farsi beauty

بهترین ماسک های صورت خانگی + خواص فوق العاده هرکدام

ماسک صورت

 

بهترین ماسک صورت خانگی

ماسک صورت خانگی یک گزینه در دسترس و سریع برای کسانی است که به پوست خود اهمیت می دهند. در کنار یک روتین مراقبتی متناسب با جنس پوستتان می توانید از انواع ماسک صورت حالا یا ماسک های صورت خانگی یا ماسک های ورقه ای آماده با ترکیبات گیاهی استفاده کنید البته باید با خواص هر نوع ترکیب گیاهی آشنا باشید و از طرفی طرز تهیه ماسک صورت خانگی موثر و مناسب برای مشکل پوستی خود را بلد باشید. برای همین تصمیم گرفتیم بهترین ماسک های صورت خانگی را معرفی کنیم که ترکیبات آن ها در دسترس همگان است.

5 ماسک ورقه ای محبوب خانگی

استفاده از ماسک صورت خانگی در کنار یک برنامه مراقبت از پوست می تواند نقش موثری در شادابی و جوان ماندن پوست شما ایفا کند فرض کنید باقی مانده خوراکی های خود را در قالب یک ماسک به صورتتان بزنید چه چیزی از این بهتر؟ این نوع ماسک ها علاوه بر اینکه فاقد ترکیبات شیمایی هستند، مقرون به صرفه نیز می باشند. 5 تا از بهترین ماسک های صورت خانگی برای انواع پوست ها در زیر لیست شده:

  1. ماسک صورت آلوئه ورا
  2. ماسک عسل و تخم مرغ
  3. ماسک آووکادو
  4. ماسک خیار
  5. ماسک ماست

در ادامه با نحوه درست کردن چند تا از ماسک های خانگی اثربخش به همراه بررسی مزایای هرکدام، در کنار شما هستیم.

1. ماسک صورت آلوئه ورا برای درمان جوش

طرز تهیه ماسک صورت خانگی

حتما از خواص بینظیر آلوئه ورا اطلاع دارید یا حداقل تصویر آن را روی بسته انواع ماسک های ورقه ای دیده اید. آلوئه ورا دارای خواص ضد باکتریایی و همچنین ضد التهابی است پس می تواند به بهبود وضعیت پوست، درمان قرمزی و التهاب روی صورت و همچنین بهبود وضعیت جوش ها کمک کند.

از طرفی استفاده از آلوئه ورا در ماسک های خانگی می تواند به مرور لک های پوستی را کمرنگ کند. اگر دچار مشکلاتی مثل التهاب، آفتاب سوختگی، اگزما و جوش هستید حتما از ماسک هایی با ترکیب الوئه ورا استفاده کنید.

نحوه تهیه ماسک خانگی آلوئه ورا

  1. یک تکه آلوئه ورا یا ژل آلوئه ورا تهیه کنید.
  2. گیاه را برش بزنید و یک قاشق غذا خوری از ژل داخل گیاه را بردارید با مقدار کمی شیر (چند قطره) مخلوط کنید.
  3. مخلوط را ترکیب کنید تا یکنواخت شود سپس آن را به صورت و گردن خود بزنید.
  4. اجازه دهید ترکیبات ماسک خانگی الوئه ورا به مدت 20 الی 30 دقیقه روی صورت شما باقی بماند.
  5. در نهایت صورت را با آب ولرم بشویید.

اگر امکان خرید آلوئه ورا طبیعی ندارید می توانید ماسک های ورقه ای آلوئه ورا ایمیجز یا بیوآکوآ تهیه کنید. این ماسک با ترکیبات گیاهی برای روشن تر شدن پوست، درمان لک های پوستی و همچنین بهبود وضعیت جوش و اگزما توصیه می شود.

2. ماسک عسل و تخم مرغ برای رطوبت رسانی

درست کردن ماسک صورت

عسل از دیرباز برای درمان مشکلات پوستی استفاده میشده و ماسک عسل تاریخچه ای دیرینه دارد. فواید عسل برای پوست به قدری زیاد است که تصورش را هم نمیکنید! عسل یکی از بهترین ترکیبات گیاهی برای درمان جوش و آکنه و پیشگیری از آن است خواص ضد باکتریایی عسل باعث می شود که پوست شما عاری از جوش باشد از طرفی سرشار از آنتی اکسیدان است پس با ماسک های حاوی عسل پوستی شاداب و جوان خواهید داشت. ترکیبات تخم مرغ نیز برای بهبود بافت پوست توصیه می شود (فرقی ندارد که پوست چرب دارید یا خشک).

در سفیده تخم مرغ آلبومین وجود دارد این پروتئین باعث حذف چربی های اضافه سطح پوست و در نتیجه بسته شدن منافذ پوست می شود از طرفی اسیدهای چرب تخم باعث رطوبت رسانی به پوست خسته شما خواهد شد.

نحوه تهیه ماسک خانگی برای نرمی ولطافت پوست

  • مقدار 4 قاشق غذاخوری شیر گرم را با 2 قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید.
  • با یک تکه پنبه، پد یا قلم مخصوص مخلوط گرم را روی صورت خود بمالید.
  • حدود 10 دقیقه صبر کنید سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

3. ماسک آووکادو برای ویتامینه کردن پوست صورت

چطور ماسک صورت بسازیم

آووکادو منبعی شگفت انگیز از انواع ویتامین های مورد نیاز پوست است. وجود ویتامین های A،D ،E و امگا 3 باعث شده که اووکادو به یکی از ترکیبات بسیار محبوب در انواع ماسک ها به ویژه ماسک های ورقه ای تبدیل شود. آووکادو برای درمان آفتاب سوختگی، درمان جای جوش، جای لک و همچنین تغذیه و رطوبت رسانی بسیار عالیست. اگر به میوه آووکادو دسترسی ندارید نگران نباشید، می توانید از یک ماسک آماده یا حتی ماسک ورقه ای آواکادو که بسیار مقرون به صرفه هم هست، استفاده کنید.

نحوه تهیه ماسک خانگی آووکادو

  • یک میوه آواکادو (میوه رسیده و نرم) را پوست بگیرید و دانه آن را خارج کنید.
  • میوه را له کنید تا کاملا نرم شود سپس 1 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.
  • ترکیبات را کاملا مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند.
  • خمیر به دست آمده را به مدت 10 الی 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید.

4. ماسک خانگی خیار برای آبرسانی

خیار علاوه بر اینکه منبع شگفت انگیزی برای آبرسانی پوست است، سرشار از ویتامین های C، منگنز و بتاکاروتن هم می باشد. خیار میوه بسیار عالی برای آبرسانی است حتی برش های خیار برای آرامش چشم هم موثر است. کسانی که دغدغه خشکی یا کدری پوست خود را دارند، می توانند از این ماسک معجزه گر برای آبرسانی پوست، روشن و شفاف شدن صورت، درمان تیرگی اطراف چشم و همچنین درمان آفتاب سوختگی استفاده کنند.

نحوه تهیه ماسک خیار

  • یک چهارم یک خیار متوسط را رنده کنید.
  • نصف یک گوجه را نیز رنده و با خیار مخلوط کنید.
  • می توانید یک قرص DIY (پوشش پنبه ای مثل ماسک ورقه ای که خشک و بدون ترکیبات است) را با ترکیبات ماسک مخلوط و روی صورتتان بگذارید در غیر اینصورت ترکیبات رنده شده را روی صورت بمالید.
  • به مدت 15 دقیقه به پوستتان استراحت دهید.
  • پوستتان را با آب خنک بشورید و پس از آن مرطوب کننده بزنید.

استفاده از این ماسک به دلیل ماهیت ترکیبات شاید شما را کلافه کند! بهتر است که برای استفاده از ماسک هایی که درای ترکیبات رقیق و آبکی هستند از قرض خشک DIY استفاده کنید یا اینکه ماسک ورقه ای معادل را تهیه نمایید.

5. ماسک ماست و عسل برای رطوبت رسانی

همه ما از خواص شگفت انگیز عسل برای پوست اطلاع داریم، ماست نیز برای شادابی پوست، درمان آفتاب سوختگی های پوست، بهبود وضعیت رنگدانه ها و تسکین پوست بسیار مناسب است حالا تصور کنید ترکیب ماست و عسل چه ماسک فوق العاده ای برای پوست خواهد بود.

نحوه تهیه ماسک ماست و عسل

  • 2 قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید.
  • ماست و عسل را کاملا ترکیب کنید تا یکنواخت شود سپس آن را روی صورت خود بمالید.
  • به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید.
  • صورتتان را با آب ولرم بشویید و بلافاصله پس از شست و شو، یکبار دیگر صورتتان را با آب سرد بشویید.

نکته: زمان اتستفاده از ماسک اسفاده می کنید، ترکیبات به آرامی جذب پوستتان می شود پس از آن می توانید از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده مانند یک سد یا پوشش از پوستتان محافظت می کند بدین ترتیب جذب مواد بهتر صورت می گیرد از طرفی پوستتان هیدراته خواهد ماند.

سوالات متداول درباره بهترین ماسک های خانگی برای پوست

استفاده از ماسک صورت چه مزیت هایی دارد؟

ماسک خانگی با ترکیبات طبیعی می تواند برای بهبود وضعیت پوست و همچنین درمان برخی مشکلات مثل درمان چربی، دهیدراته بودن، درمان جوش، بهبود رنگدانه ها، درمان آفتاب سوختگی، تسکین پوست و... مفید باشند.

برای آبرسانی پوست از چه ماسک هایی استفاده کنیم؟

خیار بهترین آبرسان است! از ماسک هایی با ترکیبات خیار استفاده کنید.

کدام ماسک برای درمان جوش مناسب است؟

آلوئه ورا با خواض ضد التهابی و ضد باکتریایی می تواند در درمان جوش بسیار موثر باشد. ماسک های آلوئه ورا به دلیل معجزاتی که برای پوست به همراه دارند، بسیار محبوبیت پیدا کرده اند.

افرادی با پوست های خشک و کم آب با چه ماسکی مشکل دهیدراته بودن را درمان کنند؟

ماسک های خیار، عسل و ماست برای درمان خشکی پیشنهاد می شوند.

چند بار در هفته از ماسک خانگی استفاده کنیم؟

دو بار در هفته می توانید از تجربه ماسک خانگی صورت لذت ببرید.

آیا ماسک خانگی به تنهایی برای داشتن یک پوست فوق العاده کافیست؟ قطعا خیر، در کنار روتین پوستی خود می توانید از ماسک های خانگی هم کمک بگیرید تا پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

نتیجه گیری

ماسک خانگی صورت یک راهکار سریع و ساده و البته مقرون به صرفه است. در این روش با کمترین هزینه می توانید نتایجی فوق العاده را روی پوستتان تجربه کنید. تنها کافیست از باقی مانده خوراکی ها استفاده کنید، البته این نکته را از یاد نبرید که نباید هرچیزی را به عنوان ماسک به پوست صورتتان بزنید!

ابتدا باید از تاثیر هر ماده خوراکی و گیاهی روی پوستتان اطلاع پیدا کنید سپس بررسی کنید این خوراکی در کنار چه ترکیبات دیگری می توانید تاثیر مثبتی داشته باشد؟ در این راهنما به معرفی 5 تا از بهترین ماسک های خانگی صورت پرداخیتم که مزایای شگفت انگیزی دارند و برای هر نوع تایپ پوستی چه چربی و چه خشک، موثر اند.

نکته منفی در تهیه ماسک های خانگی این است که شاید زمان گذاشتن ماسک اذیت شوید مثلا ماسک خیار به دلیل ماهیت رقیقی که دارد می تواند اذیت کننده باشد یا کثیفی و دردسر به بار آورد، در خصوص چنین ماسک هایی می توانید از قرص های خشک DIY استفاده کنید و یا اینکه به کمک ماسک ورقه ای با ترکیبات مورد نظرتان پوستتان را تغذیه کنید.

منبع: https://www.delgarm.com

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

180 مطلب