farsi beauty

عمل فمتولیزیک چشم چیست و چگونه انجام می شود؟ تفاوت آن با جراحی لیزیک در چیست.

فمتولیزیک

جراحی مدرن فمتولیزیک

   فمتولیزیک یکی از روش های پیشرفته از بین بردن عیوب چشمی می باشد که بسیار دقیق و کم خطر بوده و این عمل در تمامی کشورهای پیشرفته انجام می شود،شهرت این جراحی به این دلیل است که در آن از تیغ های جراحی استفاده نمیشود بنابراین برای برش قرنیه چشم آسیب دیده کافیست از این نوع لیزیک استفاده کنیم تا به نتایج مطلوب دست بیابیم. تیم ما در این مقاله سعی دارد شمارا با تمامی قسمتها و بخش های جراحی مدرن فمتولیزیک آشنا کرده و به پرسش های شما پاسخ دهد. 

 عمل فمتو لیزیک
عمل فمتولیزیک چگونه انجام می شود؟ 

در این عمل جالب ابتدا چشمها با قطره ی بی حسی؛بی حس شده اما بیمار کاملا هشیار می باشد،سپس در زیر دستگاه پیشرفته قرار گرفته و پس از استقرار در تخت دستگاه،چشم ها با اپسکلوم باز نگه داشته می شوند و با لیزر برشی کاملا دقیق و نازک روی قرنیه انجام می شود،عمق حدودی این برش نازک ما بین 90 تا 110 میکرون می باشد. پس از آن نوبت لیزر اگزایمر است که عیب چشم بیمار را درمان می کند.این روش تمامی بیماری های چشمی مانند "نزدیک بینی،دور بینی و آستیگماتیسم" را درمان میکند همچنین جای برش مربوطه به زودی بسته می شود و نیاز به انواع بخیه های جذبی و غیر جذبی نمی باشد. 

 
آیا همه میتوانند این جراحی را به عنوان درمان انجام دهند؟ 

در واقع تمامی افراد می توانند عیب های چشمی خود را با این جراحی مطمئن و ایمن برطرف کنند،عمل فمتولیزیک نیاز به شرایط خاصی ندارد و هرکسی بتواند عمل لیزیک را انجام دهد می تواند جراحی فمتولیزیک را نیز انجام دهد. 


آیا عمل فمتولیزیک مزایای خاصی دارد؟ 

نتیجه عمل فمتولیزیک کاملا قابل پیش بینی است،همچنین پزشک و بیمار می توانند مطمئن باشند که قرنیه ی چشم های بیمار طی عمل آسیب نمی بینند و از بین نمی رود.عوارض این عمل بسیار کم بوده و احتمال ابتلا به عیب های آستیگمات بعد از جراحی بسیار بسیار کم می باشد. 


تفاوت جراحی لیزیک و فمتولیزیک در چیست؟ 

بزرگترین فرق این دو عمل در نحوه برش قرنیه ی بیمار و آماده کردن وی برای تابش لیزر اکسایمر می باشد. در جراحی لیزیک این امر توسط دستگاه میکروکراتوم انجام می شود اما در طی جراحی فمتولیزیک اینکار را اشعه ی لیزری فمتوسکند انجام می دهد. 

عمل فمتو لیزیک
عوارض جانبی جراحی فمتولیزیک چیست؟ 

همانطور که  پیش تر ذکر شد،این عمل مدرن عوارض بسیار نادری دارد اما می توان گفت در برخی موارد عوارضی مانند: 

فلپ ناقص،التهاب،جا به جایی فلپ،سندرم نادر حساسیت به نور و تاری دید را مثال زد. این عوارض معمولا سریعا هویدا شده و غالبا بین 2 تا 6 هفته پس از جراحی رخ می دهند،که بیمار میتواند با راهنمایی پزشک مربوطه این عوارض را درمان کند. 


اقدامات قبل از جراحی مدرن فمتولیزیک  

  • عدم استفاده از لنز های غیر طبی از چند هفته قبل از جراحی 
  • میل کردن غذاهای سبک مانند سوپ،قبل از انجام جراحی 
  • عدم استفاده از عطر،ادکلن،اسپری ، تمامی لوازم های معطر و مواد آرایشی و بهداشتی قبل از جراحی 

 
اقدامات بعد از جراحی مدرن فمتولیزیک  

  • رانندگی نکردن 
  • استفاده از محافظ های چشمی قبل از خواب 
  • استفاده مرتب و مداوم داروهای تجویز شده ی پزشک معالج 
  • رعایت فاصله و زمان  در تماشای تلویزیون،انواع رایانه،مطالعه کتاب و... 
  • خارج نشدن از منزل در روزهای ابتدایی بعد از جراحی 
  • شنا نکردن تا چند هفته بعد از جراحی 
  • عدم انجام ورزش های سنگین تا چندماه پس از جراحی  

 عمل فمتو لیزیک

عمل فمتو لیزیک
محدودیت های سنی برای جراحی فمتولیزیک در برگیرنده چه سنینی می باشد؟ 

حداقل سن برای انجام این جراحی پیشرفته 18 سال می باشد و بهتر است نوجوانات کوچکتر از این سن ،عمل مربوطه را انجام ندهند. لازم به ذکر است افرادی هم که به سن انجام این جراحی رسیده اند بهتر است قبل از کاندید شدن برای جراحی تحت نظر پزشک معالج باشند. 

 
مدت زمان انجام عمل فمتولیزیک چقدر است؟ 

این عمل در حین پیشرفته بودن ، در کمتر از 10 الی 15 دقیقه انجام شده و بیمار در حین عمل کاملا هشیار است زیرا بیهوشی عمومی در این جراحی ممکن است خطر آفرین باشد. بطور کلی این عمل سرپایی می باشد و عاری از درد و سوزش و خون ریزی می باشد. 

 
هزینه عمل های فمتولیزیک چقدر می باشد؟ 

چشم عضو حساسی بوده و ترمیم عیوب آن اکثرا هزینه بر می باشد،هزینه عمل فمتولیزیک بستگی به عوامل متعددی دارد اما بطور کلی هزینه های این عمل از 10 میلیون تومان شروع می شود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب