farsi beauty

درمان سوزش ادرار با استفاده از روش های خانگی

درمان سوزش ادرار

زمانی که فرد در جریان ادرار احساس سوزش کند دچار دیسوریا شده است. سوزش ادرار دلایل مختلفی دارد مثل بیماری های عفونی. زمانی که فرد مریض شود و دچار تب، تکرر ادرار و ادرار با بوی بد شود ممکن است خون را در هنگام دفع ادرار مشاهده کند همچنین خانوم ها اگر دچار عفونت واژن شده باشند و همچنین سوزش ادرار داشته باشند ممکن است متوجه تغییر رنگ و بوی ترشحات واژن خود شوند. از دیگر دلایل سوزش ادرار نیز می توان به خود ارضایی، تنگ و عفونی شدن مجرای ادراری، به وجود آمدن قارچ در ناحیه واژن و... اشاره کرد. هنگامی که این علائم را مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید و آزمایش تست ادرار را انجام دهید. در اینجا برخی از درمان های خانگی را برای شما آورده ایم که می توانید استفاده کنید:

 

کمپرس آب گرم

استفاده از کمپرس گرم

با گذاشتن کمپرس گرم به مدت ۵ دقیقه بر روی قسمت پایین شکم فشار بر روی مثانه را کم کنید و دردتان را تسکین دهید.

 

جوش شیرین baking soda

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین موجب کاهش اسیدی ادرار می شود که نتیجه آن کاهش سوزش و درد در هنگام ادرار است. برای استفاده از این روش یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب بریزید و هم بزنید سپس آن را میل کنید.

 

آب خوردن

نوشیدن آب زیاد

با نوشیدن آب زیاد مواد مضر بدن بیشتر خارج می شود و مشکل زودتر حل می شود. همچنین نوشیدن آب موجب می شود ادرارتان منظم شود.

 

سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب

خاصیت ضد میکروبی و قارچی سرکه سیب می تواند به شما در درمان سوزش ادرار کمک زیادی کند و عفونت ها را از بین ببرد. ترکیب یک قاشق عسل و یک لیوان آب گرم و یک قاشق سرکه سیب تصفیه نشده می تواند یک ترکیب معجزه گر برای شما باشد.

 

ماست

استفاده از ماست

می توانید با خوردن ماست کم چرب موجب شوید تا باکتری های مفیدتان رشد سریعی داشته باشند. ماست را در رژیم غذایی خود قرار دهید و حتی می توانید با تامپون را به ماست آغشته و آن را درون واژن به مدت دو ساعت قرار دهید.

 

ginger زنجبیل

استفاده از زنجبیل

نوشیدن چای زنجبیل یا ترکیب شیر و زنجبیل می تواند به شما در درمان سوزش ادرار کمک کند.

 

تخم گشنیز برای لاغری

تخم گشنیز

با جوشاندن دو قاشق چای خوری تخم گشنیز و میل کردن آن پس از سرد شدن سوزش و درد ادرارتان را درمان کنید. یا حتی می توانید از یک قاشق پودر گشنیز استفاده کنید و در سه لیوان آب بریزید سپس در ظرف را بپوشانید و بعد از ۲۴ ساعت به آن مقداری شکر زرد اضافه کنید و روزانه یک لیوان میل کنید.

 

خیار

استفاده از خیار

نوشیدن روزانه مخلوط یک فنجان آب خیار و یک قاشق عسل یا آب لیمو برای درمان سوزش ادرار بسیار مفید است.

 

تخم شنبلیله

مصرف تخم شنبلیله

مصرف روزانه مخلوط یک قاشق چای خوری پودر تخم شنبلیله بسیار به شما در درمان درد ادرار کمک می کند همچنین می توانید نصف قاشق چای خوری پورد تخم شنبلیله را به شیر اضافه کنید البته بهتر است این پودر را به شیری که کره اش گرفته شده است اضافه کرده و میل کنید.

 

لیمو

درمان درد ادرار با لیمو

دمنوش لیمو و عسل که شامل یک قاشق چای خوری عسل و آب لیمو و یک لیوان آب گرم است را هر روز صبح بنوشید و درد ادرارتان را درمان کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب