farsi beauty

طرز تهیه املت گوجه فرنگی خوشمزه به سبک قهوه خانه ای

املت گوجه فرنگی

یکی از صبحانه های معروف کافه ها و قهوه خانه ها املت رب گوجه فرنگی می باشد که یک صبحانه کامل و پرطرفدار در کشور ایران است. مزیت این صبحانه آماده سازی فوری و مقوی بودن آن است زیرا گوجه و تخم مرغ می تواند یک وعده کامل برای کودکان و حتی بزرگسالان باشد، بنابراین همیشه یک انتخاب ثابت در منوی صبحانه است. برای اینکه بتوانید املت گوجه فرنگی را در خانه به صورت کافه چی ها و قهوه خانه ها بپزید، باید نکاتی را رعایت کنید که در این قسمت از آموزش آشپزی به شما عزیزان یاد خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه املت ربی قهوه خانه ای :

رب گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری

تخم مرغ

4 عدد

روغن مایه

به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

آب جوش

4 قاشق غذاخوری

لیمو ترش

1 عدد

جعفری برای تزئین

به مقدار دلخواه

دستور پخت املت گوجه فرنگی با رب

مرحله اول :

برای تهیه املت ربی بایستی تابعی از جنس روی را روی حرارت بگذارید تا حسابی داغ شود، معمولاً بیشتر قهوه خانه چی ها و کافه ها از این جنس تابه برای آماده سازی املت ها و محتویات دارای تخم مرغ استفاده می کنند.
 اکنون 8 قاشق غذاخوری روغن در تابه بریزید و منتظر بمانید تا داغ شود.

مرحله دوم :

رب گوجه فرنگی را با آب جوش درون یک زیپ کیپ بریزید و آنها را به خوبی هم بزنید و تکان دهید تا رب گوجه رقیق شود، سپس درون تابه که قبلاً با روغن آن را چرب کردید بریزید.

مرحله سوم :

سرخ کردن رب گوجه یک کلید طلایی برای داشتن یک املت خوشمزه ربی می باشد، بنابراین رب گوجه رقیق شده را در حرارت متوسط به خوبی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله چهارم :

بعد از روغن انداختن رب تخم مرغ را به همراه نمک، فلفل و یک چهارم قاشق چای خوری زردچوبه به رب گوجه اضافه کنید و صبر کنید تا سفیده تخم مرغ کمی سفت شود 《بلافاصله هم زدن املت پس از ریختن تخم مرغ ها باعث می شود املت شما رنگ خوبی پیدا نکند 》

مرحله پنجم :

بعد از آن بایستی کمی بیشتر روغن به املت اضافه کنید تا در انتها تخم مرغ ها و رب به کف تابع نچسبد، سپس مواد را هم بزنید و روی آن آب لیمو بچکانید، آبلیموی تازه املت را بی نظیر می کند.

مرحله ششم :

پس از روغن انداختن تخم مرغ می توانید املت را در همان تابه مورد نظر را در ظرفی دیگر با پیاز، جعفری، خیارشور و نان سر کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب