farsi beauty

خواص گردو، فواید جادویی آن شما را شگفت زده میکند!

گردو

در مورد گردو بدانید

گردو ارزش غذایی بسیار بالایی در هرم غذایی دارد، سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی، پروتئین و فیبر می باشد و به همین دلیل ارزش غذایی بسیار بالایی از نظر پزشکان دارد.

کدام کشورها تولید کننده گردو هستند؟

تحقیقات ما نشان می دهد تولید کنندگان بزرگ گردو کشورهایی مثل چین، ایران، آمریکا، ترکیه و اوکراین هستند و کشورهایی مانند رومانی، فرانسه، هند، شیلی و مصر مقادیر بسیار زیادی از گردو را در طول سال تولید می کنند.

ترکیبات گردو از چه موادی به وجود آمده است؟

طبق تحقیقات تیم ما گردو املاحی خاص و ویتامین های گروه A, B, C, D, E و امگا 3 را به همراه اسیدهای آلی و اندکی اسانس اگزالات آهک در بر می گیرد.

پوسته گوشتی این ماده که سبز رنگ است است امولوسیون قند و اسید سیتریک، فسفات، اگزالات کلسیم و اسید مالتیک را در خود جای داده است و برگ های درخت این میوه در خود باریم، کلسیم، منیزیم، پارافین، تانن، کاروتن و مواد معدنی دارند.

گردو

گردو چه خواصی برای بدن انسان ها دارد؟

1. تضمین کننده سلامت قلب

گردو برای بیماران قلبی بسیار مفید است زیرا از بروز مشکلات عروقی جلوگیری می کند و توانایی آن در کاهش کلسترول LDL بسیار بالاست و می تواند از تشکیل پلاکت در رگ ها جلوگیری کند.

2. تقویت کننده موی سر

مصرف گردو به ضخیم تر شدن تار موها کمک می کند و می تواند شوره را درمان کند، همچنین ریشه های مو را تقویت می کند و از آسیب به مو جلوگیری می کند.

3. تنظیم روند خواب

مصرف گردو در بدن باعث ترشح هورمون ملاتونین می شود که در تنظیم چرخه خواب تاثیر بسیار بالایی دارد، مقداری از این ملاتونین در گردو وجود دارد که به راحتی جذب بدن فرد می شود و می تواند به مشکلات بی خوابی فرد را کاهش دهد.

4. تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

مصرف گردو می تواند فواید بسیار زیادی برای سیستم ایمنی بدن داشته باشد و به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان می تواند از ابتلا به بیماری ها در بدن جلوگیری کند.

گردو

5. مقوی کبد

به دلیل وجود امگا 3 در گردو مصرف آن می تواند کبد را سم زدایی کرده و برای کبد چرب بسیار مناسب باشد، همچنین ال آرژنین موجود در گردو سلامت کبد را تضمین می کند و ویتامین E موجود در آن به بهتر کار کردن کبد و عملکرد آن کمک می کند.

6. تقویت کننده استخوان ها

به دلیل وجود مس در گردو مصرف آن برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند یا مشکلات نرمی استخوان دارند بسیار مناسب می باشد، همچنین مقادیر بالای منگنز و منیزیم برای تشکیل مجدد استخوان در بدن افراد مفید است که در گردو یافت می شود.

7. کاهش فشار خون بالا

فشار خون بالا یا قاتل خاموش بیماری است که به دلیل مشکلات خاص در افراد به وجود می آید و ممکن است سلامت افراد را به خطر بیاندازد، مصرف گردو رابطه مستقیمی با کاهش فشار خون در افراد دارد.

8. تقویت کننده دستگاه تولید مثل

با مصرف گردو سلامت سیستم تولید مثل آقایان و اسپرم ها به طور کلی تضمین می گردد و گردو می تواند آسیب های اکسیداتیو وارد شده به غشای محافظ اسپرم را کاهش دهد.

گردو

9. مناسب برای حافظه

از آنجایی که گردو شباهت بسیار زیادی به مغز انسان دارد، تاثیر بسیار زیادی هم روی مغز و حافظه دارد، مصرف گردو احتمال ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش می دهد و می تواند قدرت حافظه را افزایش دهد.

10. تقویت کننده سیستم گوارشی

مصرف منظم گردو به افزایش میزان باکتری های موثر و مفید در دستگاه گوارش کمک می کند و از تشکیل باکتری های مضر و سرطان ها به همراه چاقی و اضافه وزن جلوگیری می کند.

11. درمان یبوست

گردو فیبر بسیار زیادی در خود جای داده است که با مصرف منظم آن می توانید حرکات روده را افزایش دهید و از پیری پوست جلوگیری کنید.

12. درمان کننده دیابت

وجود چربی در گردو به افراد کمک می کند دیابت خود را به راحتی کنترل کنند و قند خون آنها پایین بیاید.

پوست گردو

13. درمان مشکلات پوستی چشم

سیاهی زیر چشم یکی از مشکلات پوستی است که به دلیل آلرژی ها، کم خوابی ها و مشکلات ژنتیکی به وجود می آید؛ مصرف روغن گردو به عنوان یک آبرسان قوی برای سیاهی زیر چشم مناسب بوده و می تواند آن را از بین ببرد.

14. مناسب برای زنان باردار

در گردو ویتامین های گروه B، ریبوفلاوین و تیامین به همراه فولات یافت می شود که در سلامت جنین و مادر نقش مهمی دارند و برای رشد جنین یک نیاز عالی می باشد.

15. کاهش چین و چروک پوست

مصرف گردو به دلیل وجود ویتامین E و B در مبارزه با رادیکال های آزاد سطح پوست نقش موثری دارد و از چین و چروک به همراه پیری زودرس جلوگیری می کند.

16. افزایش انرژی

مصرف گردو یکی از روش های موثر برای تامین انرژی، کاهش استرس و عصبانیت می باشد، اسید چرب امگا 3 در گردو می توانند به طور مستقیم روی احوالات و اخلاقیات افراد تاثیر مثبت بگذارد.

گردو

« جالب است بدانید »

- گردوی بو داده چه خواصی دارد؟

گردوی خام یا گردوی بو داده چربی های مفید دارد و باور غلطی که می گویند گردو خام باعث میشود چربی روغن آن بیشتر شود اشتباه می باشد، در گردوی خام یا بو داده نیز کربوهیدرات، پروتئین، چربی ها و سایر مواد موجود در یک گردو وجود دارد.

- چه زمانی گردو مصرف کنیم؟

استفاده از گردو در وعده صبحانه یک انتخاب عالی برای تامین انرژی بدن شما می باشد و می تواند استقامت بدن شما را افزایش دهد.

- آیا گردو می تواند مضراتی برای بدن داشته باشد؟

با توجه به تمام مطالب مفید گفته شده، ممکن است مصرف نا متعادل گردو موجب افزایش وزن، تشدید وضعیت زخم ها، بروز آلرژی، مشکلات کبدی، بروز سرطان لب و سرطان پوستی، زخم های دهانی، آسم، آکنه و مشکلات پوستی، مشکلات گوارشی و حساسیت ها شود.

در صورت بروز علائم با پزشک متخصص یا پزشک تغذیه برای ادامه مصرف این ماده مشورت کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب