farsi beauty

کراتین مو چیست؟ مزایا و معایب کراتینه کردن مو

کراتینه مو

کراتین مو به منظور صاف شدن و یک دست شدن موها و براق شدن موهای فر، موج دار، آسیب دیده و ترمیم کننده مو است و بهترین راه حل برای داشتن یک موی ایده آل انجام دادن کراتینه است. امروزه با استفاده کردن مواد شیمیایی و بالا رفتن سن،  موها ماده اصلی خود را از دست میدهند و این اتفاق باعث میشود مو از حالت نرم و لطیف به یک مو خشک و زبر تبدیل شود. و با انجام دادن کراتین که خودش یک نوع پروتئین است باعث جلوگیری این اتفاق میشود .

قبل از کراتین باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

همانطور که گفتیم کراتین برای موهای فر ، موج دار و آسیب دیده ، مناسب است.

اگر شما موهای صافی دارید به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید .

کسانی که بیماری آسم دارند یا بیماری های پوستی دارن بهتره این کار را انجام ندهند .

کسانی که موهای به شدت آسیب دیده ای دارند، بهتر است این کار را انجام ندهند چون همانطورکه کراتین میتواند برای مو مفید باشد ، همانطور هم میتواند به مو آسیب جدی بزند.

حتما به یک آرایشگر حرفه ای مراجعه کنید آرایشگر های مبتدی می توانند آسیب جبران ناپذیری به موهای شما بزنند.

اگر قصد انجام رنگ کردن موهای خود را دارید ، حتما دو هفته قبل یا بعد از کراتین انجام دهید.

  اگر این مدت زمان را رعایت نکنید رنگ از نفوذ کراتین جلوگیری میکند .

 

انواع کراتین

  • کراتین برزیلی
  • کراتین احیایی
  • نانو کراتین
  • کراتین مو سرد

 

کراتین برزیلی

در این نوع کراتین   در دهه ۲۰۰۰میلادی در دنیای زیبایی و پیرایش به وجود آمده و به دلیل اینکه اولین بار این روش زیبایی در کشور برزیل انجام شد  اسم این ماده را کراتین برزیلی گذاشتند، این نوع کراتین یکی از قوی ترین نوع کراتین است.

 کسانی که موهای به شدت فری دارند میتوانند با کراتین برزیلی موهای صاف و لخت بدست آورند.

کراتین احیایی

در این نوع کراتین افرادی که موهای آن ها در اثر دکلره یا رنگ آسیب دیده است، میتوانند از این نوع کراتین برای ترمیم و تقویت موهای خود استفاده کنند.

و کسانی که دوست ندارند موهایشان صاف شود و فقط میخواهند موهای آسیب دیده شان را ترمیم کنند ، باید از روش کراتین احیایی استفاده کنند . چون  احیای مو به تنهایی قدرت صاف کردن موهای شما را  ندارد.

نانو کراتین

در این نوع کراتین روی موهای شما اسپری می شود و به دلیل اینکه  مولکول های ریزی دارد توانایی نفوذ به موهای آسیب دیده شما را نیز دارد و مناسب کسانی است که از سشوار و اتو مو زیاد استفاده میکنند و نکته ایی که در مورد این کراتین باید بدانیم این است که صافی در این نوع  بستگی به بافت و جنس موهای شما دارد در این روش نتیجه کار برای همه یکسان نیست.

کراتین مو سرد

در این نوع کراتین صرفا از این روش  برای ترمیم موهای سوخته و آسیب دیده استفاده میشود و هیچ گونه صافی در این نوع کراتین وجود ندارد .

تنها علتی که این نوع کراتینه را با کراتین نوع گرم متفاوت میکند این است که در این روش نیازی به اتو و سشوار نیست و میتوان به راحتی در خانه این کار را انجام داد.

 

مراحل انجام کراتین؟

نکته مهم: این توضیحات صرفا برای آشنایی شما با کراتینه است اگر مهارت یا اطلاعات به خصوصی در این مورد ندارید این کار را انجام ندهید چون به موهای خود آسیب میزنید شما برای کراتین کردن حتما باید به یک متخصص این کار مراجعه کنید.

  1. شست شوی موها با شامپو مخصوص قبل کراتین
  2. هیدروژن رسانی به مو
  3. خشک کردن کامل مو
  4. تقسیم بندی موها
  5. خواندن دستور عمل مواد کراتین ( مواد کراتین دستور عمل های متفاوتی دارد)
  6.  گذاشتن مواد کراتین  روی موها (یکی از مهم ترین مرحله های این کار است)
  7. ۴۰ الی ۵۰ دقیقه منتظر می مانید تا جذب مو شود (حتما موها را با کلاه بپوشانید)
  8.  اتو کشی (یکی از مهم ترین مرحله این کار است)
  9. شستن مو
  10. خشک کردن مو با باد سرد

 

مزایای کراتین

یکی از مزایای کراتینه کردن این است که برای انواع موها به کار می رود بر خلاف روش های سنتی این مورد هیچ آسیبی به مو وارد نمیکند.

 یکی دیگر از مزایای کراتینه حالت دهی آن است وقتی شما موی خود را کراتین میکنید حالت دادن به آن خیلی آسان میشود و به راحتی می ‌توان موها را شانه کرد.

و مهم ترین مزایای کراتینه ترمیم کردن مو است و موهای آسیب دیده را به حالت عادی بر می ‌گرداند .

معایب کراتین

همانطور که میدانید کراتینه کردن یکسری معایب هایی هم دارد .

یکی از عیب های کراتینه کردن شیمیایی بودن مواد آن است به طور طبیعی در بدن انسان کراتین وجود دارد مثل دندان ، مو و ناخن ولی  این نوع ماده کراتین که برای درمان خشکی و اسیب دیدگی مو استفاده میشود از مواد شیمیایی ترکیب شده و ممکن است چشم ها و پوست های حساس را تحریک کند ولی تا امروز هیچ عوارض قابل توجهی  گزارش نشده.

یکی دیگر از معایب  کراتین هزینه بالای آن است که برای مراقبت از موهای کراتینه شده باید از شامپو ، رنگ و ماسک موهای  بدون سولفات استفاده کرد که مسلما هزینه این محصولات از محصولات عادی بالا تر است.

احتمال آسیب دیدگی مو میتوان یکی از عیب های کراتین باشد که در حالت عادی محصولات کراتین هیچ آسیبی به مو وارد نمیکند ولی اگر از برند های نا معتبر و فیک استفاده شود و مهم تر از آن اگر  آرایشگر شما مبتدی نا کار بلد باشد می‌ توان آسیب جبران ناپذیری به موهای شما وارد کنند.

 

مراقبت های بعد از کراتین

یکی از سوالهای رایج کسانی که می خواهند کراتین کنند این است که آیا بعد از کراتین کردن مو نیاز به مراقبت دارد؟؟در جواب این سوال باید بگم بله مراقبت بعد از کراتینه یکی از مهم ترین کارهای است که اگر به درستی از موهای کراتینه شده مراقبت نشود از ماندگاری مواد کم میشود و مو دوباره به حالت قبلی خود بر می گردد.

بعد از این که موهایتان را کراتین کردید باید از شامپو های بدون سولفات استفاده کنید چون که شامپو های دارای سولفات حاوی سدیم میباشد و کراتین موجود در موهایتان را از بین می برد.

همچنین آب های شور و کلر دار هم همین کار را می ‌کند.

بعد از کراتینه حتما از ماسک مو استفاده کنید که رطوبت لازم را به موها بدهد.

به هیچ عنوان از وازلین و روغن های نامناسب استفاده نکنید.

بعد از کراتین کردن کمتر از اتو مو و بابلیس استفاده کنید چون استفاده زیاد آن باعث آسیب و خشکی مو میشود.

چه کسانی نباید  کراتین کنند؟

 

  1. خانم های باردار
  2. کسانی که آسم دارند
  3. کسانی که بیماری پوستی دارند
  4. کسانی که حساسیت به مواد شیمیایی دارند
  5. کسانی که به شدت موهای اسیب دیده ای دارند

 

ماندگاری انواع کراتینه

خب دوستان ماندگاری کراتین در کل ۳ تا ۶ ماه است ولی بسته به نگهداری شما دارد اگر خوب از موهای کراتین شده خود مراقبت نکنید ماندگاری آن خیلی زود از بین میرود پس همانطور که گفتم بسته به نگهداری شما دارد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
سحر کاویانپور

سحر کاویانپور

نویسنده این مطلب

15 مطلب