farsi beauty

طرز تهیه املت ورمیشل خوشمز به سبک ترکیه ای

املت ورمیشل

املت ورمیشل یکی از غذاهای لذیذ و  ساده ی کشور ترکیه است که طعمی فوق العاده داشته و بسیار هم ساده آماده می شود. برای مشاهده ی آموزش املت ورمیشل در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم املت ورمیشل برای چهار نفر :

ورمیشل

۳ لیوان

تخم مرغ

۳ عدد

پنیر پیتزا

۱۰۰ الی ۲۰۰ گرم

کره

۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

طرز تهیه ی املت ورمیشل :

در مرحله ی اول رشته ی ورمیشل را در آب جوش قرار می دهیم :

در ابتدای کار قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و بر روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. سپس ۱ قاشق نمک و روغن به آب اضافه کرده و صبر می کنیم. زمانی که آب به جوش آمد رشته های ورمیشل را داخل قابلمه ریخته و زمان می دهیم تا به خوبی نرم شوند. پس از شش تا هشت دقیقه حرارت را خاموش کرده و‌  ورمیشل ها را آبکشی می کنیم.

در مرحله ی دوم تخم مرغ ها را به ورمیشل اضافه می کنیم :

حالا پس از آنکه آب اضافی ورمیشل به طور کامل خارج شد آن را داخل کاسه ای می ریزیم تا کاملا خنک شود. سپس تخم مرغ ها را همراه با نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا  یکدست شود.

در مرحله ی سوم مواد را داخل تابه می پزیم :

در این مرحله تابه ای مناسب بر روی حرارت قرار داده و کره را به آن اضافه می کنیم و زمان می دهیم تا کره به طور کامل ذوب شود. سپس نیمی از مایه املت را داخل تابه ریخته و آن را به کمک قاشق به شکل کاملا یکدست در کف تابه پهن می کنیم. حالا هر مقدار که دوست داشتیم پنیر پیتزا را روی املت ریخته و نیم دیگر مایه املت را بر روی آن می ریزیم. سپس با پشت قاشق روی مواد را به خوبی صاف می کنیم. در مرحله ی پایانی درب املت را می گذاریم و اجازه می دهیم به خوبی سرخ شود. سپس املت را بر می گردانیم تا سمت دیگر آن هم سرخ شود. در آخر هم همراه با نان سرو می کنیم.

منبع تصویر twomarketgirls

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب