farsi beauty

طرز تهیه همبرگر گیاهی خوشمزه به سبک رستوران ها

همبرگر گیاهی

همبرگر یکی از غذاهای معروف و پرطرفدار در میان فست فودها می باشد. رسپی اصلی این غذا درون خود گوشت یا مرغ دارد، اما برخی افراد به دلیل داشتن برخی رژیم ها و یا برخی ممنوعیت ها نمی توانند از گوشت یا مرغ استفاده کنند، همچنین برخی از افراد گیاه خوار بوده و دوست ندارند که درون همبرگر شان از گوشت یا مرغ استفاده شود. همبرگر گیاهی نیز رسپی های مختلفی دارد اما مواد اولیه آنها را ادویه جات و حبوبات همچنین نان و محتویات ای مانند کاهو و گوجه و خیار شور تشکیل میدهد. این همبرگر مناسب ورزشکاران و حتی کودکان نیز می باشد. در این قسمت از آموزش آشپزی می توانید طرز تهیه یک همبرگر گیاهی را آموزش دیده و آن را در خانه برای عزیزان خود آماده سازی کنید.

مواد اولیه برای تهیه همبرگر گیاهی:
لوبیا چیتی یا قرمز300 گرم
برنج کته شده5 قاشق غذاخوری
تخم مرغ1 عدد
جعفری خرد شده2 قاشق غذاخوری
کنسرو ذرت3 قاشق غذاخوری
پاپریکابه مقدار دلخواه
زیره½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه½ قاشق چای خوری
 روغن گیاهی یا کرهبه مقدار کافی
کاهو، گوجه، خیارشوربه مقدار داخواه
ترشیجات و تندیجاتبه مقدار لازم
سسبه مقدار دلخواه
پنیر چدار2 ورق

دستور پخت همبرگر گیاهی

مرحله اول؛ خیساندن و نفخ گیری لوبیا :

لوبیاها را از شب قبل خیس داده، سپس در روز بعد آن را آبکشی کنید، قابلمه را روی حرارت قرار داده و درون آن آب بریزید و لوبیا ها را به آب جوش اضافه کنید تا بپزد.

مرحله دوم؛ پختن لوبیا ها و له کردن با محتویات :

به لوبیا ها 2 ساعت زمان پخت دهید و سپس آنها را آبکشی کنید، آنها را له کرده و جعفری، برنج، تخم مرغ و کنسرو ذرت را به آن اضافه کنید و محتویات را مخلوط کنید.

مرحله سوم؛ اضافه کردن ادویه جات :

نوبت طعم دادن به همبرگر گیاهی است، باید پاپریکا، زیره، نمک، زردچوبه و فلفل را به محتویات اضافه کنید و دوباره آنها را با هم مخلوط کنید. پس از آن که مواد را با هم مخلوط و له کردید به خوبی آن را ورز دهید.

مرحله چهارم؛ فریز کردن همبرگر :

همبرگر را با سلفون پوشانده و آن را در درون یخچال یا فریزر قرار دهید تا مواد سرد شود.

مرحله پنجم؛ سرخ کردن همبرگر گیاهی :

برای این مرحله درون تابه روغن بریزید 《می توانید از روغن گیاهی یا کره نیز استفاده کنید.》 سپس همبرگر ها را از یخچال درآورده و دو طرف آنها را سرخ کنید. پس از سرخ کردن دوطرفه همبرگرها آن را لای نان همبرگر گذاشته با محتویاتی مانند کاهو، خیار شور، گوجه، تندی یا ترشیجات آنها را به سلیقه خود تزئین کنید.
《توجه داشته باشید می‌توانید از یک یا دو لایه پنیر پیتزا یا چدار نیز برای خوش طعم شدن همبرگر استفاده کنید و آن را با سس سرو کنید》

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب