farsi beauty

طرز تهیه پلمبیر وانیلی خوشمزه

پلمبیر وانیلی

پلمبیر وانیلی یکی از خوش طعم ترین و محبوب ترین دسر های جهانی است که قطعا از امتحان کردن آن پشیمان نخواهید شد. برای مشاهده ی آموزش این دسر خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

تخم مرغ

۴ عدد

شیر داغ

۲ لیوان

شکر

۶ قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین

۳ قاشق غذاخوری

آب سرد

یک دوم لیوان

بستنی وانیلی

۲ لیوان

خامه صبحانه

۱ بسته      

وانیل

۱ قاشق مرباخوری

دستور تهیه پلمبیر وانیلی

مرحله ی اول :

 در ابتدای کار پودر ژلاتین را به همراه آب داخل کاسه ای ریخته و ترکیب می کنیم سپس کاسه را روی بخار سمار یا کتری می گذاریم و آرام آرام ترکیب می کنیم تا حالت اسفنجی پیدا کند. سپس تخم مرغ  ها را شکسته و سفیده آن را جدا می کنیم. حالا سفیده را داخل کاسه ای ریخته و با همزن برقی هم می زنیم تا جایی ک پف کرده و اگر کاسه را واژگون کنیم سفیده ی تخم مرغ از آن بیرون نریزد.

مرحله ی دوم :

در این مرحله زرده ی تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون کاسه ای ریخته و با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا بافتی کشدار و کرم رنگ پیدا کند. سپس شیر را آرام آرام به زرده ی تخم مرغ اضافه کرده و مواد را به خوبی هم می زنیم سپس زرده تخم مرغ را کنار گذاشته و خامه و بستنی را از یخچال خارج می کنیم تا کمی با فضای محیط نرم شوند. سپس آن ها را به مخلوط زرده ی تخم مرغ اضافه کرده و تا زمانی که موادمان یکدست شود هم می زنیم‌.

مرحله ی سوم :

در این مرحله اگر مایل باشیم می توانیم مقداری مغز گردو یا مغزیجات دیگر اضافه کرده  و به اندازه ای که داخل دسر پخش شود آن را با مایه دسر مخلوط  کنیم. حالا مخلوط سفیده تخم مرغ را آرام آرام به مایه دسر اضافه کرده و به کمک لیسک مخلوط می کنیم. تا موادمان یکدست شوند. در مرحله ی آخر قالب دسر را با کمی روغن چرب کرده و مایه آن را داخل قالب می ریزیم و به مدت چند ساعت قالب را داخل یخچال می گذاریم تا مایه دسر سفت شود. پس از سفت شدن دسر، آن را از یخچال خارج کرده و سرو می کنیم. نوش جان

منبع تصویر marcopolonewc

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب