده می کنند ماکروفاژ های بیشتری در بدنشان تولید و سلول های طبیعی قلبی آن ها می توانند رشد بیشتری کنند که این امر می تواند تومورها و سلول های سرطانی را از بین ببرد.

3. تقویت سیستم ایمنی

جوانه گندم عملکرد مثبتی را روی سیستم ایمنی بدن نشان داده است، تحقیقات ما ثابت کرده جوانه گندم می تواند فعالیت آنتی اکسیدانی سیستم ایمنی را افزایش دهد و با رادیکال های آزاد و همچنین میکروارگانیسم های بیماری زا مقابله کند.

4. کاهش کلسترول LDL

کلسترول ال دی ال یا کلسترول بد در رگ ها رسوب یا اکسید می شود و شریان خونی را آلوده می کند، یکی از دلایل عمده سکته قلبی بالا رفتن ال دی ال در بدن می باشد، مصرف جوانه گندم با میزان فیبر قابل توجهی که دارد سطح کلسترول خون را به وسیله اکتاواسانول کاهش می دهد و همچنین موجب دفع اثرات منفی اسید های چرب امگا 6 می شود.

5. افزایش عملکرد جسمی و فیزیکی

گندم و جوانه آن دارای مقادیر بالایی از اکتاواسانول هستند که می تواند عملکرد تولید انرژی درون بدن را به طور چشمگیری افزایش دهد، مصرف جوانه گندم برای افراد می تواند انرژی فیزیکی بالایی را به دنبال داشته باشد.

6. تضمین سلامت عضلات بدن

یکی از مواد غذایی مورد نیاز برای ورزشکاران و افرادی که به دنبال تقویت عضلات خود می باشند، جوانه گندم است زیرا می تواند وظایف پروتئینی را در بدن به خوبی انجام دهد و سطح انرژی را تنظیم کند .

7. مبارزه با دیابت

اسید فولیک به خوبی در جوانه گندم یافت می شود و با استفاده از اسید فولیک شما می توانید سطح هموسیستئین را در بدن کاهش دهید و شرایط خطرناک را که زمینه ساز دیابت است از بین ببرید همچنین به بهبود متابولیسم سلولی در بدن کمک می کند، از ترکیبات مفید در جوانه گندم می توانیم به ویتامین های گروه B اشاره کنیم همچنین وجود تیامین، فولات و همچنین نیاسین می تواند موجب بهبود متابولیسم سلولی شود.

8. ضد پیری و مشکلات پوستی

تحقیقات نشان می دهد مصرف جوانه گندم اثرات چشمگیری را روی پوست صورت و بدن دارد و بنابراین اگر دچار مشکلات پوستی و بیماری پوستی هستید حتماً جوانه گندم را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

9. ضد ریزش مو

مصرف جوانه گندم می تواند موجب کاهش ریزش موهای سر و نازک شدن تارهای موی سر شود بنابراین با مصرف این ماده مشکلات موهای سر را کاهش دهید.

جوانه گندم

مضرات جوانه گندم

متاسفانه جوانه گندم در کنار تمام خواص نام برده کالری بالا و گلوتن دارد، افرادی که بیماری سلیاک دارند یا به گلوتن حساس هستند نباید از این ماده استفاده کنند، همچنین اگر دچار اضافه وزن و چاقی هستید مصرف جوانه گندم گزینه مناسبی برای شما نیست زیرا موجب چاقی و افزایش وزن بیشتر شما می شود.

مواد مغذی موجود در جوانه گندم

در جوانه گندم کالری، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر، آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، تیامین، نیاسین و منیزیم یافت می شود؛ در آن اسید فولیک نیز وجود دارد که برای بیماران مبتلا به کم خونی مفید است.

خواص چاق کننده جوانه گندم

پودر جوانه گندم برای چاقی بسیار موثر است و برای ورزشکاران و بدنسازان توصیه می شود، خاصیت ضد پیری دارد و می تواند عضلات ورزشکاران را تقویت کند.

آیا جوانه گندم سرطان زاست؟!

در حقیقت جوانه گندم به پیشگیری از سرطان کمک می کند و با وجود ویتامین های گروه B و E موجب کاهش ریسک ابتلا به سرطان کولون و پستان می شود و می تواند سیستم گوارشی را تنظیم کند.

جوانه گندم برای کبد چرب

کبد چرب به سه دسته کبد چرب الکلی، کبد چرب غیر الکلی و کبد چرب دوره بارداری تقسیم می شود؛ مصرف آنتی اکسیدان ها به بهبود کبد چرب کمک می کند، در جوانه گندم ویتامین ها و آنتی اکسیدان های لازم با مبارزه این بیماری وجود دارد بنابراین می تواند و روند درمان کبد چرب را بهبود ببخشد.

آیا جوانه گندم برای معده ضرر دارد؟

طبق تحقیقات متخصصین ما مصرف جوانه گندم می تواند موجب احساس پری و سیری شود، افرادی که مشکلات معده را تجربه کردند نباید بیش از حد از آن میل کنند.

جوانه گندم

جوانه گندم به افزایش عملکرد ورزشی کمک می کند

آخرین تحقیقات ما نشان می دهد که جوانه گندم سطوحی از اکتاکوزانول طبیعی دارد که می تواند در کنار رژیم غذایی ورزشکاران موجب عملکرد بهتر عضلات و افزایش استقامت بدنی شود.

کمک به متابولیسم سلولی بدن با مصرف جوانه گندم میسر می شود!

همانطور که ذکر شد در روانه گندم ویتامین های گروه B وجود دارد این ویتامین ها برای متابولیسم سلولی بسیار با ارزش و حیاتی هستند.

جوانه گندم مفید برای بیماران دیابتی

اسید فولیک که موجود در جوانه گندم با ترکیبی به نام هوموسیستئن می تواند از دیابت جلوگیری کند و سلامت قلب را بهبود ببخشد، همچنین جوانه گندم برای داشتن پوستی سالم و درخشان، افزایش وزن و چاقی، کمک به نظم ارگان های داخلی بدن، تقویت عضلات، چروک پوست و مبارزه با رادیکال های آزاد بدن خاصیت دارد.

مضرات جوانه گندم برای سلامتی

همانطور که ذکر شد جوانه گندم برای سلامت ارگان های داخلی بدن بسیار با ارزش و لازم است اما ممکن است عوارض جانبی برای افرادی که حساسیت به گلوتن دارند و دچار چربی بالا باشند مضر است زیرا تری گلیسیرید آن می تواند افراد مبتلا به بیماری قلبی افرادی که در معرض خطر این بیماری قرار دارند را تحریک کند.

ممکن است بعضی از افراد با مصرف جوانه گندم به اسهال، تهوع، گاز روده و سرگیجه دچار شوند بنابراین حتماً قبل از مصرف با پزشک معالج مشورت داشته باشید.

جوانه گندم

در آخر

اگر نسبت به گلوتن و وزن یا شاخص توده بدنی خود حساس نیستید و مشکلی ندارید حتما این ماده مقوی و موثر بر اندام های بدن را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب