farsi beauty

طرز تهیه تارت گردویی خوشمزه به سبک قنادی

تارت گردویی

تارت گردویی نوعی شیرینی خوشمزه و محبوب ایرانی است که برخی افراد آن را با نام شیرینی پایه گردویی می شناسند. برای مشاهده ی طرز تهیه ی این شیرینی در بخش آموزش شیرینی پزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز شیرینی پایه گردویی :

کره

۷۵ گرم

تخم مرغ

۱ عدد

پودر قند

۵۰ گرم

وانیل

یک چهارم قاشق چایخوری

بکینگ پودر

یک چهارم قاشق چایخوری

آرد

۱۵۰ گرم

 

مواد میانی تارت :

تخم مرغ

۱ عدد

کره

۲۵ گرم

شکر

۵۰ گرم

آرد

۳۰ گرم

وانیل

نوک قاشق چایخوری

پودر هل

۱ قاشق چایخوری

پودر مغز گردو

۷۰ گرم

دستور پخت تارت گردویی

مرحله ی اول، تهیه ی خمیر :

در ابتدای کار کاسه ای بزرگ انتخاب می کنیم. سپس پودر قند را همراه با کره داخل کاسه ریخته و به کمک همزن موادمان را به مدت پنج دقیقه هم می زنیم تا رنگ موادمان روشن شود. سپس تخم مرغ را می شکنیم و همراه با وانیل به موادمان اضافه می کنیم. و یک دقیقه ی دیگر با همزن موادمان را ترکیب می کنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را با یکدیگر ترکیب می کنیم. سپس ترکیب این دور بر روی موادمان الک می کنیم. سپس موادمان را آرام مخلوط می کنیم تا خمیرمان جمع شود. به این نکته توجه کنید که داخل خمیرمان کره وجود دارد و ورز دادن زیاد این خمیر به علت وجود گرما در دست ها باعث می شود خمیر به روغن بیفتد. بنابر این خمیر را زیاد ورز نمی دهیم. پس از آنکه خمیرمان یکدست شد. آن را درون سلفون پیچیده و داخل یخچال می گذاریم و زمان می دهیم یک ساعت داخل یخچال بماند تا استراحت کند.

مرحله ی دوم، قالب زدن خمیر :

در مرحله ی دوم ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم. سپس خمیر را بین دو لایه کیسه فریزر قرار داده و ‌به کمک وردنه خمیر را به شکلی یکدست به قطر یک سانتی متر باز می کنیم. سپس خمیر را به کمک کاتر تارت قالب زده و داخل قالب های کوچک تارت قرار می دهیم. حالا خمیر را داخل قالب حالت می دهیم به طوری که وسط آن گود شود‌. در ادامه به کمک چنگال خمیر هایی که قالب زده ایم را سوراخ می کنیم.

مرحله ی سوم، آماده کردن مواد میانی و پخت شیرینی :

در مرحله ی سوم به سراغ آماده کردن مواد میانی می رویم برای اینکار کاسه ای مناسب انتخاب کرده و تخم مرغ، شکر و وانیل را داخل آن می ریزیم. و مواد را به کمک همزن هم می زنیم. سپس آرد را اضافه می کنیم و به اندازه ای که با باقی مواد ترکیب شود هم می زنیم. حالا پودر هل و کره را اضافه کرده و بار دیگر موادمان را ترکیب می کنیم. در ادامه پودر گردو را اضافه کرده و تمام موادمان را ترکیب می کنیم. حالا خمیر میانی را داخل خمیر تارت قرار می دهیم. سپس سینی فر را خارج کرده و قالب های تارت را روی سینی می چینیم. سپس سینی را داخل فر گذاشته و اجازه می دهیم سی دقیقه بماند تا پخته شود. در پایان هم تارت ها را از فر خارج کرده و داخل ظرف مورد نظرمان می‌چینیم. می توانیم روی آن عسل یا شربت بار بریزیم. تارت گردویی ما حاضر است. نوش جان

منبع تصویر eatsmarter.com

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب