farsi beauty

طرز تهیه پیتزا گوجه فرنگی خوشمزه به سبک ایتالیایی

پیتزا گوجه فرنگی

در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم طرز تهیه ی پیتزا گوجه فرنگی را به شما آموزش دهیم. پیتزا گوجه فرنگی نوعی غذای خوش طعم جهانی است که ساده حاضر شده و ‌می تواند غذای مورد علاقه ی اعضای خانواده ی شما باشد. برای مشاهده ی آموزش با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز :

روغن

۱ قاشق غذاخوری

شیر

۱ فنجان

تخم مرغ

۱ عدد

خمیر مایه فوری

۱ قاشق چایخوری

نمک

۱ قاشق چایخوری

شکر

۱ قاشق چایخوری

گوجه فرنگی

۴ عدد

آرد

به مقدار لازم

آویشن

۱ قاشق غذاخوری

پنیر چدار

به مقدار لازم

دستور پیتزا گوجه فرنگی

مرحله ی اول، تهیه ی خمیر :

در ابتدای کار کاسه ای مناسب انتخاب کرده و خمیر مایه فوری و شیر را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم خمیر مایه عمل بیاید. حالا روغن، شکر، تخم مرغ و نمک را به کاسه اضافه کرده و ترکیب می کنیم تا موادمان کاملا یکدست شوند. حالا آرام آرام آرد را اضافه کرده و به کمک لیسک موادمان را به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری به دست آید که مقداری به دست می چسبد. حالا کاسه ی خمیر را به کمک مقدار کمی روغن چرب می کنیم.

مرحله ی دوم، استراحت و ورز دادن خمیر :

در مرحله ی دوم خمیر را روی سطح کار قرار داده و به مدت ده دقیقه با دستانمان ورز می دهیم. حالا خمیر را داخل کاسه گذاشته و روی آن را می پوشانیم و زمان می دهیم تا خمیر به مدت یک ساعت در دمای محیط مانده و استراحت کند و حجمش حدوداً دو برابر شود. بعد از آنکه خمیر حجم گرفت آن را روی سطح کار قرار داده و مقداری ورز می دهیم. سپس خمیر را روی سینی فر قرار داده و به کمک وردنه یا دست آن را به خوبی و به شکلی یکدست بر روی سینی فر پهن می کنیم. حالا فر را با دمای ۱۹۰ درجه روشن می کنیم و زمان می دهیم تا فر به خوبی گرم شود.

مرحله ی سوم، آماده کردن پیتزا :

در مرحله ی سوم گوجه فرنگی را به شکل ورقه ای و نازک خرد کرده و بر روی خمیر پیتزا می چینیم. حالا بر روی گوجه فرنگی، آویشن ریخته و پس از آن پنیر چدار را بر روی آن می ریزیم. در این قسمت از کار اگر فر به خوبی گرم شده بود پیتزا را داخل فر گذاشته و زمان می دهیم به مدت بیست تا سی دقیقه داخل فر بماند تا به خوبی پخته شود. در پایان هم چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا پنیر روی پیتزا جذاب و خوش رنگ شود. در پایان هم پیتزا را در ظرف مناسب قرار داده و به همراه سس مورد نظرمان میل می کنیم. پیتزای گوجه فرنگی ما حاضر است. نوش جان

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب