farsi beauty

معرفی بهترین ماسک های صورت تجاری و دست ساز خانگی همراه با طرز تهیه

ماسک صورت

ماسک صورت یا ماسک ورقه ای شما حتما آنها را در مغازه های فروش لوازم آرایشی بهداشتی و یا در پیج های آرایشی اینستاگرام دیده اید. ماسک یک ورقه نازک به همراه ماده ای خامه ای یا غلیظ است که برای آبرسانی، تمیز کردن، از بین بردن جوش سر سیا یا صاف کردن پوست صورت اغلب استفاده می شود. ماسک های صورت دارای مواد معدنی، ویتامین ها، عصاره های میوه ای مانند کاکتوس خیار و عصاره مغزیجات مانند بادام و غیره هستند.

تاریخچه

فکر میکنید اولین ماسک صورت را چه کسی اختراع کرد. مادام رولی اولین کسی بود که در اوهایو، ایلات متحده آن هم قرن نوزدهم اولین ماسک را به نام های ماسک توالت یا دستکش صورت که قابلیت سفید کردن پوست و پاکسازی و حفظ رنگ پوست داشت ساخت. اولین ماسک صورت تاریخ در سال 1875 ثبت شد. امروزه ما از ماسک های زیادید استفاده میکنیم تنوع ماسک ها و برند های تجاری به قدری بالا است که گاهی مردد می شویم به درستی کدام یک از آن ها بهتر می باشد.

انواع ماسک صورت

ماسک ها به نسبت کاربردی که دارند از انواع مختلفی هم برخوردار هستند. بعضی برای سفید کردن پوست صورت، بعضی برای از بین رفتن زمینه های مستعد جوش زدن پوست به خصوص بعد از اصلاح و برخی هم در خصوص آبرسانی به پوست و پاکسازی آن تولید و به مصرف می رسند.

آیا به ساختن ماسک های صورت در خانه تابه حال فکر کرده اید؟ شما می توانید با ابتدایی ترین مواد طبیعی که در دسترس دارید ماسک های طبیعی درست کنید و مطمئن باشید که ترکیبات این ماسک ها سالم هستند و تقریبا فاقد ضرر برای پوستتان می باشند. در بسیاری از سالن های زیبایی و سالن هایی که میکاپ آرتیست ها در آن مشغول به کار هستند، ماسک هایی ساخته و به عنوان خدمات به مشتریان سالن زیبایی عرضه می شوند که از ترکیبات محرمانه ای برخوردار هستند می شود گفت این افراد با اطلاعاتی که دارند به صورت نیمه حرفه ای دست به تولید ماسک هایی میزنند که به بهتر شدن پوست مراجعه کننده آنها کمک کند. در کلینیک های زیبایی هم همانطور که از اسم آن پیداست متخصصان پوست تحصیل کرده منتظر می باشند تا بهترین و باکیفیت ترین ماسک ها را برای بیشتر امور درمانی و بهتر شدن مشکلات پوستی همینطور جوان سازی پوست در اختیار شما دوستان بگذارند، که از تاثیر بیشتری هم برخوردارند.

ماسک صورت معمولی که در خانه درست می کنیم راهی آسان و مقرون به صرفه برای مراقبت از پوست است و راهی عالی برای بهبود روتین مراقبت از پوست روزانه شماست تا دست از تنبلی بردارید و به خود بیشتر توجه کنید.

ماسک صورت

ماسک ورقه ای

فقط کافی است یک اسکرول سریع در اکسپلور اینستاگرام خود داشته باشید تا همه از سوپرمدل ها گرفته تا بازیگران زن را در لیست A ببینید که چگونه از لوازم آرایشی خود استفاده یا آن را تبلیغ می کنند. ماسک‌های ورقه‌ای که منشا تولید آن کره است، معمولاً از موادی مانند هیالورونیک اسید و کافئین اشباع تولید  می‌شوند که به پوست نفوذ می‌کنند و برای آبرسانی و کاهش پف‌کردگی عمل خوب می باشند.

ماسک لایه بردار صورت

هنگامی که پوست شما کدر و خاکستری می شود، یک ماسک لایه بردار صورت می تواند تنها چیزی باشد که درخشش آن را بازگرداند. فرمول های معدنی حاوی موادی مانند سنگ های آتشفشانی و AHA (اسیدهای آلفا هیدروکسی) یک اثر لایه برداری شیمیایی بر روی پوست ایجاد می کند، بنابراین سلول های مرده پوست را حذف کرده و بافت پوست را اصلاح می کند - بدون ایجاد هیچ گونه سوزش. ماسک خود را روی پوست کاملا تمیز شده بمالید و بعد از پنج دقیقه بردارید تا درخشندگی آن را افزایش دهید از این نوع ماسک ها را حتما در قالب تیره به نام ماسک ذغالی دیده اید.

معرفی بهترین ماسک های پوست دست ساز

اگر برای درست کردن ماسک در خانه به جستوجو در گوگل پرداخته و سایت ما را انتخاب کرده اید، این بهترین انتخاب است چون ما آمده ایم تا در این مقاله ساخت چندی از بهترین ماسک های دست ساز را در خانه خودتان به شما آموزش دهیم.

جلوی آینه ایستاده اید دیدن جوش های سر سیاه و آکنه ها باعث می شود اعتماد به نفستان پایین بیاید، در واقع آنها می توانند باکتری هایی باشند که روی پوست شما جا خوش کرده اند و یا سلول های مرده، آلودگی ها و چربی، که منافذ پوست شما را مسدود کرده اند.

نحوه تهیه ماسک تخم مرغی دشمن آکنه ها

ابتدا زرده ها و سفیده های دو الا سه عدد تخم مرغ را جدا کرده، سفیده ها را در یک کاسه بریزید با یک پد آرایشی یا گوش پاک کن که تمیز هستند ماسک را به صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بگذرد بعد از گذشت زمان گفته شده صورتتان را بشویید و بعد کمی آبرسان استفاده کنید.

این نوع ماسک نوع دیگری دارد که شاید دوست داشته باشید امتحان کنید.

ماسک صورت

 اگر پوست شما خشک است یا از رطوبت کافی بر خوردار نیست کافی است تا یک عدد تخم مرغ خریداری کنید تا یک ماسک طبیعی فوق العاده مقرون به صرفه و تاثیر گذار را بسازید. اگر شما پوست چربی دارید بهتر است که سفیده تخم مرغ را جدا کرده و بر روی پوست خود بمالید 25 الی 30 دقیقه تحمل کنید و سپس پوست صورت خود را بشویید و اگر نه شما دارای پوست خشک می باشید که از رطوبت کافی برخودار نیست برای آبرسانی به پوستتان کافی است زرده تخم مرغ را قاطی کرده بر روی پوست خویش با دست بمالید و ماساژ دهید سپس بعد از 25 الی 30 دقیقه با آب ولرم صورت خود را شست و شو دهید.

اگر منافذ پوست شما بسته شده است برای اینکه سلول های مرده از پوست شما خداحافظی کرده و به پوستتان اجازه نفس کشیدن بدهند به ماسکی که خاصیت اگزفولیاسیون داشته باشد نیاز دارید. ما به شما می گوییم دقیقا این ماسک چگونه باید باشد.

ماسک جو پرک و جوش شیرین

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با دو قاشق چای خوری جو پرک آرد شده در ظرفی با آب مخلوط کنید تا کم کم ترکیب خمیری شود اما نه خیلی! ماسک را به آرامی بر روی پوست خود بگذارید ماساژ داده بلد از اینکا خشک شد با آب گرم بشورید.

ماسک خاک رس

ماسک‌های گل رس یکی از بهترین راه‌ ها برای درمان منافذ مسدود شده و احتقان هستند، زیرا برای پاک کردن ناخالصی‌ها از روی پوست و در عین حال مات کردن بافت و به حداقل رساندن منافذ کار می‌کنند. مواظب خاک رس های سفید فوق العاده جاذب مانند کائولن و بنتونیت باشید زیرا باعث می شود پوست احساس تمیزی و فوق العاده ای داشته باشد. مراقب باشید که ماسک خود را روی پوست کاملاً تمیز شده بمالید و آن را بیش از 5 دقیقه نگذارید - بیشتر از این، و ماسک می تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد.

لکه های روی صورت ممکن است به هر دلیلی روی پوست پدیدار شوند. بیماری های کلیوی و هورمونی یکی از آن دلایل است. اشعه های مضر آفتاب و آکنه هایی که بر روی پوست کهنه شده اند هم دلیل دیگری می تواند باشد.

 اگر میخواهید این لک های تیره تا حدی کمتر شوند، ماسک گزینه مناسبی است اما برای لایه برداری عمیق و از بین رفتن آنها باید به کلینیک مراجعه کنید.

ماسک صورت

ماسک هایی که در دستور خود زردچوبه دارند قطعا راه بهبود یافتن این لکه ها است.

ماسک زردچوبه و عسل

دو قاشق چای خوری عسل را با نصف قاشق چایخوری زردچوبه هم بزنید. ماسک را روی صورت خود گذاشته به آرامی ماساژ دهید بعد از اینکه ده دقیقه ماند صورت خود را با آب ولرم بشویید.

یک ماسک پیشنهادی دیگر با ویتامین سی

لیمو حاوی AHA و BHA است، دو نوع هیدروکسی اسید که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و به از بین بردن جوش‌های سرسیاه، آکنه و تغییر رنگ کمک می‌کند. افرادی که پوست چرب دارند نگران نباشند ما یک پیشنهاد خوب هم برای شما دوستان داریم که بخاطر ترشح بیش از حد سبوم یعنی روغن طبیعی پوست منافذ پوستتان مسدود شده، باعث آکنه، جوش و التهاب شده است.

نحوه درست کردن ماسک لیمو و موز

یک موز را خوب له کنید و ده قطره آب لیمو به همراه یک قاشق چایخوری روغن زیتون به موز اضافه کرده هم بزنید تا حالت خمیزی به خود بگیرد حالا ماسک آماده است اجازه دهید 15 دقیقه روی پوستتان بماند و بعد با آب ولرم بشویید.

ماسک های صورت مخمر

شاید حتی به ذهنتان هم خطور نکرده باشد که از مخمر تنها در شیرینی پزی ها و نانوایی ها استفاده نمی کنند این ماده شگفت انگیز قدرت های بیشتری دارد. اگر شما پوست چرب دارید و از تولید بیش از حد سبوم یعنی چربی طبیعی پوست خود رنج می برید کافی است هفت گرم مخمر خشک را با سه قطره آب لیمو به همراه دو قاشق چایخوری آب مخلوط کرده، ماده خمیری شکلی که بدست آمده است استفاده کنید به یاد داشته باشید این ماسک تنها باید 10 تا 15 دقیقه بر روی صورت شما بماند نه بیشتر.

گرمای طاقت فرسا و کم آبی بدن پوست خشکی دارید که نیاز دارد تا به رطوبت مورد نیاز خود رسیده پوست آبرسانی شود. برای اینکه دیگر از کدر شدن آن و گرفتن خارش بخاطر خشکی پوست رنج نبرید آلوئه ورا و خیار همیشه حل کننده ماجرا اند.

نصف یک خیار را بردارید در مخلوط کن یا غذا ساز هرکدام که در دسترس است ریخته دو قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا اضافه و توب مخلوط کنید ماسک آماده است تا 30 دقیقه برای نجات دادن پوست خشک شما بروی آن بماند.

استفاده مداوم از ماسک های پاکسازی صورت ممکن است در بهبود و از بین رفتن خطوط چین و چروک روی صورت مفید واقع شود. درست کردن ماسک با آووکادو و پودر کاکائو می تواند یک ایده ناب به سبب قابلیت تحریک کردن کلاژن سازی پوست شما باشد.

هسته دو آووکادو را در آورده و بخش نرم داخلی آن را از پوست جدا کنید سپس در یک ظرف مناسب آووکادو را له کنید و بعد دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری عسل به ترکیب اضافه کنید تا تکمیل شود بعد از خوب مخلوط و یک دست کردن مواد آن را به مدت 20 دقیقه استفاده کنید، در آخر پوست خود را با آب ولرم شستوشو دهید.

ماسک صورت

ماسک صورت برای پوست جوان

نام این ماسک صورت خانگی گویای همه چیز است - موز به عنوان یک منقبض کننده عمل می کند و به سفت شدن پوست صورت و کاهش ظاهر چین و چروک کمک می کند. علاوه بر میوه زرد (در دستور غذا یک موز متوسط توصیه می شود مخلوط را هم بزنید و سپس روی صورت خود پخش کنید و بعد از 10 تا 15 دقیقه آن را بردارید.

بروید و کمی خامه تهیه کنید پوست شما به آن احتیاج دارد. یک چهارم یک لیوان کوچک خامه را با موز قاطی کرده و ترکیب کلیدی یعنی کپسول ویتامین E500IU در آخر به مواد اضافه کنید. این مخلوط تنها باید. 10 تا 15 دقیقه روی صورت شما بماند سپس صورت خود را با آب شستوشو داده با یک حوله لطیف خشک کنید.

چند نکته ضروری

توجه داشته باشید که برای استفاده از ماسک نکات زیر را رعایت کنید.

  1. ماسک را زود نشویید اجازه دهید ده تا سی دقیقه روی صورتتان بماند تا جذب شود.
  2. صورت خود را قبل از ماسک گذاشتن شست وشو دهید و یک شوینده ی لطیف و ملایم انتخاب کنید یا بخور بگیرید این کار به جذب بهتر مواد ماسک توسط پوست کمک می کند.
  3. حتما بعد شستن ماسک از کرم های مرطوب کننده یا آبرسان های مناسب نوه پوست خود استفاده کنید.
  4. بعد از پاک کردن ماسک یک بار صورت خود را با آب سرد بشویید.
  5. نکات دیگری که حتما باید رعایت شود استفاده نکردن روز به روز از ماسک ها و ادامه ندادن مصرف ماسکی است که باعث التهاب یا علائم نشان دهنده آلرژی بر روی پوست شما می باشد.
  6. بیش از زمان گفته شده به خصوص در استفاده از ماسک هایی که دارای ترکیباتی همچون لیمو تازه می باشند ماسک را روی صورت خود نگه ندارید.
  7. پوست صورت خود را با ملایمت بشویید و از حوله هایی که فاقد لطافت هستند استفاده نکنید.

ماسک صورت

بهترین ماسک ها تجاری هستند یا خانگی؟

هستند شرکت هایی که بهترین ماسک های تجاری صورت را به همراه لوازم بهداشتی ارایشی دیگر تولید می کنند،  بیشتر مارک ها نیز به صورت اختصاصی و فردی ماسک های زیبایی و درمانی برای صورت هستند که اغب تولید کننده آنها کشور کره یا چین می باشد.

از ماسک های تجاری میتوان در خانه یا در اماکن ارائه دهنده خدمات زیبایی همانند آرایشگاه ها و ... استفاده کرد.

ماسک هایی هستند که مخصوص آنجا ساخته شده اند یعنی ماسک هایی که با مدل های مختلف در جاهایی مثل آرایشگاه ها و اسپا ها به عنوان خدمات استفاده می شوند.

 به همین علت ماسک های نیمه حرفه ای از نظر تاثیرگذاری فرق چندانی با ماسک های دست ساز و کارخانه ای ندارند.

حال یک سوال پیش میاید و آن این است که آیا ماسک های تجاری بهتر از ماسک های دست ساز هستند؟

باید بگویم که ماسک های تجاری عموما بهتر و به صرفه تر از ماسک های خانگی از نظر تاثیر گذاری هستند اما این هم باید در نظر گرفت که در تولید این ماسک ها از مواد شیمیایی و سنتتیک استفاده میشود که بیشتر این مواد شیمیایی ایمن و برای پوست مفید واقع میشوند ولی یک سری از آن ها که اغلب در ماسک های ارزان و بی کیفیت وجود دارند موجب میشوند تا اسیب هایی به پوست بزنند پس توصیه من این است که اگر میخواهید از ماسک های تجاری استفاده کنید حتما از یک مارک معتبر و قابل اعتماد خریداری کنید

هنگامی که میخواهید از ماسک های کارخانه ای استفاده کنید حتما با دقت دستورالعمل آن را مطالعه کرده و کاملا از ان پیروی کنید

 چند وقت پیش برندی در صدا و سیمای ملی کشورمان تبلیغ شد که مواد پایه اش از ذغال بود! بله تعجبی ندارد تا وقتی ماسک ذغالی هم در محصولات آرایشی بهداشتی با بالا ترین بازده تولید شده است. ماسک های تجاری می توانند برای انواع نیاز های پوستی تولید شوند تا هم فروش خوبی داشته باشند هم مشتریان خود را با اعتماد سازی در بازار برند خویش نگه دارند.

این ماسک حاوی ذغال فعال است و ذغال فعال خاصیت های زیادی در جذب مواد مضر و سموم بدن را دارد. برای همین ماسک ذغال در پاکسازی آلودگی های پوست، بهبود آکنه و درمان جای نیش حشرات کاربرد بسیاری دارد.

شما باید در هنگام خرید ماسک های تجاری به دو مورد دقت زیادی کنید:

  1. شنیده اید پارابن سرطان زا است !هرچه ماسک شما فاقد اسانس و مواد شیمیایی مثل پارابن و خوشبو کننده های مصنوعی باشد طبیعی تر همچنین مورد اطمینان تر می باشد.
  2. اگر شما جوش سر سیاه دارید یا دارای لک و آکنه هستید باید توجه کنید چه می خواهید و کدام برند با چه مشخصاتی می تواند جوابگوی نیاز پوست شما باشد.

ماسک صورت

بهترین ماسک های کلینیکی

یکی از بهترین و موثرترین ماسک هایی که میتوان گفت ماسک هایی هستند که با استفاده ی مواد با کیفیت توسط پزشکان ماهر ساخته شده باشند، پزشکانی که انواع پوست و بیماری های پوستی را میشناسند و اعتبار آنها به تخصصی است که دارند.

دغدغه ی خیلی از مردم پس از خرید ماسک یا تصمیم به قرار دادن ماسک در روتین زندگیشان این است که آیا این محصول اصلا تاثیری روی پوست من دارد یا فقط وقت خود را هدر داده ام باید به شما بگویم اینکه شما چه نوع پوستی خشک، چرب دارید و لک های شما تا چه حد سطحی هستند میزان اثر گذاری ماسک های صورت را تعیین می کند.)

دومین نکته راجع به اثرگذاری ماسک این است که اگر مراقبت های پوستی را با دقت انجام ندهیم، انوقت استفاده از بهترین ماسک های دنیا نیز بی فایده است

و در آخر برای دیدن تاثیر ماسک های خانگی و تجاری باید مدت طولانی از این ماسک ها استفاده کنید و برای نتیجه سریع تر و بهتر باید از روش های کلینیکی استفاده کنید. روش های جوانسازی از جمله پاکسازی کلینیکی، هیدودرم، میکرودرم آبریژن و ... میتوانند کمک اثربخشی به صورت شما باشند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب