farsi beauty

طرز تهیه نان زمل اتریشی خوشمزه

نان زمل

نان زمل یکی از خوشمزه ترین نان های جهانی است که مخصوص کشور اتریش بوده و دارای بافتی نرم و لطیف است. برای مشاهده ی آموزش این نان فوق العاده در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم:

آرد گندم

۳ پیمانه

ماست یا خامه  صبحانه

یک سوم پیمانه

آب ولرم

یک سوم پیمانه

تخم مرغ

۱ عدد

کره

۱ قاشق غذاخوری

بهبود دهنده

۱ قاشق چایخوری

شیره انگور

۱ قاشق غذاخوری

خمیر مایه

۱ قاشق غذاخوری

شکر

۱ قاشق مربا خوری

شیر

۲ قاشق غذاخوری

نمک

۱ قاشق چایخوری

دستور پخت نان زمل

در مرحله ی اول خمیر مایه را با مواد دیگر ترکیب کرده و اجازه می دهیم به عمل بیاید :

در ابتدای کار کره را بر روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری می گذاریم تا به خوبی ذوب شود. سپس کاسه ای مناسب انتخاب کرده و شکر را همراه با آب ولرم و خمیر مایه داخل کاسه ریخته و روی آن را می پوشانیم. و اجازه می دهیم ده دقیقه بماند تا خمیر استراحت کند و به عمل بیاید. پس از ده دقیقه کاسه ای بزرگ انتخاب کرده و تخم مرغ را همراه با کره ی ذوب شده و خمیر مایه به عمل آمده به آن اضافه می کنیم.

در مرحله ی دوم مواد دیگر را به خمیر اضافه می کنیم :

در مرحله ی دوم شیره ی انگور، ماست و بهبود دهنده را به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه کرده و به کمک همزن دستی هم می زنیم تا کاملا یکدست شود. حالا نمک را همراه با آرد مخلوط کرده و سه مرتبه الک می کنیم. سپس مخلوط آرد و نمک را به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه شیر را به صورت کنترل شده به خمیر اضافه می کنیم. پس از آنکه خمیری لطیف به وجود آمد که به دست نمی چسبد اضافه کردن شیر را متوقف می کنیم.

در مرحله ی سوم خمیر را برای پخت آماده کرده و داخل سینی فر می چینیم :

در این مرحله خمیر را مقابل دستمان قرار داده و از آن چانه های هشتاد گرمی جدا می کنیم. سپس به کمک کیسه فریزر های چرب شده روی چانه ها را می پوشانیم و زمان می دهیم پانزده دقیقه بمانند تا استراحت کرده و حجم بگیرند. سپس چانه ها را به شکل قایق فرم داده و مقداری آرد  الک کرده و روی آنها می پاشیم حالا به کمک تیغ شکاف های عمیقی بر روی خمیر ها ایجاد می کنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و کف آن را آرد می پاشیم. سپس خمیر ها را با فاصله از هم داخل سینی فر چیده و روی آن ها را به کمک کیسه فریزر می پوشانیم. و زمان می دهیم یک ساعت استراحت کنند تا حجمشان دو برابر شود.

در مرحله ی چهارم خمیر را داخل فر می پزیم :

در مرحله ی چهارم زمانی که پانزده دقیقه از یک ساعتی که قرار است خمیر استراحت کند باقی مانده بود فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کرده و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. سپس سینی را در طبقه ی وسط فر قرار داده و در طبقه ی پایین فر کاسه ای آب جوش می گذاریم. تا رطوبت باعث نرم شدن بافت نان شود. بیست و پنج دقیقه وقت لازم است که نان ها داخل فر بپزند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. سپس آن ها را در ظرف مورد نظر چیده و روی آن ها را با دستمال پارچه ای می پوشانیم تا نرم بمانند.

منبع تصویر bread___time

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

487 مطلب