farsi beauty

موثرترین راه های مراقبت از سلامت و زیبایی پوست اینجاست!

پوست صورت

اکثر افراد به دنبال روش هایی هستند که با رعایت یا انجام آن پوستی زیبا، سالم و شادابی داشته باشند. همچنین باید به این نکته توجه کرد که علاوه بر تاثیر مهم پوست بر زیبایی، وظایف دیگری مانند کنترل دما و دفاع در برابر انواع میکروب ها و.. نیز به عهده ی پوست می باشد که ضرورت مراقبت از آن را چند برابر می کند. ما در فارسی بیوتی قصد داریم روش هایی به شما آموزش دهیم که با رعایت و انجام آن ها به پوستی ایده آل دست پیدا کنید. با ما همراه باشید.

 

۱۳ نکته ی مهم برای مراقبت از پوست:

1) هر ماده ای را بر روی پوست خود امتحان نکنید:

اکثر افراد بیشتر اوقات روز چیز های متفاوتی را بر روی پوست خود امتحان می کنند. اما مساله ای که به آن بی توجه اند این است که برخی از ماسک ها و موادی که بر روی پوست می زنند پوست را حساس تر کرده و یا باعث ایجاد مشکلاتی می شود. یکی از پزشکان متخصص (دکتر تریسی ایوانز) در رابطه با پوست می‌گوید که بیشتر مواردی که در آشپزخانه وجود دارد‌ و شما آن ها را مورد استفاده قرار می دهید. پوست را خراب کرده و ممکن است شما نیز مستعد حساسیت باشید.و یا یکی دیگر از پزشکان( دکتر استا کرونبرگ) در این زمینه معتقد است لیمو پوست را نسبت به نور خورشید حساس کرده و می تواند سبب ایجاد لک و حساسیت شود. بنابر این با توجه به نظرتان پزشکان و افراد متخصص اشتباه بزرگی است که هر ماده ای را به سادگی بر روی پوست صورت امتحان کنید. اگر می خواهید چیزی به صورت خود بزنید اول چند روز بر روی بازوی خود امتحان کنید و به کمک چیزی مانند پلاستیک روی آن را بپوشانید و پس از آنکه مطمئن شدید پوستتان به آن ماده حساس نیست می توانید از آن بر روی پوست صورتتان هم استفاده کنید.

 

2) به اندازه ی کافی بخوابید:

این چیزی است که بیشتر مردم نسبت به آن بی توجه اند. افراد گمان می کنند انجام برخی مراقبت ها از پوست می تواند پوستشان را به پوستی بی نظیر تبدیل کند. اما این تمام خواسته ی پوست از شما نیست. پوست به هفت ساعت خواب عمیق احتیاج دارد که اگر در روند خوابتان دچار مشکل شده اید ورزش هایی از جمله یوگا می توانند به شما کمک کنند که عمیق تر و بهتر به خواب بروید. همچنین شما می بایست چند ساعت از وقتتان را در طول روز به استراحت و تنفس درست اختصاص دهید تا به پوستی سالم دست پیدا کنید.

 

کرم مرطوب کننده

3) تغذیه پوست فراموش نشود:

یکی از عواملی که سبب تغذیه ی پوست می شود استفاده از سبزیجات و میوه ها می باشد. همچنین استفاده از روغن های طبیعی می توانند مانند معجزه برای پوست عمل کرده و به شکلی درست پوست را تمیز می کند. از روغن نارگیل، زیتون و.. می توان در این امر استفاده کرد. همچنین یکی از مهم ترین نیاز های پوست استفاده از کرم های مرطوب کننده است. که با استفاده از این چند مورد می توانید به تغذیه ی مناسب پوستتان کمک کنید.

 

4) استفاده از وسایل آرایشی با کیفیت پایین ممنوع:

اکثر خانم ها با بی توجهی نسبت به عواقب این مساله از کرم های بی کیفیتی استفاده کرده و اجازه می دهند این کرم ها مدت زیادی بر روی پوستشان مانده و منافذ پوست را ببندد. این مساله باعث ایجاد جوش بر روی پوست و کاهش کیفیت آن می شود. حتما از کرم و وسایل آرایشی با کیفیت بالا استفاده کنید و پوست خود را (صبح و شب) با صابون های مناسب شست و شو دهید.

 

 

5) استفاده از ماسک شکر برای شفافیت پوست:

از ماسک شکر استفاده کنید تا پوستتان را به طرزی فوق العاده لایه برداری کرده و پوست های مرده را کنار بزنید تا به پوستی شفاف و روشن برسید. پس از استفاده از ماسک شکر حمام گزینه ی مناسبی برای پوست شما است.

 

مواد مورد نیاز برای ماسک شکر:

  • آب گرم: ۳ قاشق
  • شکر: ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون یا روغن نارگیل: ۱ پیمانه

 

نکته : با توجه به نظر دکتر جسی چیونگ اضافه کردن عسل و پوره ی جو به این ماسک راه بهتری برای آرام ساختن و مطلوب کردن پوست می باشد.

 

طرز استفاده از ماسک:

ظرفی مناسب انتخاب کرده و آب گرم و شکر را داخل آن بریزید .سپس آن را مخلوط کنید تا دانه های شکر داخل آب حل شود. اطمینان حاصل کنید که دانه ها داخل آب حل شده باشند تا آسیبی به پوست وارد نشود. سپس یک پیمانه روغن زیتون یا نارگیل را به ماسک اضافه کرده و بر روی پوست بگذارید و به مدت چند دقیقه آن را بر روی پوست ماساژ داده و در پایان با آب گرم شست و شو دهید.

 

چای سبز

6) استفاده از چای سبز برای درمان التهاب پوست:

چای سبز یکی از روش های مناسب برای بهبود التهاب پوستی می باشد.همانطور که دکتر آوا شمبن معتقد است چای سبز مانند آنتی اکسیدان عمل کرده و آب گل رز خواص ضد بر افروختگی دارد. زمانی که پوست مانند آنچه در بیماری درماتیت پیش می آید قرمز شده و یا مانند بیماری پسوریازیس خشک و ملتهب می شود. به شکل کلی ورم و برافروختگی زیادی بر روی پوست وجود دارد. این ها از سیستم طبیعی بدن برای کمتر شدن آسیب به سلول ها حفاظت می کنند.

 

طرز استفاده:

یک لیوان را تا نصفه آب جوش بریزید. سپس دو عدد چای کیسه ای را داخل آن کرده و اجازه دهید پانزده دقیقه داخل آن بمانند. سپس چای های کیسه ای را خارج کرده و آب گل رز را داخل لیوان ریخته و با آن ترکیب کنید. هنگام استفاده از این ماسک بهتر است از اسپری استفاده کرده و باقی آن را داخل ظرفی بریزید و درب آن را ببندید.

 

7) استفاده از شیر برای بهبود پوست آسیب دیده:

اگر پوست شما دچار ورم یا آسیب دیدگی شده بود کافی است یک پارچه ی تمیز یا گاز استریل را داخل شیر قرار دهید و پس از مچاله کردن بر روی محل آسیب دیده و ورم کرده ی پوست که درد می کند بگذارید. نتیجه عالی خواهد بود.

 

coconut oil روغن نارگیل

8) روغن نارگیل برای ایجاد رطوبت در پوست:

اگر به تازگی حس می کنید که پوستتان خشک شده است ما به شما نرم کننده ای طبیعی را پیشنهاد می کنیم. روغن نارگیل دارای خاصیت ضد ورم و نرم کنندگی قوی است که با استفاده از آن با خشکی پوست خداحافظی خواهید کرد. این روغن بی نظیر در ظرف شکل جامد داشته و پس از قرار گرفتن بر روی پوست به وسیله ی حرارت بدن آب می شود. با توجه به نظر صاحب نظرانی مانند دکتر چیونگ این روغن مرطوب کننده ای طبیعی، عالی و خانگی است که نباید آن را فراموش کرد. بنابر این آیا وقت آن نشده که از این روغن پر سود استفاده کنید؟

 

9) ماسک سفیده ی تخم مرغ برای رفع جای لک و جوش:

اگر شما هم از افرادی هستید که نگران جای جوش و لک خود هستید و به دنبال روشی برای رفع آن می باشید ماسک سفیده ی تخم مرغ و ماست پیشنهاد مناسبی است. با توجه به گفته ی دکتر شمبن وجود لاکتیک در ماست سبب شل شدن چرک روی لک ها شده و سفیده ی تخم مرغ به عنوان لکه بر آن را خالی می کند.

 

دستور استفاده :

یک ظرف مناسب انتخاب کرده و یک قاشق غذا خوری ماست را به همراه سفیده ی تخم مرغ داخل ظرف ریخته و ترکیب کنید. می توانید نصف آووکادو را هم اضافه کنید.زیرا آووکادو سبب افزایش رطوبت شده و از قرمزی پوست جلوگیری می کند. حالا ماسک را  روی پوست بگذارید و اجازه دهید ده دقیقه روی آن بماند. در نهایت هم صورتتان را بشویید.

10) ایجاد شوینده ای بی نظیر با گندم و‌جو:

اگر نمی خواهید از محصولات شوینده ای که در بازار وجود دارد استفاده کنید و یا وجود رتینوئید هایی که در محصولات ضد چروک وجود داشته و برای پوست ضرر دارد سبب شده که به فکر یک راه دیگر برای شست و شوی پوستتان باشید ما ترکیب پوره جو و عسل را به شما پیشنهاد می دهیم. زیرا استفاده از پوره ی جو و عسل علاوه بر خاصیت ضد عفونی که دارد مانع از قرمز شدن پوست صورت شما می شود. همچنین ماست به علت دارا بودن لاکتیک می تواند مانند یک لایه بردار مناسب عمل کند. برای آنکه رطوبت مناسبی هم به موادتان اضافه کنید کافی است دانه های گل آفتاب گردان را له کرده و به مواد بیفزایید. زیرا روغنی که از گل آفتابگردان آزاد می شود سبب رطوبت پوست شما می شود.

 

مواد مورد نیاز :

  • عسل گرم : ۱ قاشق غذاخوری
  • پوره جو : ۱ قاشق غذاخوری
  • دانه آفتابگردان : ۱ قاشق غذاخوری
  • ماست : ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز استفاده :

ظرفی مناسب انتخاب کنید. سپس پوره جو و دانه ی آفتابگردان را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس عسل گرم و ماست را هم به مواد اضافه کرده و ترکیب کنید. حالا ماسک را بر روی صورت، گردن و سینه ی خود مالیده و اجازه دهید ۳ دقیقه بر روی پوست بماند. در پایان آن را شست و شو دهید.

 

11) ماسک شیر و ماست برای بهبود پوست خشک:

پوست بسیاری از افراد به علت آفتاب سوختگی، خورشید، استفاده از محصولات حاوی رتینوئید و‌.. دچار خشکی و آسیب دیدگی شده است. ما برای حل این مشکل استفاده از شیر را پیشنهاد می دهیم. شیر شامل پروتئین است که زمان زیادی بر روی پوست مانده و از خشکی پوست تا مدتی جلوگیری می کند. ماسک شیر و ماست و عسل ماسکی بی نظیر برای رطوبت بخشیدن به پوست است.

مواد مورد نیاز :

  • شیر : ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست : ۱ چهارم فنجان
  • عسل : نصف قاشق غذاخوری

 

طرز استفاده :

ظرفی مناسب انتخاب کرده و شیر، ماست و عسل را به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. سپس از مواد بر روی صورت، گردن و سینه ها بزنید و زمان دهید پانزده دقیقه بر روی پوست باقی بماند. در پایان هم با آب گرم شست و شو دهید.

 

12) چای کیسه ای برای از بین بردن خارش چشم ها:

یکی از ساده ترین روش ها برای رفع خارش چشم ها استفاده از چای کیسه ای بابونه است. این چای که به شکل کمپرسی سرد مورد استفاده قرار می گیرد توانایی این را دارد که خارش چشم ها را رفع کند. علاوه بر این رنگ داخل چای دارای خاصیت تسکین دهندگی درد بوده و کافی است چای کیسه ای که سرد شده است را بر روی محل درد بگذارید و اجازه دهید ده دقیقه بر روی محل درد بماند. تا میزان درد کم شود.

 

13) سرکه برای از بین رفتن برافروختگی انگشتان:

همانطور که می دانید سرکه یک ضدعفونی کننده ی قوی است. استفاده از آن می تواند جرم های نوک انگشت ها را رفع کند. برای تمیز کردن ناخن ها از شر عفونت های باکتری و مخمری و جلوگیری از برافروختگی نوک انگشتانتان کافی است مقداری سرکه را با آب ترکیب کرده و انگشتانتان را داخل آن قرار دهید تا نتیجه ی عالی آن را مشاهده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب