farsi beauty

اسید اوریک چیست؟ کاهش اوریک اسید بالای خون با روش های خانگی

اسید اوریک

پایین آوردن اوره خون

لازم است بدانید متابولیسم پروتئین ها درون بدن باعث تولید آمونیاک می شوند و کبد ما یون آمونیوم را جهت سم زدایی تبدیل به اوره کرده و اوره بدن از طریق ادرار دفع می شود، این مکانیزم به طور طبیعی در بدن رخ می دهد و اگر دچار اشکال شود بیمار تورم در مچ پا، خشکی پوست، گزگز دست و پا و تکرر ادرار را تجربه خواهد کرد.

به منظور رفع این مسئله روش های زیادی برای درمان اسید بالای خون وجود دارد.

اسید اوریک چیست؟

اسید اوریک نوعی اسید ضعیف است که به صورت مونو سدیم اورات در بدن یافت می شود، میزان اسید اوریک بدن بستگی به میزان حذف و تولید آن دارد، سطح اوریک اسید بالای خون می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند التهاب و درد شود که یکی از این نشانه ها وجود بیماری نقرس، بیماری قلبی، بیماری کلیوی و دیابت است.

دلایل افزایش اسید اوریک بدن چیست؟

  • مصرف مشروبات الکلی
  • کاهش سلامت عمومی بدن
  • ژنتیک
  • رژیم غذایی نامناسب
  • جنسیت (آقایان بیشتر در معرض این بیماری قرار می گیرند)

برخی از بیماری های کلیوی

عوارض برخی از داروها مانند فروزماید، آسپرین و داروهای دیورتیک

اسید اوریک

روش های خانگی برای اسید اوریک بالای خون

آب بنوشید

مصرف روزانه 8 لیوان آب فعالیت کلیه ها را بهتر کرده و حجم ادرار را بیشتر می کند، بیشتر شدن حجم ادرار موجب رفع مواد زائد و اوره بدن می شود.

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

شما می توانید از شیر سویا، شیر بادام و شیر نارگیل جهت دفع اوره خون استفاده کنید.

سالاد درمانی استفاده کنید

استفاده از سالاد سبزیجات شامل اسفناج، هویج، پیاز، چغندر خام، خیار، لیمو ترش، روغن زیتون و جعفری اوره خون را پایین می آورد.

ادویه های مفید مصرف کنید

استفاده از ادویه هایی مانند زردچوبه، دارچین و زنجبیل رفع او را افزایش میدهد.

سیب را فراموش نکنید

مصرف سیب می تواند برای پایین آوردن اوره خون مفید باشد، مصرف دو یا سه عدد سیب برای اشخاصی که دچار مشکلات اسید اوریک بالای خون هستند توصیه می شود همچنین می توانید از سرکه سیب جهت پایین آوردن اوره خون استفاده کنید.

نکاتی جالب برای جلوگیری از افزایش اسید اوریک خون

  1. غذاهای حاوی پورین مصرف نکنید (غذاهایی مانند اندام داخلی حیوانات مثل جگر، کلیه، قلب) گوشت بلدرچین، خاویار، تخم مرغ، ماهی خال مخالی، شاه میگو و ماهی قزل آلا اوریک اسید خون را بیشتر می کند.
  2. مصرف مرغ، میگو، جو دوسر، برنج قهوه ای، لوبیا، سویا، بادام زمینی، توفو و نخود فرنگی را کمتر کنید.
  3. افرادی که اسید اوریک بالا دارن باید از مصرف قارچ، مارچوبه، نخودفرنگی و لوبیا خودداری کنند زیرا احتمال ابتلا به نقرس را بیشتر می کند.

مصرف ویتامین C و دفع اسید اوریک بالای خون

طبق تحقیقات ما مصرف سبزیجات سبز رنگ، گریپ فروت، گل کلم، پرتقال، پاپایا، توت فرنگی، آبلیموی طبیعی و زغال اخته که حاوی ویتامین C است اسید اوریک بالای خون را پایین می آورد.

مصرف موز، گواوا، سیب، گیلاس، آناناس، هندوانه، آبلیمو، خیار، کلم بروکلی و بادمجان می تواند تاثیر مثبتی جهت کاهش اسید اوریک خون و دفع بیشتر آن از طریق ادرار داشته باشد.

اسید اوریک

کاهش وزن و کاهش اسید اوریک بالای خون

کاهش وزن و لاغری یکی از راه های مطمئن برای پایین آوردن اسید اوریک که خون می باشد، جهت رفع مشکلات و بیماری های مزمن تناسب اندام را فراموش نکنید.

استرس و بیماری نقرس

بر طبق آخرین تحقیقات ما استرس و اضطراب بیشترین تاثیر را جهت مبتلا شده بیماران به نقرس و درد مفاصل دارد، بنابراین سعی کنید استرس را کاهش دهید و از اضطراب دور بمالید.

معجزه دانه های کتان و روغن زیتون برای کاهش اسید اوریک خون

استفاده از روغن زیتون که حاوی ویتامین E است در صورتی که بیش از اندازه گرم نشود بر روی کاهش اسید اوریک بالای خون تاثیر بسزایی دارد، همچنین دانه های کتان که ضد التهاب هستند می توانند اوریک خون را تا حد زیادی کاهش دهند.

مصرف دانه های کتان به مدت زمان 6 ماه تا 35 درصد سطح اوریک اسید خون را کاهش می دهد که این یک روش عالی برای مبتلا نشدن به نقرص است.

جالب است بدانید

اسید مالیک یکی از مواد موجود با توانایی خنثی کردن اسید اوریک خون می باشد!

افزایش مصرف اسید مالیک در هر وعده غذایی می تواند سطح اسید اوریک خون را پایین بیاورد بنابراین برای خنثی سازی اسید اوریک خون اسید مالیک بدن را بالا ببرید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب