farsi beauty

طرز تهیه یوفو کباب ترکیه ای خوشمزه و مخصوص

یوفو کباب

یوفو کباب یکی از غذاهای خوش طعم و‌محبوب ترکیه ای است که به معنی بشقاب پرنده ای می باشد. از آنجا که در ترکیب این کباب پنیر به کار رفته است کباب سنگینی است و‌پیشنهاد می کنیم برای وعده ی نهار انتخاب شود.این کباب دارای طعم بی نظیری است که قطعا با امتحان آن عاشق یوفو کباب خواهید شد. برای مشاهده ی طرز تهیه ی یوفو کباب در ادامه با آموزش آشپزی در سایت فارسی بیوتی همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر

فلفل دلمه ای سبز

نصف یک عدد

فلفل چیلی یا ویکا ( قرمز شیرین)

۱ عدد

جعفری

۲۰۰ گرم

گوشت چرخ کرده

نیم کیلو گرم

بادمجان

۲ عدد

پنیر چدار یا پنیر پیتزا

۲۰۰ گرم

نمک ، سماق و فلفل قرمز ترکی

به مقدار لازم

 

دستور پخت یوفو کباب :

 مرحله ی اول ، آماده کردند بادمجان و جعفری ها :

در مرحله ی اول بادمجان ها را شسته ، خشک کرده و با پوست بر روی زغال می گذاریم تا کبابی شود. سپس فلفل دلمه ای سبز و قرمز و فلفل چیلی یا ویکا را خرد کرده و داخل ظرفی می ریزیم. در ادامه جعفری ها را پاک کرده ، میشوییم و اجازه میدهیم آب آن خشک شود. سپس آن را خرد کرده و با باقی مواد ترکیب می کنیم. حالا به کمک دست آب آنها را گرفته و دوباره با یکدیگر ترکیب می کنیم تا یکدست شود

مرحله ی دوم ، اضافه کردن گوشت چرخ کرده و شکل دادن به گوشت :

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به موادمان اضافه کرده و مدتی ورز می دهیم سپس نمک و فلفل ترکیه ای را اضافه کرده و برای بار دوم به مدت ده دقیقه گوشت را ورز می دهیم. در ادامه مواد را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و  به چندین کیسه فریزر برای پهن کردن گوشت نیاز داریم . حالا گوشت را بر قسمت وسط کیسه فریزر قرار داده و قسمت دیگر کیسه را بر روی آن قرار می دهیم .سپس با ته یک بشقاب گوشت را به سمت پایین فشار می دهیم تا پهن شده و به شکل دایره در بیاید.در پایان این مرحله می توانیم گوشت را با دست کمی باز کنیم.

مرحله ی سوم ، آماده کردن کباب :

حالا پوست بادمجان هایی که کبابی کرده بودیم را می کنیم و آنها را به صورت نواری برش می دهیم و روی سطح گوشت قرار می دهیم. به شکلی که روی گوشت را بپوشاند اما کمی از کناره ها فاصله داشته باشد. سپس روی سطح بادمجان ها نمک وفلفل بیبر می پاشیم. در ادامه پنیر چدار رنده شده یا پنیر پیتزا روی سطح آن ریخته و قسمت دوم  گوشت را روی قسمت اول قرار می دهیم و لبه هایش را با انگشت فشار می دهیم تا به یکدیگر بچسبند . سپس آن را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.

مرحله ی چهارم ، پخت کباب :

حالا گوشت را داخل توری قرار می دهیم. اما پس از قرار دادن آن داخل توری به هیچ وجه با دست فشار وارد نمی کنیم که حتما بسته شود. می توانیم با استفاده از یک سیم دو لبه توری را فیکس کنیم تا بشود آن را برگرداند. بهتر است از توری نازک تری استفاده کنیم که انعطاف پذیری بالاتری داشته باشد. حالا دو طرف گوشت را به خوبی روی ذغال کباب می کنیم. پس از آنکه گوشت کاملا کباب شد برای خارج کردن آن از توری هیچ عجله ای نمی کنیم زیرا قسمت هایی از گوشت به توری می چسبد و باید با چاقو وبا فشار آرام انگشت آن را خارج کنیم. در پایان هم آن را داخل دو تیکه نان گرد قرار می دهیم و برش می زنیم. و آن را کنار نان یا برنج  سرو می کنیم.

 نوش جان

منبع تصویر majidi.ara

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب