farsi beauty

طرز تهیه پنکیک سبزیجات خوشمزه به سبک ترکیه ای

پنکیک سبزیجات

پنکیک سبزیجات یکی از خوشمزه ترین انواع پنکیک و جزو غذاهای سنتی جهانی است که طرفداران بسیاری دارد. برای مشاهده ی آموزش پنکیک سبزیجات در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم پنکیک سبزیجات:

تخم مرغ

۲ عدد

شکر

۲ قاشق چایخوری

نمک

دو سوم قاشق چایخوری

خمیر مایه فوری

۱۰ گرم

شیر ولرم

۳۰۰ میلی لیتر

آب ولرم

۳۰ میلی لیتر

آرد همه کاره

حدود ۵۰۰ گرم

فلفل دلمه ای قرمز

۱ عدد

فلفل سبز

۳ عدد

گوجه فرنگی

۱ عدد

جعفری

۱ دسته کوچک

پیازچه

۳ ساقه

پیاز

۱ عدد

سیب زمینی

۱ عدد متوسط

دستور پخت پنکیک سبزیجات

در مرحله ی اول مایه را تهیه می کنیم:

در ابتدا کاسه ای مناسب انتخاب کرده و تخم مرغ ها را درون آن شکسته و با چنگال به خوبی هم می زنیم تا بافت آن یکدست شود. سپس نمک را همراه با شکر و خمیر مایه داخل کاسه ریخته و هم می زنیم. حالا شیر را همراه آب داخل کاسه ریخته و کمی مخلوط می کنیم. در ادامه آرد‌ را الک کرده و پس از الک کردن آرد را آرام آرام به موادمان اضافه می کنیم. تا بافت مایه پنکیک به لطافت مایه کیک باشد. در این قسمت از کار روی کاسه را با پارچه پوشانده و اجازه می دهیم چهل دقیقه در فضای محیط بماند.

در مرحله ی‌ دوم سبزیجات را با هم مخلوط می کنیم:

 در این مرحله فلفل دلمه ای قرمز ، فلفل سبز، گوجه فرنگی، پیازچه، پیاز و سیب زمینی را به شکل نگینی خرد می کنیم. سپس جعفری ها را پس از پاک کردن به صورت ریز خرد کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

در مرحله ی سوم مایه پنکیک را با سبزیجات مخلوط کرده و سرخ می کنیم:

بعد از گذشت چهل دقیقه سبزیجاتی که خرد کرده بودیم را به مایه خمیر اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. حالا تابه را بر روی حرارت گذاشته و با مقدار کمی روغن آن را چرب می کنیم. سپس مقداری از مایه پنکیک را داخل تابه ریخته و زمان می دهیم شروع به حباب زدن کند سپس آن را بر می گردانیم و طرف دیگرش را هم سرخ می کنیم. و در پایان وقتی همه ی پنکیک ها آماده شدند و ‌دو طرفشان سرخ شد. در ظرف مورد نظر چیده و سرو می کنیم.

منبع تصویر metoda.na.zdrowie_dietetyk

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب