farsi beauty

طرز تهیه سوپ بهشت ترکیه ای خوشمزه و آسان

سوپ بهشت

در این قسمت از آموزش آشپزی در سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با روش پخت سوپ بهشت آشنا کنیم. سوپ بهشت نوعی سوپ لذیذ و محبوب کشور  ترکیه می باشد. که ساده آماده شده و با مواد متنوعی پخته می شود. 

مواد لازم برای ۴ نفر :

آرد ذرت

۳ قاشق غذاخوری

کره

۲ قاشق غذاخوری

سیب زمینی

۱ عدد بزرگ

پیاز

۱ عدد

آب

۴ لیوان

آب مرغ

۲ لیوان

پودر سیر

۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

دستور پخت سوپ بهشت ( cennet çorbası )

مرحله ی اول، تفت دادن کره به همراه باقی مواد :

در ابتدای کار قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و‌ روی حرارت می گذاریم سپس کره را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم ذوب شود. سپس آرد ذرت را به کره اضافه کرده و به مدت دو تا سه دقیقه تفت می دهیم. پس از آنکه خامی آرد گرفته شد سیب زمینی را پوست گرفته و به شکل نگینی خرد می کنیم سپس با آب سرد شست و شو داده و به قابلمه اضافه می کنیم. حالا سیب زمینی را به مدت چهار تا پنج دقیقه تفت می دهیم.

مرحله ی دوم، اضافه کردن باقی مواد و  آب و آب مرغ به قابلمه :

در مرحله دوم پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. سپس تفت می دهیم تا شیشه ای و سبک شود. حالا مقداری نمک، پودر سیر و فلفل سیاه را به موادمان اضافه می کنیم. حالا مقداری تفت می دهیم تا عطر ادویه ها بلند شود. در ادامه آب و آب مرغ را به موادمان اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم و زمان می دهیم تا آب جوش بیاید. سپس حرارت را کم می کنیم تا سیب زمینی ها با حرارت ملایم به طور کامل پخته شوند.

مرحله ی سوم، اضافه کردن سوپ داخل میکسر و سرو آن :

در مرحله ی سوم پس از آنکه سیب زمینی ها به طور کامل پخته شد حرارت را خاموش کرده و ‌سوپ را داخل میکسر می ریزیم تا بافت آن کاملا یکدست شود. سپس سوپ را مجدد داخل قابلمه ریخته و بر روی حرارت می گذاریم تا سوپ جا بیوفتد. حالا سوپ را داخل ظرف‌ مورد نظر ریخته و سرو می کنیم. در ترکیه جا افتاده که برای تزئین این سوپ خوشمزه مقداری فلفل قرمز را در روغن تفت داده و روی سوپ می ریزند. سوپ ما آماده است. نوش جان

منبع تصویر hetiskitchen

طرز تهیه سوپ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب