farsi beauty

طرز تهیه تیرامیسو خوشمزه به سبک ایتالیایی + بیسکوئیت لیدی فینگر

آموزش تیرامیسو

تیرامیسو یکی از انواع دسر های خوشمزه‌ی جهانی است که طعمی عالی داشته و محبوبیت فوق العاده ای در سراسر جهان دارد. البته تیرامیسو در کشور های مختلف با دستور های مختلفی تهیه می شود. این دسر خوشمزه متعلق به کشور ایتالیا است که با خامه و بیسکویت تهیه می شود. برای مشاهده ی آموزش طرز تهیه ی تیرامیسو در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم تیرامیسو برای چهار نفر:

قهوه اسپرسو

۱ فنجان

بیسکویت لیدی فینگر

۱ بسته

پودر کاکائو

نصف قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ

۳ عدد

پنیر ماسکارپونه

۱۵۰ گرم

خامه

۲۰۰ گرم

شکر

۱۰۰ گرم

دستور تهیه ی تیرامیسو

در مرحله ی اول زرده تخم مرغ را با مواد دیگر ترکیب می کنیم:

در ابتدای کار تخم مرغ ها را شکسته و زرده و سفیده ی آن را جدا کرده و داخل دو کاسه ی مختلف می ریزیم. سپس زرده ی تخم مرغ ها را با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا کرم رنگ شده و حجیم شود. حالا شکر را داخل کاسه ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا شکر در آن حل شود. حالا پنیر ماسکارپونه را به کاسه ی حاوی زرده تخم مرغ اضافه کرده و به کمک همزن خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه خامه را داخل کاسه ای ریخته و به خوبی هم می زنیم تا حجیم شود. هم زدن خامه باید در حدی باشد که اگر کاسه را بر گرداندیم خامه از آن بیرون نریزد. حالا خامه را به باقی مواد اضافه کرده و ترکیب می کنیم.

در مرحله ی دوم سفیده تخم مرغ را همراه با مواد دیگر به کاسه می افزاییم:

در مرحله ی دوم سفیده تخم مرغ را به کمک همزن برقی هم می زنیم. به گونه ای که سفید رنگ و حجیم شده و پف کند. سپس به موادمان اضافه کرده و به کمک لیسک تمام مواد را هم زده و به خوبی زیر و رو می کنیم. سپس قهوه‌ اسپرسو را تهیه کرده و زمان می دهیم تا خنک شود زیرا اگر اسپرسو را به صورت داغ اضافه کنیم بیسکویت له می شود. اسپرسوی خنک شده را در کاسه ای بزرگ می ریزیم و بیسکویت لیدی فینگر را به اندازه ای که در ظرف قهوه جا شود ( ۲ تا ۳ عدد) اضافه می کنیم. سپس بیسکویت را بر می گردانیم تا به شکل کامل به اسپرسو آغشته شود و به سرعت خارج می کنیم تا تنها کمی مرطوب شوند. در ادامه ظرفی پیرکس مستطیلی انتخاب کرده و بیسکویت های آغشته شده به اسپرسو را در کف ظرف می چینیم به شکلی که کف ظرف از بیسکویت پوشیده شود.

در مرحله ی سوم موادمان را داخل ظرف قرار می دهیم و سرو می کنیم:

در مرحله ی سوم نیمی از مایه ای را که آماده کرده ایم را آرام آرام داخل ظرف می ریزیم تا کاملا روی بیسکویت ها را بپوشاند . سپس مقدار کمی پودر کاکائو بر روی آن الک می کنیم. در ادامه برای بار دوم لایه دوم را می چینیم و بیسکویت ها را به قهوه ی اسپرسو آغشته می کنیم. سپس داخل ظرف چیده و روی‌ آنها را از باقی مایه ای که تهیه کرده ایم می‌پوشانیم و پس از آن پودر کاکائو را روی‌ آن الک می کنیم. حالا روی ظرف را با سلفون پوشانده‌‌ و به مدت شش ساعت داخل یخچال می گذاریم تا استراحت کند. اگر زمان داشتیم بهتر است تیرامیسوی ما بیست و چهار ساعت در یخچال بماند تا منسجم‌تر شود و برای برش زدن مناسب تر شود. در ‌پایان هم تیرامیسو را از یخچال خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار داده و برش می زنیم. تیرامیسوی ما آماده است نوش جان.

بیان نکته ی تکمیلی:

برای تهیه ی تیرامیسو می بایست از پنیر ماسکارپونه استفاده کرد اما اگر از این پنیر در دسترس نداشتیم کافی است از پنیر خامه ای استفاده کنیم. و اگر پنیر خامه ای نمک داشت باید سی دقیقه آن را در آب سرد قرار دهیم تا شوری اش از بین برود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب