farsi beauty

بهترین زمان برای خوردن موز+نکات کلیدی آن

موز

موز یکی از میوه های مقوی و پر خاصیت می باشد که فواید زیادی برای بدن دارد. اما آنچه که اهمیت دارد این است که زمان خوردن موز می تواند بر مفید و یا مضر بودن آن تاثیر داشته باشد.

خوردن موز به صورت ناشتا اشکال دارد؟

موز یک میوه مقوی و سالم و سرشار از فیبر، پتاسیم و منیزیم می باشد اما نمی تواند گزینه مناسبی برای صبحانه باشد. به گفته یکی از متخصصان تغذیه مو تنها میوه زردی است که به هیچ عنوان برای وعده صبحگاهی پیشنهاد نمی شود. به همین سبب اگر روزی برای رفتن به کار و .. عجله دارید، خوردن موز به هیچ وجه به شما توصیه نمی شود.

چرا نباید موز را در وعده صبحانه خورد؟

موز دارای ۲۵ درصد شکر طبیعی می باشد و زمانی که در وعده صبح خورده می شود مقدار زیادی اسید و قند تولید می کند و این امر می تواند باعث بروز مشکلاتی شود که عبارتند از:

  • عدم سیر نگه داشتن شما برای مدت زیاد.
  • احساس گرسنگی و ضعف
  • ریزه خواری کردن
  • افزایش قند خون
  • افزایش میزان جذب چربی
  • بروز مشکلات گوارشی
  • تحریک شدن معده

در نتیجه نباید موز را در صبحانه بخورید مگر اینکه همراه با غذایی که دارای چربی سالم است، میل شود. در این صورت نیز شما در طول روز احساس سنگینی و خواب آلودگی خواهید کرد.

موز

خوردن موز در شب و قبل از خواب اشکالی دارد؟

از آنجا که موز سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی است. در واقع خوردن موز در شب مانعی ندارد اما توصیه می شود افرادی که به سرفه و یا سرماخوردگی دچارند بهتر است که از خوردن موز در شب خودداری کنند زیرا می تواند علائم شما را تشدید کند. علاوه بر آن به دلیل سنگین بودن موز بهتر است که قبل از خواب خورده نشود.

زمان مناسب برای خوردن موز کی است؟

به طور کل توصیه می شود که موز را برای میان وعده در عصر و غروب مصرف کنید. هضم شدن میوه موز نیاز به زمان زیادی دارد و ممکن است سبب تنبلی شما شود. علاوه بر آن افرادی که دارای مشکلات زیر هستند نیز باید از خوردن موز در عصر و غروب نیز خودداری کنند.

موز

فواید خوردن موز در عصر و غروب

خوردن موز به خصوص پس از ورزش و بدنسازی برای شما بسیار مفید است و می تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد که عبارتند از:

کمک به اسید معده

افرادی که به خوردن فست فود و بیرونی عادت دارند بهتر است بعد از خوردن این غذا ها موز بخورند تا از بروز زخم معده جلوگیری شود و همچنین از حرارت بدن کاسته شود.

از چاق شدن شما جلوگیری می کند.

موز به طور میانگین دارای ۱۵۰ کالری می باشد. بنابراین درصورتی که می خواهید یک وعده غذایی کم کالری داشته باشید خوردن ۲ عدد موز به همراه شیر کم چرب می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

خوردن موز سبب کم شدن اشتها و تمایل شما به خوردن شیرینی جات می شود.

در صورتی که شب هوس خوردن شیرینی جات کرده اید به شما پیشنهاد می شود که به جای مصرف کیک و شیرینی از موز استفاده کنید. موز به اندازه کافی شیرین است و علاوه بر آن دارای ویتامین، پتاسیم، فیبر و بسیاری مواد مغذی دیگر نیز می باشد که می تواند برای بدن شما فواید بیشتری داشته باشد.

خوردن موز سبب خواب راحت می شود.

خوردن موز در عصر و غروب می تواند بدن شما را برای داشتن خوابی راحت و با آرامش آماده کند. زیرا موز دارای مقدار زیادی پتاسیم می باشد که موجب ریلکس کردن ماهیچه ها می شود و کمک می کند تا شما خواب خوب و با کیفیتی را تجربه کنید.

موز

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب