farsi beauty

بهترین روش های خانگی برای درمان لک صورت

لک صورت

پوست صورت یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند بر زیبایی ما تاثیر زیادی بگذارد. برخی افراد لکه های پوستی دارند و از همین مشکل رنج می برند. دلیل اصلی، که باعث می شود روی پوست صورت لکه هایی به وجود بیاید، چربی های است که در پوست صورت وجود دارد. افرادی که روی پوست صورتشان جوش و اکنه است به مرور زمان همین جوش ها و آکنه ها ترکیده می شوند و همین موضوع باعث می شود که آن ها به شکل لکه های پوستی در آیند. در این مطلب روش های خانگی که بتوان برای جلوگیری از لکه های پوستی انجام داد را بیان می کنیم تا شما از این روش ها برای زیباسازی پوست صورت خود استفاده کنید.

جوش آکنه

5 دلیل ایجاد لکه های پوست صورت

همان طور که در بخش بالا گفتیم جوش ها و آکنه ها پس از ترکیده شدن باعث ایجاد لکه های پوستی می شوند. حالا صحبت این است که جوش و آکنه چگونه روی پوست ایجاد می شود؟ با بسته شدن منافذ پوستی راه نفس کشیدن پوست بسته می شود و سلول های مرده و چربی زیاد در پوست باقی می ماند و باعث می شود که جوش و آکنه روی پوست ایجاد شود و در نهایت لکه های پوستی روی صورت به وجود می آید. 5 دلیل وجود دارد که باعث ایجاد لکه های پوستی می شود، این پنج دلیل شامل موارد زیر است:

1. تغییرات هورمونی

برخی اوقات هورمون های بدن افراد بر اثر عوامل محیطی تغییر می کند و همین تغییر هورمون باعث می شود که لکه هایی روی پوست صورت به وجود بیاید.

2. استرس

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود سیستم بدن به هم بریزد، استرس است. استرس و فشارهای روحی باعث می شود به مرور زمان باعث ایجاد لکه هایی رو پوست صورت می شود.

3. تغدیه

اگر تغذیه سالم باشد، کبد چرب نمی شود و همین می تواند در ایجاد لکه ها پوستی جلوگیری کند. لکه های پوستی به دلیل چربی هایی که در برخی از غذاها وجود دارد می تواند روی پوست ایجاد شود.

4. ژنیک و ارثی

برخی از افراد بیشتر ویژگی های ظاهری و اخلاقی خود را از ژنتیک به ارث می برند. یکی دیگر از دلایلی که باعث ایجاد لکه های پوستی می شود ارث بردن از ژنتیک است.

5. عفونت های پوستی

عفونت هایی که روی پوست صورت وجود دارد می تواند یکی از دلایل ایجاد لکه های پوستی باشد. برای جلوگیری از ایجاد لکه روی پوست صورت می توانید به برطرف شدن عفونت های پوستی خود کمک کنید.

عوامل زیادی وجود دارد که باعث می شود لکه هایی روی پوست به وجود بیاید اما این 5 دلیلی که در بالا ذکر کردیم جز عوامل مهم و اصلی به حساب می آیند.

لک صورت

8 ماسک خانگی برای رفع کردن لکه های پوست صورت

روش های پزشکی برای برطرف کردن لکه های پوستی وجود دارد اما ما قصد داریم در ادامه 10 روش خانگی برای رفع کردن لکه های پوستی را بیان کنیم.

1. ماسک خانگی شیر و عسل

ماسک شیر با عسل یکی از راه های خانگی برای جلوگیری از لکه های پوستی است. شیر و عسل هر دو به دلیل روشن و شفاف بودن می توانند بهترین ماسک برای نجات یافتن از لکه های پوستی باشد. برای استفاده کردن این ماسک خانگی باید چند کار را انجام دهید. یک قاشق سوپ خوری شیر و عسل را با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری به دست بیاید و سپس آن را روی قسمت هایی از پوست صورت که لک دارد، قرار دهید.

بهتر است این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید تا اثر خود را بگذارد. ماسک شیر و عسل را بهتر است هر روز درست کنید و روی پوست صورت خود بمالید. این ماسک خانگی را می توان قبل از حمام کردن یا قبل از خواب استفاده کنید و بعد از استفاده با آب ولرم صورت خود را بشویید.

2. ماسک خانگی آلوئه ورا و گلاب

ژل آلوئه ورا از دسته موادی است که برای مرطوب نگه داشتن پوست صورت می تواند مفید باشد. برای تهیه این ماسک از ژل آلوئه ورای تازه استفاده کنید و با ترکیب چند قطره گلاب می توانید ماسک خوب و موثری را برای پوست صورت خود درست کنید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از گذشت 15 دقیقه می توانید پوست خود را با آب ملایم شستشو دهید. اگر می خواهید به برطرف شدن لکه های پوستی صورت خود کمک کنید بهتر است از این ماسک را در هفته به مدت 3 یا 4 بار استفاده داشته باشید.

3. ماسک خانگی سیب زمینی، آبلیمو و شیر

سیب زمینی از دسته تغدیه هایی است که برای سفید شدن پوست تاثیر فوق العاده ای دارد. شیر و آبلیمو نیز به شفاف شدن پوست می تواند کمک زیادی کند. برای درست کردن این ماسک شما باید از نصف سیب زمینی، یک قاشق چای خوری آبلیمو و پودر شیر استفاده کنید. بعد از اینکه این ماسک را درست کردید آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت خود بمالید و بعد شتشو بدهید. از این ماسک می توان یک روز در هفته استفاده و از پوست صورت خود مراقبت کرد.

4. ماسک خانگی آرد نخود چی با آلوئه ورا

برای تهیه این ماسک خانگی از یک قاشق سوپ خوری آرد نخودچی، یک قاشق چای خوری آلوئه را و گوشت گوجه فرنگی استفاده می کنند. آرد نخودچی خاصیت لایه برداری دارد و می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد. ژل آلوئه را خاصیت مرطوب کنندگی و همچنین گوجه خاصیت روشن کنندگی دارد. این ماسک را درست کنید و بر روی پوست صورت خود بمالید تا زمانی که این ماسک خانگی روی پوست خشک نشده است به هیچ وجه آن را نشویید. از ماسک آرد نخوچی، گوجه فرنگی و آلوئه ورا بهتر است دو بار در هفته استفاده داشته باشید.

5. ماسک خانگی زردچوبه

ماسک زردچوبه یکی از بهترین ماسک های خانگی است که می تواند به رفع لکه های پوستی کمک کند. برای درست کردن این ماسک از یک قاشق سوپ خوری عسل و دو قاشق گلاب، نصف قاشق چای خوری زردچوبه و همچنین دو قاشق سوپ خوری خاک رس آرایشی استفاده کنید. همه این ها را با هم ترکیب کرده و بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی پوست صورتتان بماند. بعد از استفاده صورت خود را بشویید و سعی کنید از این ماسک هر پنج روز یک بار استفاده داشته باشید.

6. ماسک خانگی پیاز با سیر

سیر و پیاز هر دو خاصیت ضد باکتری دارد و می تواند به رفع عفونت های پوستی کمک کند. برای تهیه این ماسک بهتر است در وهله اول یک نکته را بگوییم که هیچ وقت از سیر به طور مستقیم برای جلوگیری از لکه های پوستی استفاده نکنید. سیر و پیاز را خورد و با هم ترکیب کنید. این ترکیب را روی پوست خود بمالید و 15 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. از این ماسک بهتر است هر روز استفاده کنید و ار خاصیت فوق العاده آن بهره ببرید.

7. ماسک خانگی لیمو با عسل

عسل به دلیل مرطوب کننده و لیمو به عنوان روشن کننده می تواند ترکیب فوق العاده ای برای رفع لکه های پوستی باشد. برای درست کردن این ماسک آب لیمو را گرفته و با یک قاشق سوپ خوری عسل ترکیب کنید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و بعد از استفاده با آب ملایم و سپس با آب سرد صورت خود را شستشو دهید. از این ماسک می توانید هر روز یکبار استفاده و از لکه های پوستی زیاد روی صورت خود جلوگیری کنید.

8. ماسک خانگی صورت سرکه سیب با عسل

این ماسک یکی دیگر از ماسک های خانگی برای رفع لکه های پوستی است. سرکه سیب به دلیل اسیدی بودن می تواند تیرگی های پوست را از بین ببرد و صورت را شفاف کند. عسل هم همان طور که می دانید خاصیت مرطوب کنندگی دارد و می تواند پوست صورت را مرطوب کند. برای تهیه این ماسک از یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق چای خوری عسل استفاده کنید. بعد از اینکه این ماسک را درست کردید آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت خود بمالید و سپس بشویید. از این ماسک خانگی صورت می توانید هر روز یا 2 بار در هفته استفاده کنید.

لک صورت

نتیجه گیری

در این مطلب دلایل ایجاد لکه های پوستی روی صورت را گفتیم و برای جلوگیری و رفع لکه های پوستی 8 ماسک خانکی را معرفی کردیم. با استفاده از این ماسک ها می توانید از ایجاد لکه های پوستی روی صورت جلوگیری کنید و اگر روی صورت شما لکه های پوستی وجود دارد می توانید از زیاد شدن آن ها پیشگیری کنید. تمامی ماسک هایی که در بالا معرفی کردیم می توانند بهترین ماسک خانگی برای رفع لکه های پوستی باشند. نکته ای که لازم است بگوییم این است که حتما بعد از استفاده از این ماسک ها، از مرطوب کننده استفاده کنید زیرا استفاده از مرطوب کننده باعث می شود که پوست صورت شما خشک نشود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب