farsi beauty

تاثیر انواع ویتامین ها بر سلامت و جوانسازی پوست صورت و بهبود مشکلات پوستی

تاثیر ویتامین ها روی پوست

در این مطلب در رابطه با تاثیر ویتامین های A, B, C , D ,E ,K بر روی پوست همراه ما باشید. این ویتامین ها به شادابی پوست، رفع چین و چروک، احیای رنگ پوست کمک می کنند.

فواید ویتامین A برای پوست :

ویتامین آ سرشار از آنتی اکسیدان قوی است که رادیکال های آزاد که باعث چین و چروک های پوست می شوند را از بین می برد. و بافت پوست که آسیب دیده است را بهبود می بخشد. این ویتامین از پیری زودرس جلوگیری کرده و با کاهش چربی غدد باعث می شود تا پوست شما جوش نزند. همچنین ویتامین آ از خشکی صورت جلوگیری می‌کند و اگر شما پوستتان خشک است و یا پوسته پوسته است این یعنی شما با کمبود ویتامین A مواجه هستید.

ویتامین A

منابع سرشار از ویتامین A :

اسفناج، جگر، تخم مرغ، هویج، گوجه فرنگی، کدو تنبل، فلفل قرمز، شیر، زردآلو، کاهو، انبه، کلم پیچ و کدو سبز منابع سرشار از ویتامین آ هستند که می توانید مصرف کنید.

منافع ویتامین B برای پوست:

ویتامین ب مانند ویتامین آ برای پوست بسیار خوب است و از جوش جلوگیری میکند. این ویتامین به احیای رنگ پوست کمک می کند.و گفته می شود که در رفع نگرانی و استرس هم تأثیر گذار است. همچنین این ویتامین بر روی متابولیسم بدن و افزایش گلبول سفید کمک می کند. و از پوست هم در برابر عوامل خارجی آسیب رسان محافظت می کند.

ویتامین B

منابع سرشار از ویتامین B :

سبزیجات و فندق، جوانه ی جو، عسل، شیر، جوانه ی گندم، گردو سرشار از ویتامین ب می باشند.

منافع ویتامین C برای پوست :

ویتامین ث به طراوت و شادابی پوست کمک می کند و میزان کلاژن در پوست را متعادل می کند.

اگر شما موادی که حاوی ویتامین ث می باشند را مستقیماً به پوستتان بزنید چین و چروک را کاهش می دهد. و از شوک آفتاب سوختگی کم خواهد کرد.

ویتامین vitamin

منابع سرشار از ویتامین C :

مقادیر قابل توجهی از ویتامین ث در پرتقال،گریپ فورت، فلفل سبز و قرمز و لیمو ترش وجود دارد. آناناس و توت فرنگی، میوه های ترش، کلم، گوجه فرنگی، سیب زمینی، کاهو و جعفری و ترخون، پیاز، تربچه، شیر، عسل، کیوی، آلو نیز همگی دارای ویتامین ث هستند.

نکته : ویتامین ث در سبزی های کهنه و مانده از بین می رود.

منافع ویتامین D بر روی پوست :

این ویتامین در درمان بیماری پسوریازیس بسیار تأثیر گذار است.و سوزش و التهاب پوست در اثر پسوریازیس را کاهش می دهد.

ویتامین D

منابع سرشار از ویتامین D :

زرده تخم مرغ، ماست، ماهی قزل آلا، جو منابعی سرشار از ویتامین د هستند. همچنین می توانید از یک کرم موضعی نیز استفاده کنید.

فواید ویتامین E بر روی پوست :

ویتامین ای ضد التهاب است و برای سلامت پوست حیاتی به شمار می رود. این ویتامین موجب مرطوب کنندگی و آب رسانی به پوست می‌شود. ویتامین E به پوست شما نرمی و لطافت و همینطور شفافیت می‌بخشد و پوستتان را در مقابل عوامل مضری مانند نور خورشید محافظت می‌کند.

ویتامین E

منابع سرشار از ویتامین E:

گندم، غلات، آرد، کاهو، شاهی آبی، عسل، پیاز، دانه‌ی آفتابگردان، آووکادو، تخم مرغ، کلم بروکلی، روغن‌های نباتی، دارای ویتامین E می‌باشند.

منافع ویتامین K برای پوست :

ویتامین K برای محافظت از کشش پوست، از بین بردن مشکلات پوستی، رفع گودی های زیر چشم و  درمان لخته شدن خون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منابع سرشار از ویتامین K :

استفاده از کرم ‌های حاوی ویتامین K که دارای رتینول (رتینول نوعی ویتامین A است که در سلامت پوست نقش به‌ سزایی دارد.)  است به سلامت پوست شما کمک می‌کند.

کلم بروکلی، سبزی‌ هایی با برگ تیره منابعی غنی از ویتامین K هستند.  

این ویتامین ها به سلامت پوست و موی شما کمک می کنند.

با آرزوی سلامتی برای شما.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب