farsi beauty

بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال (موارد مجاز)

مکمل

آیا به عنوان یک نوجوان به دنبال عضله سازی و بهبود عملکرد ورزشی خود هستید؟ در این صورت احتمالا به دنبال این هستید که بدانید کدام مکمل های بدنسازی گزینه بهتری برای شما هستند. با تنوع بالایی که مکمل های ورزشی دارند ممکن است تشخیص بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال دشوار باشد.

واقعیت این است که مصرف مکمل های اشتباه نه تنها ممکن است پیشرفت شما را کند نماید بلکه شاید به سلامتی شما به عنوان یک نوجوان نیز آسیب بزند. در این مقاله ما بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان را معرفی خواهیم کرد تا شما بتوانید آگاهانه مکمل های مناسب را انتخاب کنید و به اهداف ورزشی خود برسید. با ما همراه باشید.

بهترین مکمل برای افراد زیر ۱۸ سال کدام است؟

عموما افراد نوجوانی که در رشته بدنسازی فعالیت می کنند دوست دارند تا در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسند. به همین علت برخی از آن ها به دنبال بهترین مکمل برای عضله سازی هستند تا با مصرف آن ها، بازدهی تمرینات و همچنین سرعت عضله سازی خود را افزایش دهند. در ادامه برترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان را معرفی می کنیم.

 

بدنسازی

توجه داشته باشید که هیچ مکملی نمی تواند جایگزین تغذیه و رژیم غذایی باشد. موارد ذکر شده در پائین تکمیل کننده رژیم غذایی اصولی برای بدنسازی به حساب می آیند.

مکمل های پروتئینی

عضلات بدن انسان از بلوک های پروتئینی تشکیل شده اند و برای ساخت و ترمیم آنها نیاز به میزان زیادی پروتئین است. معمولا پروتئین موجود در مواد غذایی کم است و به همین دلیل اکثر بدنسازان حرفه ای از مکمل های پروتئینی برای تامین نیاز های خود استفاده می کنند. سوخت اصلی ترمیم و عضله سازی در بدن، پروتئین است. لذا هر چه شدت تمرینات افزایش پیدا کند، نیاز بیشتری به پروتئین ایجاد می شود. در چنین شرایطی مصرف مکمل های پروتئینی در کنار ورزش اصولی، می تواند سرعت پیشرفت شما را تا حد چشمگیری افزایش دهد.

اگر به دنبال بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال هستید، قطعا یکی از گزینه ها، مکمل های پروتئینی است. این مکمل ها هیچ گونه عوارض خاصی برای مصرف کنندگان نوجوان ندارند. علاوه بر آن می توانند مواد مغذی مورد نیاز بدن آن ها را تامین نمایند و به رشد عضلات آنها کمک کنند.

یکی از بهترین انواع مکمل های پروتئینی، پروتئین وی است که از آب پنیر تهیه می شود. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد این نوع از مکمل ها بدست آورید می توانید مقاله "پروتئین وی چیست" را مطالعه کنید. یکی از بهترین مکمل های وی بازار ایران در حال حاضر پودر وی پگاه است.

مکمل BCAA

مکمل BCAA یکی از محبوب ترین مکمل های بدنسازی است که در هر دو دوره چربی سوزی و افزایش حجم کاربردی است. ترکیبات این مکمل حاوی آمینواسید های شاخه دار است. 3 اسید آمینه شاخه دار ضروری شامل والین، لوسین و ایزولوسین هستند که از مهم ترین اجزای سازنده پروتئین به حساب می آیند. این 3 اسید آمینه نقش مهمی در عضله سازی، ریکاوری و حفظ توده عضلانی بدن دارند.

 

 

مکمل

چنانچه به دنبال برترین مکمل بدنسازی برای افراد زیر 18 سال هستید، می توانید روی مکمل BCAA حساب ویژه ای باز کنید. مصرف آن برای نوجوانان هیچ عاضه ای به همراه ندارد و کاملا بی خطر است.

عموما بدنسازان از مکمل BCAA برای جلوگیری از تخریب و از بین رفتن بافت عضلانی در برابر تمرینات پر فشار استفاده می کنند. مصرف این مکمل در ریکاوری پس از تمرینات بسیار موثر است.

مکمل کراتین

کراتین مکملی است که تاکنون تحقیق و آزمایش زیادی روی آن انجام شده است و به عنوان یکی از بهترین مکمل های ورزشی شناخته می شود. مصرف کراتین برای افراد ورزشکار مزیت های بسیار زیادی دارد. از مهم ترین تاثیرات مصرف این مکمل می توان به افزایش توان و بازدهی عضلات و همچنین افزایش استقامت بدن اشاره کرد. لازم به ذکر است که کراتین میزان سنتز پروتئین در بدن را افزایش می دهد و به جذب هر چه بهتر پروتئین و در نتیجه عضله سازی کمک می کند. به همین دلیل کراتین جزو پرفروش ترین مکمل های ورزشی به حساب می آید. چنانچه به دنبال خرید بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال هستید، از مکمل کراتین غافل نشوید.

در صورت مصرف اصولی و صحیح کراتین، هیچ عارضه خاصی شخص مصرف کننده را تهدید نمی کند. لذا نوجوانانی که دارای مشکلات قلبی، کلیوی و کبدی نیستند، می توانند بدون نگرانی از این مکمل برای بهبود عملکرد ورزشی خود استفاده نمایند. متاسفانه امروزه باور های اشتباه بسیاری در مورد کراتین در بین مردم وجود دارد که اکثر آن ها پایه و اساس علمی ندارند و اشتباه هستند.

مولتی ویتامین مینرال

مولتی ویتامین های مینرال شامل تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند. عموما برای نوجوانانی که در سن رشد هستند و فعالیت زیادی دارند، نیاز به ویتامین ها بیشتر احساس می شود. از آنجایی که اغلب نوجوانان به غذا های فرآوری شده و فست فود ها علاقمند هستند، معمولا تنوع چندانی در رژیم غذایی آن ها وجود ندارد و با کمبود ویتامین روبرو هستند. به همین دلیل مصرف مولتی ویتامین مینرال به آنها توصیه می شود.

 

مکمل

نوجوانانی که در رشته بدنسازی فعالیت می کنند نیاز زیادی به ویتامین ها و مواد معدنی دارند. زیرا پس از انجام تمرینات، بدن بخش زیادی از مواد مغذی موجود را مصرف می کند و نیاز مبرمی به آنها در بدن ایجاد می شود. در صورت عدم رفع و تامین این نیاز، بدن نوجوان به مرور زمان تحلیل می رود. مصرف مولتی ویتامین ها علاوه بر کمک به عملکرد ورزشی، باعث شادابی پوست، تقویت پوست و مو، بهبود عملکرد قلب و عروق و کمک به رشد بهتر می شود.

افراد زیر ۱۸ سال از چه مکمل هایی باید دوری کنند؟

مصرف برخی از مکمل های ورزشی ممکن است برای نوجوانان عوارض جانبی به همراه داشته باشد. موارد ذکر شده در زیر مهم ترین مکمل هایی هستند که عموما برای نوجوانان تجویز نمی شوند.

مکمل های افزاینده تستوسترون

تستوسترون نوعی هورمون طبیعی است که بدن به طور خودکار تولید می کند و در رشد، تناسب اندام و توان بدنی نقش به سزایی دارد. معمولا ورزشکارانی که به طور حرفه ای تمرین می کنند و قصد افزایش توان بدنی خود را دارند، از مکمل های افزاینده تستوسترون استفاده می کنند. مصرف این نوع مکمل ها برای نوجوانان مناسب نیست. زیرا میزان ترشح هورمون تستوسترون در بدن نوجوانان به طور طبیعی بالا است. علاوه بر آن، مصرف ممکل های افزاینده تستوسترون در نوجوانان می تواند عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد.

مکمل های چربی سوز و مکمل های قبل از تمرین

مکمل های چربی سوز و قبل از تمرین، مکمل های مناسبی برای افراد زیر 18 سال محسوب نمی شوند. زیرا عموما این نوع مکمل ها دارای مقادیر زیادی کافئین هستند. کافئین باعث افزایش برانگیختگی و شدت یافتن متابولیسم بدن می شود و به نوعی محرک بدن است.  مصرف کافئین برای نوجوانان در حد یک فنجان قهوه در طول روز هیچ مشکلی ندارد اما از آنجایی که میزان کافئین موجود در این مکمل ها بسیار زیاد است، مصرف آن برای نوجوانان توصیه نمی شود.

بدن نوجوانان به طور طبیعی انرژی و متابولیسم بالایی دارد و نیازی به مصرف محرک هایی نظیر مکمل های چربی سوز نیست. اگر دارای اضافه وزن شدید هستید و قادر به چربی سوزی مناسب نیستید، بهتر است قبل از مصرف مکمل های چربی سوز حتما با مربی ورزشی و پزشک تغذیه مشورت کنید.

فواید مصرف مکمل بدنسازی برای افراد زیر ۱۸ سال

 

بدنسازی

مصرف این مکمل ها مزیت های متعددی به همراه دارد که موارد زیر مهم ترین آن ها هستند.

  • رسیدن به تناسب اندام: یکی از مهم ترین مزیت های مصرف مکمل بدنسازی برای افراد زیر 18 سال، کمک به پیشرفت سریع آن ها در رسیدن به اندام ایده آل است. این مکمل ها می توانند کاستی تغذیه و رژیم غذایی را تا حد زیادی جبران کنند و سرعت رشد عضلات را افزایش دهند. لذا نوجوانان می توانند در مدت زمان کوتاه تری به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کنند.
  • صرفه جویی در وقت و هزینه: داشتن یک رژیم غذایی مناسب و حرفه ای برای ورزشکاران نیازمند صرف هزینه و زمان است. در صورتی که تهیه و سرو کردن مکمل ها تنها در چند دقیقه انجام می شود و به نسبت مواد غذایی مقرون به صرفه تر هستند.
  • تامین مواد معدنی و ویتامین های ضروری: برخی نوجوانان تمایل چندانی به مصرف برخی میوه ها یا غذا ها ندارند و به همین دلیل با کمبود برخی ویتامین ها مواجه هستند. اکثر مکمل ها دارای ویتامین و مواد معدنی ضروری برای بدن هستند و می توانند کمبود های بدن را رفع کنند.

خلاصه و جمع بندی

به طور کلی بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال شامل مکمل های پروتئینی، کراتین، مولتی ویتامین های مینرال و BCAA می شود. مکمل های افزاینده تستوسترون و چربی سوز ها برای نوجوانان توصیه نمی شوند. چنانچه قصد خرید بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال را دارید، می توانید از سایت داروخانه آنلاین بتادارو ثبت سفارش نمایید. تمامی محصلات بتادارو با ضمانت اصالت کالا و ارسال سریع به مشتریان ارائه می شوند.

منبع:  https://www.bodybuilding.com/cont...-for-teen.html

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

172 مطلب