farsi beauty

بهترین روش های خانگی برای رفع سیاهی زیر بغل در یک هفته

زیر بغل

سیاهی زیر بغل یکی از مشکلاتی است که این روز ها افکار بسیاری از افراد را به خودش مشغول ساخته است. بسیاری از افراد به دلیل تیرگی زیر بغل هنگام پوشیدن لباس هایی که باعث نمایش زیر بغل آن ها می شود احساس بدی پیدا می کنند. ما در فارسی بیوتی قصد داریم چند راهکار ساده برای رفع سیاهی زیر بغل در یک هفته را به شما آموزش دهیم.

علت تیرگی زیر بغل چیست؟

  1. شیو و اصلاح کردن
  2. مصرف کرم های موبر ( به دلیل مواد شیمیایی می توانند مضر باشند)
  3. جمع شدن پوست های مرده
  4. قرار نگرفتن زیر بغل در معرض هوا
  5. مصرف دئودورانت ها و ضد عراق هایی که دارای الکل می باشند
  6. بارداری
  7. قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش آفتاب
  8. پوشیدن لباس های تنگ
  9. ملانوز در اشخاص سیگاری
  10. ژنتیک
  11. تعریق بیش از اندازه

مام زیر بغل

رفع سیاهی زیر بغل در یک هفته به کمک روش های خانگی

۱) روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای مقدار زیادی ویتامین E می باشد. این ویتامین می تواند سبب روشن شدن پوست زیر بغل شما شود. روغن نارگیل همچنین نوعی دئودورانت طبیعی است.

روش استفاده:

مقداری روغن نارگیل به زیر بغلتان زده و ماساژ دهید. سپس اجازه دهید ده تا پانزده دقیقه بر روی زیر بغل بماند . در پایان هم به کمک آب گرم و صابون شست و شو دهید.

۲) خیار

خیار معجزه ای برای روشن شدن پوست می باشد. استفاده از خیار یکی از روش های موثر برای روشن شدن زیر بغل می باشد.

روش استفاده:

خیار را به قسمت های نازک برش داده و بر روی قسمت تیره ی زیربغل ماساژ دهید. سپس بگذارید به مدت چند دقیقه روی پوست بماند .

برای رسیدن به نتیجه ی مورد نظرتان می بایست روزانه یک الی دو بار این کار را انجام دهید. زدن آب خیار بر روی زیر بغل نیز می تواند موثر باشد.

روغن زیتون

۳) روغن زیتون

روغن زیتون می تواند باعث روشن شدن پوست زیر بغل شود. همچنین این روغن مانند روغن نارگیل می تواند باعث از بین رفتن بوی بد شود.

روش استفاده:

ابتدا ظرفی مناسب انتخاب کرده و سه قاشق غذاخوری از روغن زیتون را به همراه چهار قاشق غذاخوری شکر قهوه ای داخل ظرف ریخته و ترکیب کنید. حالا پوست زیر بغل را مرطوب کنید و مقداری از ترکیب به دست آمده را بر روی زیر بغلتان بزنید. پنج دقیقه زمان بدهید تا ترکیب بر روی پوستتان بماند و در نهایت نیز آن را شست و شو دهید. برای رسیدن به نتیجه ی موردنظرتان می بایست دو مرتبه در طول هفته این کار را انجام دهید.

۴) جوش شیرین

همانطور که در ابتدا گفتیم یکی از علت های تیرگی زیربغل سلول های مرده ی پوست می باشد. جوش شیرین می تواند مانند اسکرابی طبیعی عمل کرده و با رفع سلول های مرده ی پوست و باز کردن منافذ بسته شده ی پوست باعث روشن شدن پوست می شود. علاوه بر این می تواند میکروب های زیر بغل را از بین برده و باعث رفع بوی بد شود.

روش استفاده:

ظرفی مناسب انتخاب کرده و مقداری جوش شیرین را همراه با آب ترکیب کنید تا خمیری مناسب به دست بیاید. سپس مقداری از خمیر به دست آمده را بر روی زیر بغل زده و در نهایت نیز آن را همراه با آب، شست و شو دهید. برای رسیدن به نتیجه ی مورد نظر چند مرتبه در طول روز این کار را انجام دهید.

روغن بادام برای ترک پوستی

۵) روغن بادام

روغن بادام نیز یکی از روغن های فوق العاده برای روشن کردن پوست زیر بغل می باشد. این روغن دارای برخی مواد شیمیایی گیاهی است که می تواند تاثیر بسیاری بر روی روشن شدن پوست زیر بغل داشته باشد. علاوه بر این روغن بادام دارای ویتامین E می باشد که تاثیر بسیاری بر روی روشن شدن پوست و جوانسازی دارد.

روش استفاده:

برای بهره مندی از خواص این روغن کافی ای است چند قطره از آن را بر روی پوست زیر بغل خود زده و به مدت پنج تا ده دقیقه ماساژ دهید. برای رسیدن به نتیجه ی مورد نظر می بایست به شکل روزانه این کار را انجام دهید.

۶) روغن ویتامین E

همانطور که در بالا اشاره کردیم ویتامین E می تواند تاثیر بسیاری در روشن شدن پوست زیر بغل داشته باشد. اگر به شکل مرتب از روغن ویتامین E استفاده کنید نه تنها پوست زیر بغلتان روشن تر خواهد شد بلک پوستی نرم تر خواهید داشت.

روش استفاده:

کپسول ویتامین E را شکافته و روغن داخل آن را خارج کنید. سپس مقداری از آن را بر روی زیر بغل زده و پس از گذشت چند دقیقه با آب شست و شو دهید.

روغن درخت چای

۷) روغن درخت چای

روغن درخت چای علاوه بر روشن کردن زیر بغل می تواند باعث رفع بوی بد زیر بغل شود. همچنین این روغن آنتی اکسیدان هایی دارد که برای سلامت پوست بسیار مفید است.

روش استفاده:

یک بطری اسپری برداشته و پنج قطره روغن درخت چای و هشت اونس آب را به آن اضافه کنید و مواد را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس به صورت روزانه و پس از حمام و خشک کردن زیر بغل، این ترکیب را بر روی زیربغلتان اسپری نمایید.

۸) آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی فوق العاده است که می تواند مانند لایه برداری طبیعی عمل کرده و باعث روشن شدن زیر بغل شود. استفاده از آلوئه ورا همچنین می تواند باعث نرمی و پاک شدن زیر بغل شود.

روش استفاده:

در ابتدا گیاه آلوئه ورا را برش داده و مقداری از ژل آن را بر روی پوست زیر بغل بزنید و اجازه دهید سی دقیقه بماند. در پایان هم به کمک آب گرم شست و شو دهید.

لیمو ترش قند دارد؟

۹) لیمو

شاید عجیب به نظر بیاید اما لیمو می تواند تاثیری عالی بر روی پوست تیره بگذارد. لیمو علاوه بر روشن کردن پوست می تواند با خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی که دارد تاثیر مثبتی بر روی پوست زیر بغل بگذارد. لیمو همچنین با رفع سلول های مرده ی پوست که یکی از علت های اصلی تیرگی زیر بغل می باشد می تواند پوست شما را روشن تر کند .

روش استفاده:

یک لیمو را به شکل نازک برش زده و برش ها را چند دقیقه روی زیر بغل خود ماساژ داده و سپس اجازه دهید آب آن به مدت ده دقیقه بر روی پوست زیر بغل بماند.

۱۰) آب سیب زمینی

احتمالا بار ها نام سیب زمینی را برای روشن کردن پوست شنیده اید. آب سیب زمینی نیز توانایی فراوانی در روشن کردن زیر بغل شما دارد.

روش استفاده:

برای استفاده از این ماسک موثر کافی است یک عدد سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را بگیرید. سپس به کمک مقدار کمی پنبه آن را به زیر بغلتان زده و اجازه دهید ده الی پانزده دقیقه بماند. در پایان هم به کمک آب گرم شست و شو دهید. برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب دو مرتبه در طول روز از این ماسک استفاده کنید.

روغن کرچک

۱۱) روغن کرچک

اگر می خواهید در مدت یک هفته تیرگی زیر بغلتان را کاهش دهید کافی است به سراغ روغن کرچک بروید. این روغن می تواند آلودگی های پوست و سلول های مرده ی پوست را برطرف کرده و چربی های زیر بغل را از بین ببرد. این روغن علاوه بر روشن کردن پوست زیر بغلتان می تواند باعث نرم شدن آن ناحیه شود.

روش استفاده:

یک الی دو قاشق چایخوری از روغن کرچک را داخل ظرفی ریخته و به کمک پنبه بر روی زیر بغلتان بمالید. پس از آن که پنج دقیقه این کار را ادامه دادید زیر بغلتان را به کمک آب شست و شو دهید. برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب لازم است به صورت روزانه این کار را انجام دهید.

۱۲) سرکه

شاید به نظرتان عجیب به نظر بیاید. اما سرکه می تواند تاثیر فوق العاده ای بر روی تیرگی پوست داشته باشد. استفاده از سرکه علاوه بر روشن کردن زیر بغل می تواند باعث رفع بوی بد زیر بغل شود.

روش استفاده:

مقداری سرکه و آرد برنج را ترکیب کنید تا تبدیل به خمیر شود. بعد از هر بار استحمام از این خمیر درست کرده و به پوست زیر بغلتان بزنید و زمان دهید تا ده الی پانزده دقیقه بماند. در پایان هم با آب شست و شو دهید. برای رسیدن به نتیجه ی موردنظر لازم است که چند مرتبه در طول هفته این کار را انجام دهید.

عسل

۱۳) عسل

عسل یکی از پیشنهاد هایی است که در رابطه با بسیاری از مسائل مربوط به سلامت و زیبایی به شما داده می شود. عسل می تواند میکروب هایی که باعث به وجود آمدن سلول های مرده پوست می شوند را از بین برده و از همین طریق باعث روشن شدن پوست زیر بغل شود.

روش استفاده:

برای این منظور کافی است مقداری عسل بر روی پوست زیر بغلتان زده و زمان دهید بر روی پوستتان خشک شود. در پایان هم آن را با آب شست و شو دهید.

۱۴) گلاب

هرجا که سخن از مراقبت های پوستی به میان می آید نام گلاب به چشم می خورد. گلاب توانایی زیادی در روشنی، نرمی و تعادل PH پوست داشته و می تواند گردش خون شما را تحریک کند.

روش استفاده:

ظرفی مناسب انتخاب کرده و مقداری گلاب را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کرده و ترکیب کنید. سپس این ترکیب را به زیر بغلتان زده و اجازه دهید پنج الی هفت دقیقه بماند. در پایان هم به کمک آب سرد شست و شو دهید. برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب بهتر است دو مرتبه در طول هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماست و موسیر

۱۵) ماست:

این روش، یکی از فوق العاده ترین روش ها برای روشن کردن پوست زیر بغل می باشد. ماست علاوه بر روشنایی پوست می تواند برای از بین رفتن بوی بد زیر بغل نیز مفید باشد.

روش استفاده:

یک الی دو قاشق غذاخوری ماست را بر روی پوست زیر بغلتان زده و اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس آن را شست و شو دهید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب