farsi beauty

انواع قهوه و فواید و مضرات مصرف قهوه را بدانید

قهوه
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

قهوه نوشیدنی ارزشمندی است که در انواع مختلفی رده بندی میگردد، قهوه ها از نظر کیفیت دانه ها، عطر، مزه و طعم با هم تفاوت دارند. در این مقاله به شما قهوه های معروف و محبوب را معرفی کرده و از خواص و فواید و همچنین مضرات قهوه و ممنوعیت‌های درباره این نوشیدنی گرانبها می پردازیم، همچنین درباره چند قهوه ساز معروف و توضیحاتی در باره آنها تاکید می کنیم.

 

انواع قهوه

قهوه ها به رده های مختلفی تقسیم می گردند، از مشهور ترین و معروف ترین نوع قهوه می توانیم به قهوه عربیکا، روبوستا و لیبریکا اشاره داشته باشیم.


عربیکا یکی از گران ترین و محبوب ترین دانه های قهوه با کیفیت بالا و عطر و طعم خوش می باشد، قهوه عربیکا شیرین تر از روستا بوده و کمی از آن ترش تر نیز هست، همچنین کافئین کمتری نسبت به قهوه روبوستا دارد.

قهوه روبوستا کافئین بالایی دارد اما قیمت آن ارزان تر می باشد و در دسترس تر است. در رده متوسط قهوه ها قرار دارد و از نوع کیفیت میانه ای برخوردار است.

قهوه

قهوه بدون کافئین

معمولاً اشخاصی که با کافئین مشکل دارند و یا نسبت به آن حساسیت نشان میدهند اما طرفدار قهوه اند از این نوع قهوه مصرف می‌کنند، این نوع قهوه که به آن دیکف هم می گویند از ارزش کافئینی پایین تری نسبت به قهوه های دیگر برخوردار است و جایگزین متناسبی برای افرادی است که نمی توانند کافئین بالا را تحمل کنند.

انواع قهوه

قهوه ها انواع مختلفی دارند که در اینجا لیستی از محبوب ترین قهوه های روز دنیا را برای شما تهیه کرده ایم :

قهوه

قهوه فوری

قهوه فوری قهوه ایست در دسترس و ارزان قیمت که از خشکی یا انجماد پاششی دانه های قهوه تولید می گردد.

اگر به قهوه های درجه یک دسترسی ندارید می توانید از این نوع قهوه استفاده کنید. لازم به ذکر است بدانید دانه های قهوه های فوری از کیفیت دانه های قهوه های آسیاب شده برخوردار نیستند و همچنین کافئین پایین تری نسبت به قهوه های آسیاب شده دارند، پس می توانید آن را به عنوان یک قهوه معمولی انتخاب کنید.

مصرف قهوه چه فوایدی دارد؟

 قهوه می تواند به دلیل وجود ترکیبات خارق العاده دانه هایش فوایدی برای بدن داشته باشد که به آنها می پردازیم:

1. قهوه می‌تواند انرژی شما را بالا ببرد

یکی از دلایلی که اکثر مردم قهوه را انتخاب می‌کنند و آن را نوشیدنی خاص خود می‌دانند این است که این نوع نوشیدنی می تواند انرژی آنها را بالاتر ببرد و آنها را در طول روز سرحال تر نگه دارد.

2. قهوه چربی سوزی خارق‌العاده

ورزشکاران و افرادی که دچار اضافه وزن هستند معمولاً در برنامه رژیمی غذایی خود قهوه را جزو نوشیدنی های اولیه انتخاب می کنند، زیرا قهوه با ترکیبات دانه خود می‌تواند موجب چربی سوزی در قسمت شکم و پهلوها باشد.

3. قهوه و بهبود وضع فیزیکی 

قهوه می تواند برخی از دردهای جزئی را بهبود ببخشد و با کافئین خود، شما را نسبت به برخی دردهای ماهیچه‌ای، کسلی، تنبلی و احساس پریشانی ایمن کند.

4. قهوه و جلوگیری از زوال عقل و آلزایمر

مصرف قهوه به طور متعادل می‌تواند در افراد از آلزایمر و زوال عقل جلوگیری کند.

5. قهوه و جلوگیری از پارکینسون 

پارکینسون یک بیماری مشهور است که اکثر افراد اسم آن را شنیده اند، در جامعه امروزی پارکینسون یکی از بیماری هایی است که تعداد نفرات دچار به آن زیاد شده اند، مصرف قهوه می تواند یک محافظ و جلوگیری کننده از ابتلا به بیماری پارکینسون باشد و شما را در برابر این بیماری ایمن می کند.

6. قهوه محافظ و دوست کبد

تحقیقات نشان می‌دهد قهوه مانند یک دستیار خوب می تواند به عملکرد کبد کمک کند بنابراین مصرف قهوه می تواند موجب بهبود بیماری سیروز کبدی و یا اختلالات کبدی شود.

7. قهوه ضد افسردگی و شادی آور

ترکیبات دانه قهوه باعث افزایش دوپامین در مغز می‌شود همچنین قهوه با میزان کافئین خود می تواند از افسردگی و گوشه گیری در نوجوانان و جوانان جلوگیری کند.

8. قهوه و کاهش بیماری قلبی

قهوه می تواند در روند کاهش چربی های دور قلب نیز بهبود دهنده باشد و اگر به طور متعادل مصرف شود به بهبود عملکرد قلبی نیز کمک می کند.

9. قهوه یک ضد سرطان خارق العاده

قهوه دشمن سرطان است و بنابراین اگر می خواهید در برابر سرطان حفاظت شوید و برای اینکه به این بیماری مزمن دچار نشوید به شما توصیه می کنیم از قهوه استفاده کنید.

10. قهوه و افزایش طول عمر 

تحقیقات دانشمندان اخیر نشان می‌دهد که قهوه با افزایش طول عمر رابطه مستقیم دارد و می تواند سلامت شما را تضمین کند.

11. قهوه یک آنتی اکسیدان قوی

دانه های قهوه علاوه بر کافئین دارای یک نوع آنتی اکسیدان قوی هست که باعث می شود پوست شاداب و موهای سالم داشته باشید.

قهوه

مضرات قهوه چیست؟

قهوه نیز مانند تمامی مواد خوراکی و مصرفی دیگر ممکن است مضراتی برای بدن داشته باشد؛ اگر بیش از 4 فنجان در طول روز می نوشید باید توجه داشته باشید که قهوه می‌تواند حتی باعث مرگ و میر افراد هم باشد، همچنین می‌تواند موجب انقباضات قلبی، حمله قلبی، سقط جنین تا 25%، وخیم شدن بیشتر رفلاکس معده، کاهش جذب آهن، حساسیت بدن، کیست پستان، افزایش استرس، بی اختیاری در ادرار تا 70%، بی خوابی و بدخوابی، پوکی استخوان، چاقی، سوء هاضمه، سردرد و بدتر شدن علائم های یائسگی باشد.

اگر زیاد از حد قهوه را مصرف کنید ممکن است دچار مشکلات زیر شوید :

  • فراموشی
  • عصبانیت
  • لرزش اندام
  • خواب پریشان
  • استرس
  • ضربان تند
  • بدخلقی و بی قراری
  • اسهال

قهوه

انواع قهوه ساز :

برای مصرف قهوه در منزل نیاز به قهوه ساز دارید، قهوه ساز ها انواع متنوعی دارند در این مقاله چند قهوه ساز با عملکرد جالب و مورد نیاز شما را به شما معرفی می‌کنیم :

فرنچ پرس :

کار با این قهوه ساز آسان است، قیمت آن ارزان است و طرز مصرف راحتی دارد. کافیست قهوه آب جوش را در دستگاه ریخته و چند دقیقه بعد قهوه آماده خود را تحویل بگیرید.

ایروپرس :

این نوع قهوه ساز دستی شبیه به فرنچ پرس می باشد و می توان در آن انواع اسپرسو قهوه معمولی، کلد برو و لاته را به راحتی درست کرد.

سینگل سرو :

این قهوخ ساز دارای فیلتری میباشد که قهوه و آب جوش را نگهداری می کند همچنین این نوع قهوه ساز مناسب یک نفر می باشد و برای افرادی که تنها زندگی می کنند پیشنهاد عالی است.

دمی چکه ای :

این نوع قهوه ساز برقی متد متفاوتی دارد و به صورت چکه ای کار می کند همچنین با صدای دلنشین خود می تواند قهوه ای خوش طعم و داغ را به شما تحویل دهد.

پوراور :

این نوع قهوه ساز قابل تنظیم است و می‌تواند میزان قوی بودن دانه‌های قهوه را تشخیص دهد و همچنین فیلتر آن گرانتر نسبت به بقیه قهوه ساز ها می باشد.

پرکولاتور :

این قهوه ساز مانند قوری است و با فشار مداوم حباب آب کار می کند، متناسب قهوه رست مدیوم می باشد.

موکاپات :

شبیه قهوه ساز پرکولاتور عمل می کند و می توان روی آتش هم از آن استفاده کرد، روند دم کشیدن متفاوتی دارد و باید مراقب باشید قهوه‌تان در دستگاه نسوزد. همچنین زمانبندی متناسبی برای آماده سازی قهوه نیز دارد.

کلدبرو :

برای قهوه های سرد و مصرف آن ها می توانید از این دستگاه استفاده کنید، این دستگاه متناسب قهوه های سرد است و قابلیت نگهداری قهوه را از 24 ساعت تا 36 ساعت را دارد.

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب