farsi beauty

خواص دمنوش آویشن به همراه طرز تهیه و طریقه مصرف آن

دمنوش آویشن Thyme tea

آویشن گیاهی است که از آن به عنوان ادویه استفاده می شود، این گیاه از خانواده گیاهان نعنایی است و به طرز چشمگیری حدود 400 گونه دارد. آویشن به دلیل خواص درمانی بالایی که دارد هم در صنعت آشپزی و هم در درمان بیماری ها و مشکلات بدن اثر گذار است. از برگ ها گل آویشن و روغن این گیاه برای بسیاری از مشکلات در کودکان و بزرگسالان استفاده می کنند. گیاه آویشن از عصر قدیم یک گیاه فوق درمانی برای افرادی بود که بیماری ها و یا مشکلات اندام های بدنی را تجربه می‌کردند.

خواص کلی دمنوش آویشن

آویشن برای توقف سرفه های مزمن

روغن آویشن که از برگ های آن کشیده می شود یک درمان کننده عالی برای سرفه های مزمن می باشد؛ در مطالعات اخیر نشان داده شده که برخی از داروها بر پایه پیچک و آویشن برای کاهش سرفه و برونشیت های حاد بسیار موثر است بنابراین برای رفع سرفه از این دمنوش استفاده کنید.

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

در آویشن ویتامین های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها ویتامین С است. ویتامین C می تواند در سرماخوردگی و آنفولانزا به گلبول های سفید بدن کمک کند، همچنین این گیاه منبع خوب و زیادی برای ویتامین های گروه ‏А باشد، سرشار از فیبر، آهن، مس و منگنز می باشد که برای سلامتی و انرژی بدن جهت تقویت سیستم ایمنی لازم است.

رفع بوی بد دهان

برای اینکه عفونت های دهانه شما از بین برود و یا التهابات لثه های شما به طور کامل نابود شود از آویشن استفاده کنید، یک لیوان جوشانده آویشن می تواند موجب رفع بوی بد دهان و عفونت های دهان شود.

تضمین سلامت قلب

آویشن حاوی مقادیری است که می تواند کلسترول و فشار خون را کنترل کند، کنترل فشار خون و کلسترول در بدن یک امر مهم برای حفظ سلامت قلب می باشد بنابراین اگر می خواهید سلامت قلب خود را تضمین کنید جوشانده آویشن را فراموش نکنید.

ضد نفخ معده

از گیاه آویشن برای رفع نفخ معده استفاده می شود. آویشن می‌تواند با ترکیباتی که دارد سنگینی و گرفتگی عضلات معده را از بین ببرد بنابراین کمک زیادی به دستگاه گوارش می کند، جهت از بین بردن نفخ معده می توانید از دمنوش آویشن با عسل استفاده کنید تا به راحتی مشکلات معده و گوارش شما از بین برود.

ضد تعریق پاها

افرادی وجود دارند که پاهای آنها به شدت عرق می کند و یا بوی نامطبوعی می گیرد، گیاه آویشن با ترکیباتی که دارد می‌تواند به عنوان یک دئودورانت عمل کند بنابراین کافیست کمی از آویشن خشک شده را در آب بجوشانید و پس از آن با رد کردن آویشن از صافی پاهای خود را در وان این جوشانده قرار دهید تا طی مدت زمان 10 دقیقه موجب رفع عرق زیاد و بوی نامطبوع پای شما شود.

آویشن

مفید برای پوست صورت و بدن

از دیگر خواص جالب آویشن می توانیم به آنتی باکتریال بودن آن اشاره کنیم این خواص باعث می‌شود عفونت های داخلی و زیر پوستی بدن به راحتی از بین برود و شما بتوانید از شر آکنه و جوش های مزمن روی صورت خلاص شوید.

ضد اسهال

اسهال در اثر عفونت در بدن به وجود می آید، مصرف آویشن می تواند اسهال را در نوجوانان و بزرگسالان متوقف کند و آب از دست رفته بدن را به اندام ها بازگرداند.

متناسب برای آرتروز

آرتروز بیماری است که اکثراً از سن 30 به بالا به آن دچار می شود این بیماری نوعی نقص در سیستم حرکتی بدن می باشد و معمولا دردناک می باشد، برای درمان آرتروز های تان می توانید از دمنوش آویشن استفاده کنید.

رفع گلو درد

گلو درد در اثر عفونت لوزه ها عفونت سینه و یا عوامل دیگر ممکن است گریبان‌ گیر تمامی افراد شود، یکی از راه های از بین بردن گلو درد مصرف دمنوش آویشن به همراه عسل می باشد بنابراین پس از 10 دقیقه دم کشیدن این نوشیدنی، این دمنوش را میل کنید.

آنتی اکسیدان قدرتمند برای بدن

آویشن یک منبع عالی از ساپونین ها، تانن ها و لوتونین ها هستش، این ترکیب یک آنتی اکسیدان قوی است که قبل از ایجاد صدمه و استرس اکسیداتیو می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند.

آرامبخش اعصاب

از گیاه آویشن برای رفع استرس و اضطراب در نوجوانان و بزرگسالان استفاده می کنند زیرا مصرف این گیاه یا حتی بود کردن آن می تواند موجب آرامش اعصاب شود و همانند دمنوش گل گاوزبان این گیاه می تواند بر روی اعصاب مرکزی تاثیر بگذارد.

مبارزه عالی برای سینوزیت و برونشیت

سینوزیت در اثر عفونت به وجود می آید، برونشیت نیز یک بیماری عفونی می باشد که در هر دوی این موارد تب بدن را کاهش می‌دهد و سرفه ها را از بین می برد، بنابراین اگر دچار سینوزیت و یا برونشیت های حاد هستید گیاه آویشن را فراموش نکنید.

دمنوش آویشن Thyme tea

عوارض جانبی آویشن

اکنون که از خواص آویشن مطلع شدیم باید بدانید که آویشن مضراتی نیز دارد، اگر این گیاه را به مقدار عادی و متعادل در برنامه غذایی تان مصرف کنید می توانید تمام فواید مثبت این دارو را کسب کنید. اما اگر بیش از حد مجاز از آویشن استفاده کنید ممکن است دچار سردرد، سرگیجه، مشکلات گوارشی، حساسیت به این گیاه و اختلالات خونریزی شوید. مادران باردار و شیرده باید به مقدار طبیعی از این گیاه مصرف کنند، زیرا زیاده روی در مصرف این گیاه می تواند برای آنها خطرناک باشد. اگر شما هم جراحی ای را به تازگی انجام دادین مصرف آویشن را کم کنید. زیرا لخته شدن خون را کند می کند بنابراین هر دو هفته پس از جراحی از این گیاه استفاده کنید. افرادی که در شرایط خاص مانند ابتلا به سرطان رحم، تخمدان، پستان، آندومتریوز و یا فیبروم های رحمی قرار دارند ممکن است با مصرف آویشن در بدن دقیقاً عمل استروژن را انجام دهند قرار گرفتن در معرض استروژن می تواند سرطان ها و عوامل بالا را بدتر کند پس در این زمان از آویشن استفاده نکنید. کودکان هم نباید به مقدار زیادی از آویشن استفاده کنند این که مصرف روغن آویشن برای پوست و صورت کودکان مفید باشد هنوز به اثبات نرسیده پس سعی کنید از روغن این گیاه برای سلامت پوست کودکان استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث بروز حساسیت شود.

طرز تهیه دمنوش گیاه آویشن

کافیست برگ های تازه آویشن را دم بذارید و پس از 10 دقیقه دم گذاشتن مقداری از عسل به آن اضافه کنید. برخی افراد دمنوش آویشن را با نبات میل می کنند اما در هر صورت مصرف آویشن با عسل گزینه ی بهتری برای استفاده است. پس از مخلوط کردن عسل با آویشن دمنوش این گیاه را از صافی رد کنید و بطور تازه آن را بنوشید.

طریقه مصرف

مصرف یک یا دو فنجان از این نوشیدنی برای بدن شما در طول روز ضرری ایجاد نمی کند.

دمنوش آویشن Thyme tea

سخن پایانی

مصرف هر نوع دمنوش یا گیاه درمانی اگر از حد تعادل پیشتر برود ممکن است باعث بروز آسیب های چشمگیری شود، مثلاً برخی از افراد پس از مصرف دمنوش آویشن درد قفسه سینه، گرفتگی گلو، بثورات پوستی، تورم مفاصل و تنگی نفس را تجربه کرده‌اند؛ بنابراین مشخص است که بدن شما قرار است چه عکس العملی به این دمنوش نشان دهد.

قبل از مصرف خودسرانه و خارج از تعادل این داروهای گیاهی قوی از پزشک معالج خود جهت مصرف این دارو پرس و جو کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب