farsi beauty

آشنایی با رشته‌ های مختلف سنگ نوردی

انواع سنگ نوردی

سنگ نوردی به طور طبیعی به چندین دسته مجزا تقسیم می ‌شود که هر کدام از تکنیک ‌ها، ابزار ها و محیط‌ های خاص خود استفاده می ‌کنند. این ورزش بسیار خوب مفید که امروزه دارای طرفداران بسیاری نیز می ‌باشد. دارای فواید و انواع مختلفی هست که شناخت هر کدام از آن ‌ها خالی از لطف نیست. ما امروز در این مقاله به دنبال معرفی رشته‌ های سنگ نوردی هستیم. اگر شما نیز علاقه‌‌ ای به کسب اطلاعات در باره این رشته ورزشی هستید در ادامه مطالب با ما همراه شوید.

انواع سنگ نوردی

انواع رشته ‌های سنگ نوردی

دیوار نوردی

این رشته از سنگ نوردی که به صورت صعود چند مرحله‌‌ ای صورت می ‌گیرد و معمولا بیشتر از یک روز طول می‌ کشد. دیوار نوردی خود نیز دارای دو نوع مصنوعی و کلاسیک است. این نوع از سنگ نوردی معمولا به عنوان سخت ‌ترین و پر هیجان ‌ترین رشته سنگ نوردی شناخته می ‌شود.

سنگ ‌نوردی اسپرت

این نوع از سنگ نوردی معمولا تا ارتفاع ۲۵ متری است و کوهنورد تنها با طناب و اتکا به قدرت بدنی خود آن را انجام می‌ دهد.

انواع سنگ نوردی

بولدرینگ

بولدرینگ یک پیگیری بی‌ وقفه مشکلات چالش برانگیز کوتاه در صخره‌ ها و شیب‌ های کوچک است. بولدرینگ به معنای شکست دادن حرکات دشوار نزدیک به زمین است، معمولاً بدون طناب (اگرچه می ‌توان از طناب برای مشکلات توپ استفاده کرد). بولدرها یک تخته ضربه‌‌ ای، یک لایه ضخیم از فوم، روی زمین زیر مشکلات قرار می ‌دهند تا در صورت افتادن، منطقه فرود امن‌ تری نسبت به زمین داشته باشند. بولدرینگ نیز یک راه مطمئن برای تمرین به تنهایی است، به خصوص در یک باشگاه سنگ نوردی.

سنگ نوردی داخل سالن

سنگ نوردی سر پوشیده از مسیر های پیاده روی و پایه ‌های متصل به دیوار های مصنوعی در گالری ‌های سنگ نوردی سر پوشیده. بیشتر کوهنوردان یادگیری طناب را در سالن‌ های ورزشی سر پوشیده صخره ‌‌ای آغاز می ‌کنند. مهارت‌ های مهم کوهنوردی، از جمله اصول اولیه سنگ نوردی حرکتی، به راحتی قابل یادگیری است. نحوه استفاده از انواع دستگیره‌ های دستی؛ نحوه بهبود کار چگونه دینگ و چگونه آن را کاهش دهیم.

بیشتر مسیر ها در تخته سنگ ‌های صخره ‌‌ای، صعود از بالاسری است که طناب همیشه بالای کوهنورد است تا در صورت افتادن آسیبی نبیند. بیشتر باشگاه‌ های ورزشی مجموعه ‌ای از مسیر های رانندگی دارند تا یک کوهنورد بتواند اصول اولیه صخره ‌نوردی و نحوه بستن طناب با سرعت را بیاموزد. این باشگاه ‌ها همچنین دارای مناطق صخره ‌‌ای هستند تا کوهنوردان بتوانند حرکات چالش برانگیز را تمرین کنند یا در یک محیط اجتماعی با هم تکان بخورند. مسابقات سنگ نوردی همیشه روی دیواره‌ های سنگ نوردی مصنوعی برگزار می‌ شود تا بتوان مسیر ها را به راحتی تغییر داد.

انواع سنگ نوردی

سنگ نوردی رایگان

صعود انفرادی رایگان که به آن دیسک انفرادی نیز می‌ گویند، بدون طناب یا سایر تجهیزات کوهنوردی از شیب‌ ها صعود می ‌کند. کوهنورد با استفاده از حداقل تجهیزات مانند کفش ‌های سنگی، گچ و کیسه گچی، تنها بر مهارت ‌های کوهنوردی خود تکیه می ‌کند تا چهره خود را به قله برساند. خطرات بسیار زیاد است زیرا شما دچار جراحات جدی یا اغلب مرگ می ‌شوید.

جمع بندی

ما در این مقاله در مورد رشته ‌های سنگ نوردی صحبت کردیم و انواع آن‌ ها را بیان کردیم و به طور کامل معرفی کردیم. امیدواریم توانسته باشیم به خوبی این رشته ورزشی و انواع گرایش های آن را به شما معرفی کرده باشیم.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب