farsi beauty

بعد از خوردن غذای چرب چه بخوریم؟ بهترین سم زدا های طبیعی را بشناسید!

سوخاری - غذای چرب

غذایی که میخوریم می تواند انرژی روزانه ما را تامین کند، این که رژیم غذایی که از آن پیروی می کنید یک رژیم سالم باشد برای سلامت ارگان های بدن ضروری است. خوردن غذای چرب می تواند سیستم گوارشی را تحت فشار قرار دهد، ادامه دادن این روند می تواند به طور جدی به دستگاه های بدن آسیب بزند. از عوارض خوردن غذای چرب می توانیم به یبوست، مدفوع چسبناک، اسهال، شکم درد، سرگیجه، نفخ، تهوع، احساس درد و غیره اشاره داشته باشیم. حال اگر این عوارض شما را نگران کرده است بهتر است بدانید که پس از خوردن غذای چرب باید چه اقداماتی انجام دهید و از چه اقداماتی خودداری فرمایید.

پس از خوردن غذای چرب چه اقداماتی انجام دهیم؟

بعد از خوردن غذای چرب اقدامات زیر را انجام دهید تا چربی غذا زودتر هضم و دفع شود و فشار از روی سیستم گوارشی برداشته شود :

1. پیاده روی کنید

نیم ساعت پیاده روی پس از مصرف غذاهای چرب و سنگین می تواند دستگاه گوارش را بهبود دهد، این تمرین می تواند به لاغری و کاهش وزن هم منجر شود و اگر غذای چرب می خورید لازم است 30 دقیقه پیاده روی کنید تا عملکرد دستگاه گوارش بهتر شود و کالری هایتان زودتر بسوزد.

2. آب گرم بنوشید

نوشیدن آب گرم پس از مصرف غذاهای چرب می تواند به سیستم گوارشی کمک بسیاری می کند، نوشیدن آب گرم می تواند باعث هضم راحت تر غذا شود و اگر به طور کافی آب مصرف نکنید ممکن است که مشکلات روده ای را تجربه کنید و یا با کمبود آب در بدن مواجه شوید.

3. عسل میل کنید

یکی از بهترین ماده های شناخته شده در طب سنتی عسل می باشد، عسل کمک زیادی به هضم غذای چرب می کند؛ اگر بتوانید محلول آب عسل و کمی آبلیمو را تهیه و مصرف کنید می توانید چربی اضافی غذا را به راحتی دفع کنید.

سوخاری - غذای چرب

4. دتوکس بخورید

مصرف نوشیدنی های سم زدا یاد دتوکس می تواند راه حل دیگری برای دفع چربی های اضافی غذای مصرفی باشد، این نوشیدنی ها می توانند به کاهش وزن نیز کمک زیادی می کنند اگر می خواهید با این نوشیدنی ها یا مواد سم زدا آشنا شوید بهتر است از چای سبز و دارچین، آب انار، سیر و پیاز، مرکبات، زنجبیل و لیمو استفاده کنید.

5. پروبیوتیک بخورید

مصرف پروبیوتیک ها می تواند سلامت سیستم گوارشی را تضمین کند، اگر پس از غذای چرب یک فنجان ماست یا حتی کشک بخورید می توانید روده ها و دستگاه گوارشی را تقویت کنید.

6. میوه و سبزی را بیشتر میل کنید

مصرف سبزی و میوه می تواند ویتامین ها و فیبر کافی را به بدن برساند پس مصرف یک کاسه میوه و سبزی پس از خوردن غذای چرب کمک زیادی به رفع مشکلات روده ای و سیستم گوارش می کند.

7. برای وعده های غذایی برنامه ریزی کنید

یک برنامه ریزی درست می تواند هله هوله خوردن و مصرف غذاهای چرب و فست فودی را به حداقل برساند، اگر بتوانید با یک برنامه ریزی درست میزان غذاهای تان را کنترل کنید می توانید کمک زیادی به سیستم گوارشی کنید و از مصرف غذاهای چرب نیز جلوگیری کنید.

8. خوب استراحت کنید

خوابیدن می تواند کسالت را برطرف کند و ذهن شما را آرام سازد البته پس از پرخوری نباید مستقیم به تخت خواب بروید اما می توانید پس از انجام گزینه های بالا به راحتی بخوابید تا چربی های اضافه بدن دفع شود.

سوخاری - غذای چرب

چه اقداماتی را نباید پس از خوردن غذای چرب انجام داد؟

1. غذای سرد میل نکنید

مصرف غذاهای سرد مثل بستنی می تواند عوارض جبران ناپذیری را روی کبد، روده و معده ها بگذارد، وقتی غذای چرب می خورید و پشت سر آن نیز غذای سرد میل می کنید کار دستگاه گوارش چندین برابر سخت تر از قبل می شود.

2. بعد از مصرف غذا فوراً استراحت نکنید

لازم است بدانید که پس از خوردن وعده های سنگین نباید مستقیماً به رخت خواب بروید و بخوابید، این کار باعث تجمع چربی و نفخ در بدن می شود، لازم است آگاهانه زندگی کردن را یاد بگیرید تا دستگاه های بدن تان دچار مشکل نشود.

3. چای میل نکنید

باور قدیمی وجود دارد که نشان می دهد مصرف چای پس از هر وعده غذایی می تواند چربی آن غذا را از بین ببرد اما این باور اشتباه است، در واقع با این کار آهن غذای مصرفی را از بین می برید پس به جای آن از آب گرم استفاده کنید.

برای وعده های غذایی بعدی خود برنامه ریزی داشته باشید

برنامه ریزی برای وعده های غذایی به شما کمک می کند تا بتوانید غذاهای سالم را از غذاهای غیر سالم، چرب و یا مواد فست فودی جداسازی کنید.

در برنامه غذایی خود صبحانه سالم و مقوی را فراموش نکنید و حتما در رژیم غذایی سبزیجات، غلات، نوشیدن آب کافی، آبمیوه های طبیعی و سبزیجات را جایگزین کنید.

سوخاری - غذای چرب

درمان سرگیجه بعد از خوردن غذای چرب

ممکن است برخی افراد پس از خوردن غذای چرب یا فست فودی احساس سرگیجه و بالا رفتن چربی در خون را تجربه کنند، طبق تحقیقات ما مصرف غذاهای چرب علت اصلی سرگیجه و خواب رفتن در طول روز و همچنین خواب بی کیفیت است، صرف کردن غذا با افزایش میزان قند خون باعث کاهش سرگیجه در افراد می شود اما اگر بعد از خوردن غذا دچار سرگیجه می شوید باید علائم و نشانه های سرگیجه را بشناسید و با انجام یک آزمایش کامل علت اصلی را ریشه یابی کنید.

علت سردرد بعد از خوردن غذای چرب

سردرد می تواند به دلایل مختلفی در افراد بروز دهد، یکی از این علت ها پس از خوردن غذای چرب می تواند مربوط به چربی بالای خون و یا کبد چرب باشد که باید با کمک پزشک علت اصلی این مشکل را پیدا کنید.

علت اسهال بعد از خوردن غذای چرب

اسهال معمولاً پس از مصرف وعده غذایی چرب می تواند منجر به سوء هاضمه و ضعیف شدن دستگاه گوارش شود، بیماران صفراوی معمولاً بعد از مصرف غذاهای چرب در هر وعده دچار اسهال می شوند.

غذای چرب موجب به وجود آمدن سندروم روده تحریک پذیر می شود که می تواند افراد را به پانکراتیت مزمن دچار کند.

درمان سردرد بعد از خوردن غذای چرب

برای درمان سردرد پس از مصرف غذای چرب می توانید محلول آب گرم، عسل و دارچین را میل کنید؛ همچنین میزان نمک مصرفی را پایین بیاورید و بیش از اندازه شکر و قند را میل نکنید.

اگر دچار میگرن هستید غذاهایی که دارای تیرامین هستند را میل نکنید زیرا سردرد های میگرنی را افزایش می دهد.

یخ زدگی مغز نیز پس از مصرف برقی غذاهای سرد می تواند موجب بروز سردرد در افراد شود، غذاهایی مانند بستنی و یخ از مصرف و برخورد با سقف دهان انتقال خون به مغز را به شدت کم می کنند که علت اصلی سردرد شما می باشد، برای این کار شما می توانید سریعاً یک نوشیدنی گرم میل کنید، همچنین به یاد داشته باشید از دمنوش های آویشن و گل گاوزبان می توانید برای رفع سردرد استفاده کنید.

هرگز با غذا سالاد و ماست مصرف نکنید، به غذاهای تان گرمی اضافه کنید تا سردرد شما کاهش پیدا کند.

کتلت مرغ

آبلیمو بعد از غذای چرب

مصرف آبلیمو که نوعی اسید خیلی ضعیف (اسید سیتریک) در خود دارد بر خلاف باور ها پس از مصرف وعده غذایی چرب مصرف آبلیمو و آبغوره نمی تواند راهکار مناسبی برای مبارزه با چربی ها باشد!

اگر آبلیمو و آبغوره قبل از غذا میل شود به هضم بهتر غذا کمک می کند.

بعد از خوردن غذای چرب چه بخوریم بعد از مصرف یک وعده غذایی چرب آبگرم بهترین انتخاب است.

شما می توانید نوشیدنی های سم زدایی یا دتاکس بنوشید، قدم بزنید، میوه و سبزیجات استفاده کنید، خوراکی های سرد میل نکنید و عسل را فراموش نکنید.

در آخر

سعی کنید و عده های غذایی چرب را کمتر مصرف کنید و از مواد غذایی طبیعی استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب