farsi beauty

طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی خوشمزه

دلمه گوجه فرنگی

دلمه گوجه فرنگی یکی از غذاهای فوق العاده ی ایرانی است که به صورتی ساده آماده شده و با رسپی های متنوعی تهیه می شود. برای مشاهده ی آموزش دلمه گوجه فرنگی در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

گوجه فرنگی

۸ عدد

فیله مرغ

۴ عدد

سیب زمینی

۲ عدد

برنج‌ پخته

۴ قاشق غذاخوری

پیاز

۲ عدد

سبزیجات خشک

۲ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی

۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

زردچوبه و روغن

به مقدار لازم

دستور پخت دلمه گوجه

در مرحله ی اول گوجه فرنگی را آماده کرده و‌ پیاز را بر روی حرارت تفت می دهیم :

در ابتدای کار گوجه فرنگی ها را به خوبی می شوییم. سپس قسمت بالایی گوجه فرنگی ها را خارج کرده و به کمک قاشق داخل شکم گوجه فرنگی را خارج می کنیم. اما قسمت هایی از گوجه فرنگی را که خارج کرده ایم را دور نمی ریزیم زیرا برای پوره به آنها احتیاج داریم. سپس پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم. حالا تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و پس از اضافه کردن روغن پیاز را داخل تابه ریخته و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک شود. سپس مقداری زردچوبه داخل پیاز ریخته و به مدت یک دقیقه تفت می دهیم.

در مرحله ی دوم مرغ را به همراه مواد دیگر به پیاز اضافه می کنیم :

در مرحله ی دوم فیله ها ی مرغ را به شکل نگینی خرد کرده و داخل تابه می ریزیم. پس از آنکه فیله تغییر رنگ داد قسمت های اضافی گوجه را رنده کرده یا داخل غذا ساز پوره می کنیم و داخل تابه می ریزیم. حالا رب گوجه فرنگی و سبزیجات معطر را داخل تابه ریخته و تفت می دهیم تا خامی رب برطرف شود. سپس برنج را همراه با نمک داخل تابه ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه داخل گوجه فرنگی ها را با این مواد به خوبی پر می کنیم.

در مرحله ی سوم دلمه ها را داخل فر می پزیم :

در مرحله ی سوم فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم و صبر می کنیم تا گرم شود. سپس دلمه ها را داخل سینی فر می چینیم و کمی آب در سینی فر می ریزیم. و اجازه می دهیم دلمه ها به مدت سی دقیقه داخل فر بمانند و پخته شوند. در ادامه سیب زمینی ها را پوست گرفته و به شکل نگینی خرد می کنیم. در نهایت تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و پس از اینکه مقداری روغن اضافه کردیم سیب زمینی ها را داخل تابه می ریزیم تا به خوبی سرخ شوند. در پایان هم دلمه ها را همراه با سیب زمینی های سرخ شده داخل ظرف مورد نظر ریخته و سرو می کنیم. غذای ما حاضر است.

دلمه گوجه فرنگی

منبع تصاویر lifelovekimia و tasty.vegan.foods

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب