farsi beauty

فواید نوشیدن قهوه برای درمان و جلوگیری از سرطان پروستات

درمان سرطان با قهوه
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

سرطان پروستات چیست؟

در صورتی که بخشی از سلول های پروستات به صورت کنترل نشده تکثیر پیدا کنند، فرد مبتلا به سرطان پروستات می شود.سرطان پروستات انواع مختلفی دارد. برخی از انواع آن رشد آرام و آهسته ایی دارند و برای فرد مبتلا مشکلی به وجود نمی آورند به همی جهت با وجود ابتلا به سرطان پروستات نیازی تحت درمان قرار گرفتن ندارند. اما برخی دیگر از انواع سرطان پروستات بسیار سریع رشد می کنند و امکان زیادی وجود دارد که تمام قسمت های بدن را درگیر خود کند. این نوع سرطانمشکلات جدی برای فرد ایجاد می کند و فرد باید به سرعت تحت درمان قرار بگیرد.

قهوه

خواص قهوه برای بهبود سرطان پروستات

تحقیقات بسیاری بر خواص و تاثیرات قهوه برای بهبود سرطان پروستات صورت گرفته است اما به تازگی نتایج مطالعات جدید نشان داده نه تنها نوشیدن قهوه برای درمان سرطان پروستات و جلوگیری از گسترش آن موثر است بلکه می تواند از ابتلا به این سرطان نیز پیشگیری کند.

بر اساس پژوهش جدیدی که در انجمن اورولوژی اروپا صورت گرفته است، مشخص شده در قهوه ترکیباتی وجود دارد که ممکن است از رشد سرطان پروستات جلوگیری کنند. این پژوهش ها بر روی موش ها انجام شده با این حال ممکن است پژوهشگران به نتایج قطعی دست یابند و علت اینکه افرادی که بیشتر قهوه می نوشند کمتر به این سطان مبتلا می شوند را اعلام کند.

قهوه

ترکیبات موجود در قهوه

از شناخته شده ترین ترکیبات قهوه کافئین است و ثابت شده که تاثیر زیادی بر سلامت قلب دارد. اما در حال حاضر مطالعات زیادی انجام شده تا به دیگر ترکیبات موجود در قهوه دست یابند. شناختن دیگر ترکیبات موجود در قهوه سبب می شود علت اثر گذاری آن بر سرطان برای دانشمندان و محققین روشن گردد.

این مطالعات بر شش ترکیب خاص موجود در قهوه که خواص ضد سرطانی دارند، تمرکز دارد. پس بررسی ترکیبات سلول های سرطانی، دو ترکیب را شناسایی کردند که در مهار کردن تکثیر سلول ها نقش بسیاری دارند. نام این دو ترکیب cafestol   و kahweol  است.

پژوهشگران بر روی موش های متبلا به سرطان تحقیقاتی را انجام دادند. آنها برخی از موش ها را با یکی از ترکیبات شناخته شده و برخی دیگر را با هردو ترکیب درمان کردند. بر اساس آزمایشات انجام شده بر موش ها این هرکدام از ترکیب ها می تواند رشد سلول های سرطانی در موش ها را کاهش دهد و آن را کنترل کند. اما اسفتاده از این دو نوع ترکیب سبب می شود میزان اثر گذاری بیشتر شود و رشد تومور سرطانی را به میزان زیادی کاهش می دهد. موش هایی که در این آزمایش با این ترکیبات تحت درمان بودند، رشد تومور در آنها تنها یک و نیم برابر حالت عادی بود و دیگر موش هایی که تحت درمان قرار نداشتند رشد تومور در آنها سه و نیم برابر بیشتر از میزان معمول بود.

قهوه

میزان نوشیدن قهوه و اثرات آن

در سال های اخیر پژوهش های زیادی در مورد میزان مصرف قهوه انجام شده است. مصرف قهوه به میزان متعادل و معمول مشکلی برای افراد ایجاد نمی کند و حتی می تواند بسیار مفید باشد. با این حال نتایج تحقیقات به طور قطعی به ما نمی گویند که نوشیدن دائمی قهوه می تواند این بیماری را درمان کند زیرا این آزمایش ها هنوز در انسان ها انجام نشده و به ثبت نرسیده اند.

قهوه در کنار آثار مثبتی که دارد ممکن است آثار منفی به همراه داشته باشد بنابراین قبل از شروع دوره ی درمان سرطان پروستات با این روش، باید تحقیقات و پژوهش های زیادی بر عملکرد ترکیبات موجود در قهوه انجام شود تا اثر قطعی آن تایید شود.

قهوه

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب