farsi beauty

آشنایی با خواص سالم ترین و مفیدترین سبزیجات

میوه و سبزیجات

در مورد سبزیجات بدانید

سبزیجات گروهی مفید از مواد تغذیه ای می باشند که دارای کالری کم، مواد معدنی بالا، ویتامین های زیاد و فیبر می باشند.

سبزیجات توانایی مقابله با بیماری ها را داشته و قادرند سموم را از بدن دفع کنند.

انواع سبزیجات پر خاصیت

1. بروکلی

بروکلی یک گیاه سولفور دار است که در مقابل سرطان و رادیکال های آزاد از بدن محافظت می کند و جلوی رشد تومورهای بدن را می گیرد.

سیر

2. سیر خام

سیر از دوران قدیم برای درمان و رفع بیماری ها استفاده می شده، اصلی ترین بخش ترکیبی سیر آلیسین می باشد که سلامت قلب را تضمین و قند خون به همراه فشار خون کنترل می کند، همچنین سطح انسولین را بهبود می بخشد، کلسترول خوب خون را افزایش می دهد و با سرطان مقابله می کند.

3. برگ کلم

برگ کلم حاوی آنتی اکسیدان بسیار بالایی است که سلامت قلب را تضمین می کند، در هر برگ کلم پتاسیم، مس، ویتامین های A, B, C, K و مواد مغذی یافت می شود و می تواند با قند و چربی خون مقابله کند.

4. برگ چغندر

ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن در چغندر به خوبی یافت می شود، ضد دیابت است و قند خون را کاهش می دهد، روی کلیه ها و کبد اثرات مثبتی می گذارد.

ginger زنجبیل

5. زنجبیل

ریشه زنجبیل در تهیه انواع غذاها و دسر ها استفاده می گردد، زنجبیل می تواند درد زانو و مفاصل را تسکین دهد و قند خون را کنترل کند.

6. نخود فرنگی

نخود فرنگی یک سبزیجات پر نشاسته و متناسب برای قند خون بالا می باشد، در یک فنجان نخود فرنگی فیبر، پروتئین، ویتامین های A ,C ,K، تیامین، نیاسین و ریبوفلاوین به خوبی یافت می شود که روی گوارش تاثیر مثبتی دارد و باکتری های مفید روده را بیشتر می کند.

7. جوانه کلم بروکسل

کلم بروکسل که حاوی کامپفرول می باشد سرشار از آنتی اکسیدان است و مسمومیت را به خوبی کنترل می کند.

هویج

8. هویج

هویج دارای بتاکاروتن می باشد و یک آنتی اکسیدان عالی برای جلوگیری از سرطان و مشکلات پوستی می باشد، هویج در تقویت ریه به خصوص ریه افراد سیگاری نقش مهمی را ایفا می کند.

9. اسفناج

اسفناج یک گیاه برگ سبز است که برای کم خونی بسیار مفید می باشد، فشار خون را کنترل می کند و سرطان های مزمن و مشکلات قلبی را کاهش می دهد.

10. کلم قرمز

کلم قرمز به خانواده شب بو ها متعلق است سرشار از آنتی اکسیدان است، در آن فیبر و ویتامین C به خوبی یافت می شود، جریان خون را کنترل می کند و از آسیب های قلبی و کبدی جلوگیری می کند.

مارچوبه

11. مارچوبه

مارچوبه سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها می باشد، در مارچوبه فولات یافت می شود و در آن سلنیوم، ریبوفلاوین، ویتامین К و تیامین به خوبی وجود دارد، می تواند از کبد مراقبت کند و متابولیسم بدن را بهبود ببخشد.

12. کولارد سبز

کولارد سبز از سبزیجات بسیار مغذی می باشد و در آن کلسیم، فیبر و پروتئین به خوبی یافت می شود، یک منبع گیاهی مناسب برای سلامت استخوان هاست و آنتی اکسیدان زیادی برای جلوگیری از بیماری ها دارد.

13. کلم قمری

کلم قمری که به آن کلم شلغم نیز می گویند دارای ویتامین С و فیبر بالایی است، از بدن در برابر التهابات مراقبت می کند و از دیابت جلوگیری می کند، سطح قند خون را به طور چشمگیری پایین می آورد.

سیب زمینی شیرین

14. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یک گیاه ریشه ای می باشد، مزه شیرینی دارد در آن فیبر، پروتئین، منگنز، پتاسیم و ویتامین С نیز یافت می شود.

شیرین کننده آن روی قند خون اثر ندارد و جالب تر آن است که می تواند اثرات ضد دیابتی داشته باشد، می تواند سطح کلسترول خون را نیز بهبود ببخشد.

در آخر

حتما سعی کنید در رژیم غذایی خود از سبزیجات نام برده به همراه سبزیجات دیگر استفاده کنید و از تاثیرات فوق العاده آن روی بدن استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

487 مطلب