farsi beauty

کاربرد های شگفت انگیز قهوه در خانه داری که به کارتان می آیند!

کاربرد قهوه

برخی افراد گمان می کنند تنها استفاده ای که می توان از قهوه کرد استفاده از آن به عنوان نوشیدنی آرام بخش و خوش طعم است. اما این تصور اشتباه است و قهوه خواص جالب و فوق العاده ای در خانه داری دارد. بنابر این با ما در سایت فارسی بیوتی همراه باشید تا شما را با خواص شگفت انگیز قهوه در خانه داری آشنا کنیم.

کاربرد های قهوه در خانه داری

۱) دشمن بو های ناخوشایند :

اگر حس می کنید به تازگی خانه یا ماشین شما بوی نامطبوع می دهد اصلا نگران نباشید شما می توانید با ساده ترین روش بو های شیمیایی و ناخوشایند را به سادگی حذف کنید. برای این هدف کافی است سه قاشق قهوه را داخل ظرفی مناسب ریخته و داخل ماشین یا گوشه ای از خانه بگذارید تا عطر های نامطبوع را به سادگی از بین ببرد.

۲) استفاده از آن به عنوان لایه بردار :

از قهوه می توان به عنوان لایه برداری مناسب برای پوست استفاده کرد. همچنین می توان آن را با مقداری لوسیون بدن ترکیب کرده و نرم کننده ای مناسب و خوش بو برای پوست های خشک به دست آورد.

اسکراب قهوه

۳) تازه ماندن شکر و نمک :

احتمالا برایتان پیش آمده است که ظرف نمک یا شکر را باز کرده اید و به دلیل مرطوب شدن آن متوجه شده اید که نمک یا شکر داخل ظرف به یکدیگر چسبیده اند. برای جلوگیری از این مشکل یک راهکار بسیار ساده وجود دارد. کافی است مقداری از دانه های قهوه داخل ظرف بریزید و برای همیشه با این مسئله خداحافظی کنید.

۴) دفاع از حیوانات در برابر حشرات :

قهوه مانند مانعی قوی در برابر حشرات عمل می کند. ممکن است برایتان اتفاق افتاده باشد که حشراتی همچون پشه و مگس و مورچه و شپش و.. به حیوانات خانگی شما حمله کرده و آن ها را آزار دهند. یا ممکن است حیوان خانگی تان را برای گردش بیرون ببرید و با این مشکل مواجه شوید. برای رهایی از این مشکل کافی است پیش از بیرون رفتن مقداری قهوه روی قسمتی از بدن حیوان خانگی خود بزنید و حیوان خود را از شر حشرات نجات دهید.

۵) پاکسازی شومینه و اجاق گاز :

قهوه به عنوان یک پاک کننده ی قوی می تواند شومینه و اجاق گاز شما را برق بیندازد. اگر دقت کرده باشید پاک کردن شومینه باعث پخش شدن خاک و غبار می شود اما شما می توانید به سادگی این مساله را برطرف کنید. برای این کار می بایست کناره های خاکستر را مرطوب کرده و روی آن قهوه بریزید و سپس به سادگی آن را تمیز کنید.

قهوه

۶) رنگ کردن طبیعی موهای سفید :

اگر شما هم جزو افرادی هستید که موهایتان سفید شده است و نمی خواهید از رنگ مو های شیمیایی استفاده کنید قهوه بهترین پیشنهاد است. برای این کار کافی است پس از شامپو زدن از ریشه ی مو ها تا نوک آن را قهوه بمالید و زمان بدهید به مدت ده دقیقه بر روی موهای شما بماند تا علاوه بر تیره کردن موها سبب آبرسانی عالی به موهای شما شود. سپس آن را شست و شو داده و به موهایتان نرم کننده بزنید. نتیجه عالی خواهد بود.

۷) حذف بوی نامطبوع دست و بدن :

احتمالا این مشکل را تجربه کرده اید که پس از آشپزی توسط سیر، پیاز یا غذاهای دریایی دستانتان بوی بدی به خودش گرفته باشد که با شست و شو رفع نمی شود. برای حل این مشکل کافی است مقداری قهوه در دست ها گرفته و پس از گذشت زمان کوتاهی رها کنید. در پایان از رفع بوی بد دستانتان شگفت زده خواهید شد زیرا قهوه مانند دئودورانت طبیعی بوده و بوی بد دستان را کاملا از بین می برد.

۸) برق انداختن کف پوش های چوبی :

اگر به دنبال یک مایع تمیز کننده ی کف‌ پوش هستید که به وسیله ی آن خط و خش و آلودگی های کف پوش را رفع کنید کافی است ظرفی بزرگ انتخاب کرده و مخلوط غلیظی از آب و قهوه تهیه کنید. و با استفاده از این مواد کف پوش را تمیز کنید تا نتیجه ی عالی آن را مشاهده کنید. بهتر است این کار را چند مرتبه در ماه انجام دهید تا به نتیجه ای فوق العاده برسید.

قهوه

۹)‌ کمک به پرورش گیاه :

اگر می خواهید شرایطی را فراهم بیاورید که گیاه شما رشد کرده و سبب غنی سازی خاک شود کافی است از قهوه استفاده کنید. زیرا قهوه دارای موادی همچون کلسیم، نیتروژن و منیزیم است که سبب افزایش اسیدیته ی خاک شده و آن را غنی می کند.

۱۰) ساخت شمع های معطر :

همان طور که می دانید قهوه دارای عطری فوق العاده است که قطعا ساخت شمع با رایحه ی قهوه خالی از لطف نخواهد بود. برای این کار کافی است قالب شمع سازی مناسبی انتخاب کرده و پارافین مایع را همراه با قهوه داخل آن بریزید. حالا فیتیله را جاساز کرده و باقی پارافین را اضافه کنید. سپس اجازه دهید تا شمع به طور کامل خشک شود. پس از آنکه شمع خشک شد آن را از قالب جدا کرده و آن را همراه با عطر بی نظیرش استفاده کنید.

۱۱) بهبود جای نیش حشرات :

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که حیوان خانگی تان توسط نیش حشرات گزیده شده و اذیت شوند. برای حل این مشکل کافی است مقداری از قهوه را روی پوست حیوان خانگی تان بمالید و پس از ده دقیقه با آب گرم شست و شو دهید. و موهای آن ها را شانه کنید تا حشرات از پوست آن جدا شده و مشکل آن ها برطرف شود.

قهوه

۱۲) تمیز کردن کتری و تابه :

تمیز کردن تابه و کتری مشکل مشترک اکثر خانم های خانه دار است. اما خوشحال باشید زیرا شما با ساده ترین روش می توانید کتری و تابه و هر ظرفی که می خواهید را برق بیندازید. کافی است مقداری قهوه روی ظرف ها بریزید تا علاوه بر از بین بردن کامل چربی آن ها را برق بیندازد.

۱۳) پاکسازی لوله فاضلاب :

سه مرتبه در طول هفته لوله ها را به کمک قهوه شست و شو دهید تا با چشمان خودتان ببینید که به بهترین شکل ممکن تمیز می شوند.

۱۴) رفع سلولیت پوست :

اگر پوستتان دارای سلولیت شده و این مساله حسابی ذهن شما را درگیر کرده است. باید بدانید که هیچ جای نگرانی نیست. بسیاری از افراد با مالیدن قهوه به صورت دورانی بر روی سلولیت این مشکل را حل می کنند. همچنین شما می توانید یک اسکراب ساده به کمک قهوه تهیه کنید. برای تهیه اسکراب قهوه کافی است یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک چهارم فنجان قهوه مخلوط کرده و بر روی محلی که سلولیت زده بزنید‌ و به شکل دورانی ماساژ دهید. در پایان هم با استفاده از کیسه فریزر روی آن را پوشانده و زمان دهید بیست دقیقه بر روی آن بماند. در پایان هم کیسه فریزر را برداشته و پوستتان را بشویید.

اسکراب قهوه

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب