farsi beauty

روش های گیاهی و شیمیایی موثر برای تسکین دندان درد

دندان درد

دندان درد یکی از چندین درد های طاقت فرسا در میان عموم مردم شناخته می شود. دندان درد می تواند به صورت های خاص و به علت های متنوعی بروز دهد، معمولاً در این نوع درد فرد بیمار در اطراف دندان، اطراف لثه ها، فک و یا حتی کناره‌های بناگوش احساس درد می کند؛ این درد می تواند ناشی از (خرابی دندان، شکستگی دندان، عفونت دندان، پوسیدگی دندان، آسیب به اعصاب دندان و لق بودن دندان) باشد.

روش های زیادی برای تسکین دندان درد وجود دارد شما می توانید در منزل از روش های سنتی برای کاهش درد دندان استفاده کنید و همچنین می توانید از قرص های شیمیایی و بی حس کننده های موضعی نیز استفاده کنید تا درد دندان را آرام کنید. در طب سنتی و داروهای گیاهی چندین سال است که برای تسکین درد دندان استفاده می شود.

داروهای گیاهی برای تسکین درد دندان

1. استفاده از آلوئه ورا

 آلوئه ورا یک گیاه ضد قارچ و آنتی باکتریال می باشد که ضد التهاب است، می تواند در تسکین درد دندان شما موثر باشد.

آلوئه ورا (آلوورا)

2. سیر

بوته های سیر یک ضدعفونی کننده طبیعی است و حاوی آلیسین می باشد. این ماده فوق العاده در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می‌شود که یکی از آنها درد دندان می باشد. می توانید یک برش از سیر را روی دندان خراب تان بگذارید تا عفونت و درد را بکشد.

سیر

3. میخک

جویدن میخک راه فوق‌العاده‌ای برای تسکین درد دندان است، میخک یک ماده خارق العاده برای دندان درد است که می‌توانید حتی آن را روی تکه‌ ای از دندان پوسیده و یا خراب قرار دهید این عمل درد دندان را به خوبی از بین میبرد.

گل میخک برای زیبایی پوست

داروی گیاهی فوق العاده برای تسکین و بی حسی درد دندان

دنتولین یک داروی خمیری گیاهی ضد درد است که با تزریق آن بر روی دندان خراب می تواند درد را خنثی کند و پر کننده موضعی دندان شکسته باشد، فقط باید توجه داشته باشید که این ماده را روی زبان خود نریزید زیرا حاوی گیاهان تند و برنده ای است که ممکن است پوست زبان و لثه را کمی اذیت کند. پس از آن به دلیل اینکه افزایش دهنده آب دهان است بایسی داروی اضافی را با تف کردن از دهان خارج کنید.

روش های شیمیایی برای درمان دندان درد

در روش های شیمیایی از داروهای زیادی برای تسکین درد دندان استفاده می کنند چون دندان هم نوعی استخوان است هست می توانید از داروهای زیر برای کاهش دندان استفاده کنید :

  • بروفن 200 و 400
  • استامینوفن
  • کتورولاک
  • بروفن
  • پیروکسیکام
  • ژلوفن
  • مفنامیک اسید
  • دیفنوفناک
  • آسپرین
  • آنتی بیوتیک
  • کدئین
  • دگزتامتازون

دندان

در تمامی مواردی که نام برده شد ایپبروفن برای اشخاصی که دچار مشکلات قلبی و یا خونریزی های داخلی و خارجی هستند ممنوع می باشد و قرص استامینوفن را معمولاً پس از کشیدن دندان برای تسکین درد لثه استفاده می کنند، ژلوفن داروی غیر کورتونی است و متناسب افرادی است که به کورتون حساسیت دارد، آسپرین یک نوع ضد درد ضعیف است که برای درد های شدید دندان خاصیت قابل توجهی ندارد و لیدوکایین یک بی حس کننده موضعی است که برای دندان های پوسیده استفاده می شود، دگزتامتازون یک داروی ضد التهاب است و پیشنهاد ما به شما این است که تا می توانید از این دارو استفاده نکنید، ترامادول نیز می‌تواند تاثیر کمی بر روی کاهش دندان درد داشته باشد اما این دارو به شدت اعتیادآور است و مصرف آن را توصیه نمی‌کنیم، همچنین برخی از بی حس کننده های بهداشتی نیز برای تسکین دردهای موضعی می تواند کاربرد خوبی داشته باشد.

در صورت درد بیش از حد شما می توانید به دندانپزشک مراجعه کنید و با توجه به نسخه پزشک داروهای شیمیایی را در کنار داروهای گیاهی نام برده استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب