farsi beauty

هر آنچه باید در مورد خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی بدانید

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یا بادنجان رومی گیاهی پر فایده و پر طرفدار نزد ایرانی ها بوده است که بومی آمریکای جنوبی است و در زمان استعماری اسپانیا به نقاط دیگر‌ جهان راه پیدا کرده. البته این نکته را هم اضافه می کنیم که گوجه فرنگی میوه بوده ، اما به علت نداشتن هسته و با توجه به علم باغبانی در دسته ی سبزیجات جای می گیرد. گوجه فرنگی دارای فواید دارویی و درمانی فراوانی است که ما در اینجا چند مورد از آن را برایتان شرح می دهیم.

بهبود بینایی به کمک گوجه فرنگی:

اگر به دنبال روشی برای بهبود بینایی خود هستید حتما گوجه فرنگی استفاده کنید. گوجه فرنگی به علت داشتن ویتامین A سبب تقویت چشم ها شده و شما را از بیماری های  دژنراسیون و شب کوری در امان نگه می دارد.

گوجه فرنگی

دفع سنگ کلیه با مصرف گوجه فرنگی:

جالب است بدانید گوجه فرنگی به دلیل محتوای بالای آب مانند یک دیورتیک طبیعی ادرار را افزایش می دهد و باعث دفع سموم، نمک و اسید اوریک شده و کمک بزرگی به دفع سنگ کلیه می کند.

درمان آرتروز و روماتیسم به کمک گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی به علت داشتن لیکوپن و بتاکاروتن دارای خواص فوق العاده ای برای کاهش و درمان التهابات است .بنابر این سبب پیشگیری و درمان آرتروز ، روماتیسم و پوکی استخوان می شود.

بهبود سرطان همراه با گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی به علت دارا بودن مقدار زیادی لیکوپن دارای خواص فوق العاده ای در  کاهش خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان های پروستات ، دهانه ی رحم ، ریه مری و کورولکتال است. همچنین تحقیقات نشان داده است که وجود کاروتئونید ها در گوجه فرنگی سبب پیشگیری و درمان سرطان پستان در بانوان می شود.

گوجه فرنگی

کنترل فشار خون با استفاده از گوجه فرنگی:

وجود مقدار زیادی پتاسیم در گوجه فرنگی سبب شده است که مصرف روزانه ی آن باعث کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا شود. پتاسیم دارای خاصیت کاهنده ی تنش ها در عروق خونی و شریان ها است. و در نتیجه فشار خون بالا را کاهش می دهد.

همچنین با استفاده از یافته های جدید محققان، وجود لیکوپن در دانه های گوجه فرنگی باعث کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک در افرادی که دچار فشار خون بالا هستند می شود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی

بهبود نقرس به کمک گوجه فرنگی :

از آنجا که گوجه فرنگی دارای حجم زیادی آب است مانند یک دیورتیک طبیعی عمل کرده و سبب دفع اسید اوریک های بدن می شود و در نتیجه کمک بزرگی به درمان نقرص می کند.

فواید فوق العاده ی گوجه فرنگی در دوران بارداری:

گوجه فرنگی سرشار از فولات است و یکی از منابع بی نظیر طبیعی برای زنان باردار می باشد. که مانع از نقص در لوله های عصبی جنین خواهد شد.

گوجه فرنگی

خواص گوجه فرنگی برای نوزادان و کودکان:

اگر به دنبال روشی هستید که به طور طبیعی و به دور  از قرص های شیمیایی،  بینایی کودک یا نوزاد تان را تقویت کنید. گوجه فرنگی  به علت داشتن کاروتئونید ، یکی از  بهترین گزینه ها است. همچنین وجود  بخش زیادی کلسیم و ویتامین K در گوجه فرنگی باعث توانایی بالای گوجه فرنگی در تقویت استخوان ها و دندان ها در فرزند شما می شود. علاوه بر اینها وجود مقدار بالایی آنتی اکسیدان و ویتامین c در گوجه فرنگی سبب بالا رفتن سیستم ایمنی در کودکان و نوزادان می شود.

درمان کم کاری تیروئید با مصرف گوجه فرنگی:

با توجه به تحقیقات انجام شده، گوجه فرنگی سرشار از سلنیوم است و توانایی بسیار بالایی در تنظیم عملکرد غده ی تیروئید داشته و باعث بهبود کم کاری تیروئید در افراد می شود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دوست دار مغز:

استفاده از گوجه فرنگی روشی عالی برای دور بودن از بیماری هایی همچون زوال عقل و آلزایمر است.

همچنین گوجه فرنگی معدنی از آنتی اکسیدان، بتاکاروتن و لیکوپن است که از مغز در برابر غلظت بالای اسید های چرب امگا3 و  آسیب های رادیکال های آزاد محافظت میکند .این نکته را هرگز فراموش نکنید که مصرف گوجه فرنگی همراه با روغن زیتون دارای خواص بسیار بالاتری است. زیرا کاروتئونید های موجود در گوجه فرنگی در چربی روغن زیتون آمیخته شده و راحت تر توسط خون جذب می شود.

 

گوجه فرنگی

درمان سرماخوردگی با مصرف گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی به علت داشتن مقدار زیادی ویتامین c و ویتامین K  باعث تقویت سیستم ایمنی در بدن شده و سبب بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا می شود.

بهبود یبوست و اسهال به کمک گوجه فرنگی:

فیبر بالای موجود در گوجه فرنگی سبب بهبود حرکت روده شده و در نتیجه روده را به طرز شگفت انگیزی پاکسازی می کند. و مانع از ایجاد اسهال و یبوست در افراد می شود.

پیشگیری از سرطان پروستات با گوجه فرنگی :

 وجود لیکوپن در گوجه فرنگی  مانع از بزرگ شدن پروستات  و سرطان پروستات در آقایان می شود. همچنین وجود لیکوپن در گوجه فرنگی سبب بهبود اختلالات نعوظ شده و با افزایش و تقویت کیفیت اسپرم ناتوانی جنسی در آقایان را درمان می کند.

کاهش وزن  همراه با گوجه فرنگی:

فیبر موجود در گوجه فرنگی سبب کاهش اشتها در افراد شده و مانع از پر خوری و افزایش وزن می شود. همچنین وجود فیبر در گوجه فرنگی روده ها را پاک سازی کرده و همین امر سبب لاغری و کاهش وزن در افراد می شود.

گوجه فرنگی

درمان زخم معده با گوجه فرنگی:

وجود مقدار زیادی آنتی اکسیدان و فیبر در گوجه فرنگی باعث بهبود هضم غذا شده و سبب درمان زخم معده، درد معده و سلامت دستگاه گوارش می شود.

جلوگیری از ایجاد سنگ ادراری:

با توجه به تحقیقات انجام شده استفاده از آب گوجه فرنگی تازه می تواند مانع از ایجاد تشکیل سنگ ادراری در افراد شود.

گوجه فرنگی

کاهش خطر ابتلا به سنگ‌ کیسه صفرا:

با توجه به تحقیقات انجام شده مصرف گوجه فرنگی می تواند درصد ابتلا به  سنگ کیسه صفرا و سنگ‌ کلیه را کاهش دهد .بنابر این سعی کنید گوجه فرنگی را حتما در سبد غذایی خود جای دهید.

تقویت سلامت کبد با مصرف گوجه فرنگی:

وجود بخش زیادی لیکوپن در گوجه فرنگی سبب دور بودن از عوامل آسیب رسان به DNA شده و در نتیجه سبب سلامت کبد می شود. همچنین گوجه فرنگی شامل ویتامین هایی از جمله  B کمپلکس است که باعث بالا رفتن درصد سلامت کبد در افراد می شود. همچنین گوجه فرنگی از التهابات کبد بر اساس رژیم پر چرب جلوگیری می کند.

گوجه فرنگی

خواص گوجه فرنگی برای پوست و مو:

بهبود منافذ باز پوست :

اگر به دنبال یک روش طبیعی و فوق العاده برای درمان منافذ پوست صورتتان می باشید، گوجه فرنگی بهترین گزینه است . گوجه فرنگی یکی از ساده ترین و بهترین روش ها برای درمان منافذ پوست شمااست. برای رسیدن به این مقصود چهار قطره آب گوجه فرنگی را با یک قطره آب مخلوط کرده و به کمک پنبه به پوست صورت خود مالیده و ماساژ دهید. پس از پونزده دقیقه می توانید صورتتان را با آب شست و شو دهید.

گوجه فرنگی روشنی بخش فوق العاده ی پوست :

وجود بخش زیادی ویتامین  c در گوجه فرنگی سبب گشته که استفاده از آن باعث پاکسازی پوست صورت شما شده و در نتیجه پوست شمارا روشن تر و درخشان تر کند. اگر به دنبال رسیدن به درخشش پوست صورتتان هستید کافی است یک قاشق چایخوری ماست را به یک قاشق چایخوری بلغور جو دو سر و دو قاشق پوره ی گوجه فرنگی اضافه کنید.پس از آنکه مواد را به خوبی مخلوط کردید مواد را بر روی پوست صورتتان ( در صورت تمایل گردنتان ) بمالید. و اجازه دهید 20 دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند.سپس آن را با آب شست و شو دهید.

رسیدن به پوستی صاف ، بی نقص و درخشان به کمک گوجه فرنگی :

یکی از فواید بی نظیر گوجه فرنگی وجود بخش زیادی آنتی اکسیدان در آن می باشد و این مساله باعث شده که استفاده از گوجه فرنگی سبب درخشش و صاف شدن پوست شود. برای رسیدن به چنین پوست زیبایی به دو قاشق غذاخوری عسل و آب یک عدد گوجه فرنگی احتیاج دارید. پس از آنکه مواد را با یکدیگر ترکیب کردید آن را به پوست صورتتان مالیده و اجازه دهید 15 دقیقه بر روی آن باقی بماند. سپس آن را با آب سرد شست و شو دهید.

پاکسازی قوی پوست صورت :

جالب است بدانید  گوجه فرنگی توانایی بی نظیری در از بین بردن سلول های مرده ی پوست دارد و استفاده از آن می تواند پوست شما را به طرز شگفت انگیزی پاک سازی کند. اگر تمایل دارید که پوستتان را پاکسازی کرده و سلول های مرده ی آن را از بین ببرید کافی است آب یک عدد گوجه فرنگی را با یک قاشق چای خوری شکر مخلوط کرده و مخلوط را به صورتتان مالیده و ماساژ دهید .در نهایت می توانید آن  را با آب سرد شست و شو دهید.

درمان بی نظیر ریزش مو به کمک گوجه فرنگی :

امروزه استفاده از گوجه فرنگی و آب آن یکی از روش های فوق العاده و طبیعی برای درمان ریزش مو شناخته می شود. اگر به دنبال روشی عالی برای کاهش ریزش موی سرتان می باشید یک عدد گوجه فرنگی را پوره کرده. و گوجه فرنگی له شده را به مو و پوست سرتان بمالید.پس از آنکه مخلوط، بیست دقیقه بر روی موی سرتان باقی ماند موهایتان را با آب گرم بشویید‌.

بهبود شوره ی سر :

 گوجه فرنگی به علت  داشتن مقدار زیادی ویتامین c توانایی بالایی در رفع شوره ی سر دارد.برای رسیدن به این مقصود 2 تا 3 گوجه فرنگی را له کرده و آن را با 2قاشق غذاخوری آب لیموی تازه مخلوط کنید و مخلوط را به مو و پوست سرتان بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند سپس آن را با آب گرم بشویید.

گوجه فرنگی

بهبود موهای خشک و آسیب دیده با کمک گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی حاوی آب فراوانی است که باعث می شود برای موهای خشک و آسیب دیده بسیار مفید باشد .اگر به دنبال بهبود موهای آسیب دیده تان هستید یک عدد گوجه فرنگی را له کرده و پوره ی آن را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و به مو و پوست سرتان بمالید. بگذارید 20 دقیقه بر روی پوستتان بماند و در نهایت آن را با شامپو و آب شست و شو دهید.

گوجه فرنگی ، مرطوب کننده ی فوق العاده ی پوست :

 وجود بخش زیادی آب در گوجه فرنگی سبب گشته که از آن به عنوان یک آب رسان و مرطوب کننده ی عالی برای پوست صورت یاد کنند .برای رسیدن به این هدف کافی است یک عدد گوجه فرنگی و یک عدد آووکادو را له کرده و پوره هایشان را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس مخلوط را بر روی پوست صورت مالیده و اجازه دهید 20 تا30 دقیقه بر روی پوست شما بماند و در نهایت آن را با آب بشویید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب